Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En teoretikers død......
Fra : Jakob

Dato : 18-10-05 12:57

Ja så er mit nyindkøbte D50 landet og jeg er ved at blive SINDSYG af at
vente på fuldt opladt batteri :0)

Så jeg skal igang med at lege YEAHHH :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-10-05 14:26

Jakob wrote:

Re: En teoretikers død......

- og endnu en knipser er født.... urgh...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Sig Birkmose

Dato : 18-10-05 16:11

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 18-10-05 18:30

"Michael Sig Birkmose" <michael@gisp.dk> wrote in message
> Re: En teoretikers død......
>

> - og endnu en knipser er født.... urgh...

Eller set lidt mere positivt - måske den næste Ansel Adams? :)

Hvis du forventer et positivt indlæg fra NRE, er du da alvorligt galt på
den.
Mage til mavesurt eksemplar af menneskeracen skal man da lede længe efter!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Max

Dato : 18-10-05 19:06

Hej Aragorn

> Mage til mavesurt eksemplar af menneskeracen skal man da lede længe efter!

Jeg ved nu ikke rigtigt, hvis NRE bare more sig halvt så meget over den måde
kommentarene springer frem som jeg gør, så har han det sjovt. Tag morskaben
væk ved at lade være med at kommentere det, overse det.

Mvh Max

Fra : ksk

Dato : 18-10-05 20:13

> [...]
> morskaben
> væk ved at lade være med at kommentere det, overse det.

nu er gruppe ikke oprette for at NRE skal mpre sig ...

KsK

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-10-05 21:15

Max wrote:

> Jeg ved nu ikke rigtigt, hvis NRE bare more sig halvt så meget over den måde
> kommentarene springer frem som jeg gør, så har han det sjovt.

Tja... der findes ikke noget sjovere end at ta' lidt "gas" på en flok
selvhøjtidlige knipsere, det faktisk hylende morsomt, at opleve hvordan
de kan gå helt i selvsving...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ksk

Dato : 18-10-05 21:22

> Tja... der findes ikke noget sjovere end at ta' lidt "gas" på en flok
> selvhøjtidlige knipsere, det faktisk hylende morsomt, at opleve hvordan de
> kan gå helt i selvsving...

Ja men så er det slå fast ,.. du er kun uden på at lave rag i den !!!!!!
find en anden gruppe til dit muddekaste og tag din spamme reklam med dig .
du vil ikke bliv savnet . da du aldrig ha gide/gjordt gavn her

KsK

Fra : Jakob

Dato : 18-10-05 15:47

In article <4354F7F8.6020701@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> - og endnu en knipser er født.... urgh...

Fandeme så, det bliver så fedt at spamme med billeder af familie og
venner ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Michael

Dato : 18-10-05 17:50

Jakob wrote:
> In article <4354F7F8.6020701@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
> says...

> Fandeme så, det bliver så fedt at spamme med billeder af familie og
> venner ;0)

Du har glemt de vigtigste motiver Husk at oploade en masse billeder
af Dit kæledyr som bla. som kunne være Din hamster, hund elller kat til
fotokritik, der en masse "gode" eksempler
Mvh. Michael

Fra : Jakob

Dato : 18-10-05 19:10

In article <AI95f.71027$Fe7.244331@news000.worldonline.dk>,
nospam2me@invalid.dk says...

> Du har glemt de vigtigste motiver Husk at oploade en masse billeder
> af Dit kæledyr

Ha ha ha det er for sjovt, det eneste jeg lige har adgang til er en kat,
og det er jo oplagt at tage en bunke billeder af den :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Helms

Dato : 18-10-05 23:10

On Tue, 18 Oct 2005 20:10:06 +0200, Jakob <no@mail.com> skrev:

> [...]
>
>Ha ha ha det er for sjovt, det eneste jeg lige har adgang til er en kat,
>og det er jo oplagt at tage en bunke billeder af den :0)

Du må ikke glemme solnedgang over havet, vel?
- til lykke med det og rigtig god fornøjelse.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Jakob

Dato : 18-10-05 23:11

In article <m4sal1l1t8pescr7viabf0811e69hdjtt1@4ax.com>,
olehelms@hotmail.com says...

> Du må ikke glemme solnedgang over havet, vel?

Nej nej jeg skal nok starte ud med alle klassikerne :0)

> - til lykke med det og rigtig god fornøjelse.

