Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med genopladelige Lithium-ion bat~
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 19-10-05 09:13

Her der nogen som har erfaringer med subj.

De har jo samme spænding som mit Lithium batteri, men kan de tage lige så
mange billeder (ca. 800 stk, Pentax *istDS), eller skal jeg lade i tide og
utide...

Prisen er fornuftig, kun det dobbelte.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-10-05 18:34

In article <43560008$0$180$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Henrik Nielsen wrote:
> [...]
> mange billeder (ca. 800 stk, Pentax *istDS), eller skal jeg lade i tide og

De fleste af os bruger LiIon som leveret fra fabrikanten.
Det vigtige når du skal bruge LiIon er, at du skal have en specialoplader
til LiIon, muligvis til den eksakte type

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 19-10-05 19:00

"at du skal have en specialoplader til LiIon, muligvis til den eksakte type"

Jep, det har jeg styr på.

Jeg tænkte mere på holdbarhed. Hvis jeg kun kan tage fx. 50 billeder mellem
hver opladning, er det ikke noget jeg vil bruge. Men er holdbarheden bare i
nærheden af de "almindelige" batterier, så er det klart noget jeg også vil
have

Fra : Futte

Dato : 19-10-05 19:18

> [...]
> mellem hver opladning, er det ikke noget jeg vil bruge. Men er
> holdbarheden bare i nærheden af de "almindelige" batterier, så er det

Hej.
Jeg tror godt du kan regne med lige så lang holdbarhed som almindelige
batterier, hvis ikke længere, nu kender jeg ikke så meget til strømforbruget
på dit kamera, men mit eget EOS 20D kan tage langt over 500 billeder på en
opladning, og den er ikke indstillet til at spare på strømmen (8 sek. lys i
display efter hvert billede)

Mvh. Futte.