Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Spørgsmål om DiMAGE Z10
Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 18-10-05 17:13

Hej,

Er der nogen som ved om jeg kan slå 'bippet' fra når jeg tager et billede
med mit Konika-Minolta DiMAGE Z10?

Jeg har i menuen slået 'Audio Signal' fra og det har også fjerne 'bippet'
når jeg tænder og slukker kameraet, men ikke når jeg tager et billede (og
det er til tider ret generende - fx. når jeg skal tage billeder under en
gudstjeneste i en kirke!)

vh
Erik

Fra : peder dynesen

Dato : 19-10-05 17:28

hej erik jeg har en z1. Der er under audio signal en menu der hedder :
shutter fx der er nr 1 og nr 2 signal
eller off på off er min stille kan være det er det samme på Z 10
"Erik Pilgaard Vinther" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:43551ed7$0$111$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 20-10-05 08:02

Hej Peder,

Du har helt ret. Det hjalp. Tak.

Så kan du måske også hjælpe mig med et andet problem. Når jeg skal
fotografere et motiv med bevægelse i så trykker jeg først udløserknappen
halvt ned for at få låst fokus. Når jeg så trykker på udløseren så vises
først et 'frosset' billede i søgeren som viser motivet på optagetidspunktet.
Umiddelbart herefeter vises så et andet 'frosset' billede som viser motivet
list senere (måske et halvt sek. senere) og det er det sidste der bliver
gemt. Ved du hvordan jeg kan få kameraet til at gemme billedet på
optagetidspunktet?

vh
Erik

Fra : peder dynesen

Dato : 20-10-05 21:04

hej igen Erik
nej det kan jeg ikke hjælpe med min gør det samme.
jeg har taget foto i 30 år med er spejlrefelks den tager billedet
når man trykker.
men den var at lukke falsk lys ind.
for 1 1/2 år siden kom så canon med en slr digital 300d
som jeg brente meget for men den var lidt for dyr mente min kone
10000kr
da jeg har en 50mm en 200mm og en 500mm linse til min gamle slr.
ville en total udskifting også blive dyrt.
så kom minoltaen (med gode test og 10 * zoom det samme som 38mm til 380mm)
fuld auto til min kone og en masse andre muligheder til mig.
det for bliv der z1 til 3000kr
den tager da også gode bildder når der er lys nok.
men 5 mrd om efterårel og vinter kan den slet ikke stille fokus ind.
og den sløve udløser du også skriver er meget ireterente.
nu kan selv min kone se at det skal være en dslr jeg skal have.
eks er en canon 350 d klar til at tage foto 0,2 sek efter den er tent.
og tager billedet når man trykker (op til 3 pr sek)
jeg ved ikke enu om det bliver canon 350 eller en minolta 5
men jeg fyldre år i november så må vi se hvad det bliver.
Ps jeg er ikke god til at stave men jeg prøver aligevel
venlig foto hilsen Peder

"Erik Pilgaard Vinther" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:435740c3$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 21-10-05 08:21

Hej Peder,

Øv - så er det ikke kun fordi jeg gør noget forkert. Jeg har selv brugt et
analogt SLR i mange år, men faldt som du for anmeldelserne af de nye
modeller fra Minolta. Jeg valgte et Z10 til knapt 2000 fordi den i magasinet
Digital Foto fik et rent 10-tal som det eneste kamara nogensinde, men det
kan man altså ikke regne spor med.

Nå, men tak for dine svar alligevel.