Tak skal du have, der skal nok være mange gode timer der.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-10-05 23:34

Jakob wrote:

> Nej nej jeg skal nok starte ud med alle klassikerne :0)

Og jeg har allerede puttet frisk sværte i stemlet med "talentløst
knipseri", så kom bare an...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 19-10-05 00:56

In article <4355784D.4070006@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Og jeg har allerede puttet frisk sværte i stemlet med "talentløst
> knipseri", så kom bare an...

Det sgu iorden :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Petter Ettrup

Dato : 19-10-05 13:54

Går ud fra kameraet nu er ladt op, så hvad med at oprette et stort
fotogalleri, sende billederne ind i denne gruppe og derefter forsøge at
sælge dem? Det er gjort før...

Fra : Jan

Dato : 19-10-05 19:11

Et tip jacob - når du nu går igang, så gå ind på ebbesens side og hug et par
af hans nytteløse såkaldte billeder, og send dem med ud på nettet, han kan
sikkert ikke huske dem, så er det jo spændende at se hvad han synes om dem
*GGGG*

Mvh Jan

Fra : Gert Medom

Dato : 19-10-05 07:49

> Jakob wrote:
>
> Re: En teoretikers død......
>

> - og endnu en knipser er født.... urgh...

Og om 30 år sidder han herinde og kalder de nyankomne for talentløse
knipsere. Det er den fotografiske fødekæde

/ Gert

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-10-05 08:55

Gert Medom wrote:

> Og om 30 år sidder han herinde og kalder de nyankomne for talentløse
> knipsere. Det er den fotografiske fødekæde

Hmm... det kræve jo, at Jakob har et fotografisk talent som han kan
udvikle, for det med talent er ikke noget der kan ikke læres, og de
taletløse kan knipse herfra og til deres dødsdag, de bliver højst bedre
til den tekniske betjening af kameraet.

Men hvis de talentløse er flittige knipsere, så kan de da godt være
heldige, at de et par gange om året ved et ren tilfældighed og et
lykketræf får taget et enkelt godt billede...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Futte

Dato : 19-10-05 09:18

..

> Men hvis de talentløse er flittige knipsere, så kan de da godt være
> heldige, at de et par gange om året ved et ren tilfældighed og et
> lykketræf får taget et enkelt godt billede...

Hvad er "et godt billede"? det er der vel lige så mange meninger om som der
er betragtere, at du mener at et billede er en gang "talentløst knipseri"
gør det vel ikke til den endelige sandhed.

Mvh. Futte.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-10-05 22:18

Futte wrote:

> Hvad er "et godt billede"? det er der vel lige så mange meninger om som der
> er betragtere, at du mener at et billede er en gang "talentløst knipseri"
> gør det vel ikke til den endelige sandhed.

Du har en udmærket pointe, for det er meget rigtigt, at min mening om et
givent billede ikke er en lov som gælder for alle, men det faktum er der
mange som overser, eller så stirer de sig blind på min kritik.

Billekritik er netop en 100% subjektiv meningstilkendegivelse, som ikke
kan anfægtes og som det er uhyrre vanskelig at diskutere, og derfor har
jeg det princip, at jeg helt afstår fra at deltage den type debatter.

Derfor er det faktisk utroligt dumt, når folk går i selvsving over, at
jeg har kaldt et givent billede for et "talentløst knipseri", de burde i
stedet bruge kræfterne på, at fremføre deres egen mening om billedet.

Og dem der er uenig i mit synspunkt, de burde jo ha' alle chancher for at
fremme deres egen mening om der pågældne billede, for de plejer at
fremføre, at jeg slet ikke har argumenteret for mit synspunkt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 19-10-05 23:09

On Wed, 19 Oct 2005 23:17:36 +0200, Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> kan anfægtes og som det er uhyrre vanskelig at diskutere, og derfor har
> jeg det princip, at jeg helt afstår fra at deltage den type debatter.

At folk har deres egen mening om billeder er for mit syn helt i orden. Jeg
er ikke altid ening med andres betragtninger.

> Derfor er det faktisk utroligt dumt, når folk går i selvsving over, at
> jeg har kaldt et givent billede for et "talentløst knipseri", de burde i
> stedet bruge kræfterne på, at fremføre deres egen mening om billedet.

At du kalder ting "talentløst knipseri" er jeg også mere eller mindre
bedøvende ligeglad med. Hvis du mener at er er det så fint med mig. Men
det jeg ikke fatter er at du ikke kan sige hvorfor du mener at det er
"talentløst knipseri". Og ikke mindst burde dine egne billeder vise at du
var lang over dette niveau. Men det er du ikke. Hvis jeg tager 2 - 3.000
skud om måneden og vil offentliggøre dem, skal jeg nok også producere
ligeså mange som dig. Der alle er bedre at kigge på. Og jeg har "kun" haft
kamera i 4 år. Og brugt det mere seriøst i 1 år.

> Og dem der er uenig i mit synspunkt, de burde jo ha' alle chancher for at
> fremme deres egen mening om der pågældne billede, for de plejer at
> fremføre, at jeg slet ikke har argumenteret for mit synspunkt...

Du må altid kunne begrunde hvorfor du mener at billedeet er dårligt
ligesom du må kunne begunde hvorfor det er godt. Jeg kan nemt sige at alle
billeder er dårlige, men skrive hvorfor de er det er sku svært og er
udviklende for mig. Du burde begynde at lære noget? JEg kan ikke huske at
du har forsvaret en at dine krittiker på noget tidspunkt. Du må kunne
begrunde en kritik!

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-10-05 00:03

Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
> ligeså mange som dig. Der alle er bedre at kigge på. Og jeg har "kun" haft
> kamera i 4 år. Og brugt det mere seriøst i 1 år.

Dit udsagn råber til himlen af uvidenhed, jeg tager ikke 2-3000 billeder
om måneden, ind til vidre har jeg knap nok taget 6.500 billeder i år, min
spildprocent er bare meget lille.

Jeg kan virkelig ikke se, at min udstilling af mine billeder på
www.photo-gallery.dk - på nogen måde kan ha' indflydelse på, om du vælger
at udstille dine billeder på Internettet.

> [...]
> udviklende for mig. Du burde begynde at lære noget? JEg kan ikke huske at
> du har forsvaret en at dine krittiker på noget tidspunkt. Du må kunne

Sludder og vrøvl, et knipseri ka' ta's på en brøkdel af et sekundt, og
derfor er der ikke nogen rimmelig grund til, at jeg skal bruge tid på at
udfærdige en større afhandling, hvor jeg begrunder hvorfor jeg synes at
et givent billede er et knipseri.

Jeg har det sådan, at hvis der er flere oplagte fejl i et billede, så er
vi under grænsen for hvad jeg finder seriøst, og så er der dømt knipseri...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Futte

Dato : 20-10-05 07:11

> [...]
>
> Jeg har det sådan, at hvis der er flere oplagte fejl i et billede, så er
> vi under grænsen for hvad jeg finder seriøst, og så er der dømt

Jo, men hvis du mener at et billede ikke er værd at kommentere, hvorfor gør
du det så?, det kan da kun være for at provokere, og det ser jeg ikke nogen
grund til hvis du ikke vil lære fra dig, og det vil du jo tilsyneladende
ikke.
De fleste poster billeder for at høre andres mening om dem og event. lære
noget, ved kun at affærdige et billede som "talentløst knipseri" uden
forslag til forbedringer, kunne du nemt tage modet fra en nybegynder som
måske med tiden kunne blive rigtig god.
Jeg har været inde i dit arkiv og kigge, der er mange gode billeder, men der
er også rigtig mange hvor jeg, hvis jeg ikke vidste bedre, ville sige at de
var taget af en skrigende amatør, så jeg synes ikke rigtig du har nogen
grund til at kaste med sten.

Mvh. Futte.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-10-05 08:57

Futte wrote:

> [...]
> grund til hvis du ikke vil lære fra dig, og det vil du jo tilsyneladende

Tja... det handler vel om, at folk selv beder om at få kommentarer, og
jeg kan godt ha' en mening om et givent billede, uden at jeg har ønsker
om at undervise dets autor i fotografi.

Jeg har forresten det princip, at jeg slet ikke vil bedrive undervisning
i denne gruppe, og det er iøvrigt min erfaring, at dem der praktiserer
det med at undervise, at de for det meste slipper rigtig skidt fra det.

Og de rigtig dygtige fotografer er slet ikke interesseret i en belærende
kritik, de ønsker kun at vide, hvad andre synes om deres billeder.

> [...]
> noget, ved kun at affærdige et billede som "talentløst knipseri" uden
> forslag til forbedringer, kunne du nemt tage modet fra en nybegynder som

Hvis folk seriøst brænder for det med fotografi, så kan noget negativ
kritik næppe stoppe dem.

Dengang jeg var en ung og uerfaren fotograf, da oplevede jeg også at
ældre erfarne fotografer gav mig tørt på, når jeg viste dem mine
billeder, men det gjorde ikke, at jeg klynkede og krævede konstruktiv
kritik - jeg tænkte, at jeg skal vise dem, at jeg kan gøre det bedre, og
så arbejdede jeg hårdt på sagen.

> [...]
> var taget af en skrigende amatør, så jeg synes ikke rigtig du har nogen

www.photo-gallery.dk er stock-fotos, det er brugs-billeder, og det skal
ikke være fotokunst, den slags billeder kan ikke sælges, for når folk
skal bruge et illustrativt foto, så vil de ikke ha' et exstremt flot
billede, som stjæler al opmærksomhed, så beskueren slet ikke læser
budskabet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Futte

Dato : 20-10-05 14:36

> Jeg har forresten det princip, at jeg slet ikke vil bedrive undervisning i
> denne gruppe, og det er iøvrigt min erfaring, at dem der praktiserer det
> med at undervise, at de for det meste slipper rigtig skidt fra det.

Fair nok, jeg kan bare ikke se hvad man har ud af at få at vide at et
billede er elendigt, hvis man ikke samtidig får at vide hvad det er der er
så elendigt.

> Og de rigtig dygtige fotografer er slet ikke interesseret i en belærende
> kritik, de ønsker kun at vide, hvad andre synes om deres billeder.

Meget muligt, men der er også mange der beder om forslag til forbedringer.

> [...]
> det gjorde ikke, at jeg klynkede og krævede konstruktiv kritik - jeg
> tænkte, at jeg skal vise dem, at jeg kan gøre det bedre, og så arbejdede

Det er så ikke alle der er så psykisk stærke at de kan gøre det, enkelte vil
"knække nakken" på det og måske helt opgive uanset om de måske måtte have
talentet, og det ville være en skam.

Mvh. Futte.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-10-05 15:53

Futte wrote:

> Fair nok, jeg kan bare ikke se hvad man har ud af at få at vide at et
> billede er elendigt, hvis man ikke samtidig får at vide hvad det er der er
> så elendigt.

Hvis der kun er en enkelt eller to mindre fejl i et billede, så plejer
jeg at bruge tid på at kommentere dem, billeder med flere fejl er bare
knipserier og en om'er...

> Meget muligt, men der er også mange der beder om forslag til forbedringer.

For mig at se så er problemet, at folk bruger alle deres spareskillinger
på et dyrt DSLR-kamera og nogle dyre zoom objektiver, og så er der ikke
engang råd til nogle fotobøger, et medlemskab af en fotoklub, eller et
kursus i fotografi på en højskole.

Og så stiller de krav om, at jeg og andre brugere i denne gruppe, skal
gi' dem gratis undervisning.

> Det er så ikke alle der er så psykisk stærke at de kan gøre det, enkelte vil
> "knække nakken" på det og måske helt opgive uanset om de måske måtte have
> talentet, og det ville være en skam.

Hvis folk virkelig brænder for at blive en dygtig fotograf, så er der
ikke noget som kan stoppe dem...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Futte

Dato : 20-10-05 16:18

> [...]
> på et dyrt DSLR-kamera og nogle dyre zoom objektiver, og så er der ikke
> engang råd til nogle fotobøger, et medlemskab af en fotoklub, eller et

Det vil jeg til dels give dig ret i, man må også selv gøre en indsats, men
det er nu ikke alt man kan læse sig til.

> Og så stiller de krav om, at jeg og andre brugere i denne gruppe, skal gi'
> dem gratis undervisning.

Der er ingen der tvinger dig til at undervise, du kan bare lade være hvis du
ikke har lyst.

> Hvis folk virkelig brænder for at blive en dygtig fotograf, så er der ikke
> noget som kan stoppe dem...

Njah, konstant negativ kritik kan gøre de mærkeligste ting ved folk

Mvh. Futte.

Fra : ksk

Dato : 20-10-05 17:35

> Hvis folk virkelig brænder for at blive en dygtig fotograf, så er der ikke
> noget som kan stoppe dem...

jeg ha endnu ikke læst noget der kunne bruges af NRE Tvær imod ,, han fik
en til at beskære sit billede og resultat hvad stor sagte eleding så i min
øjne er han en ren amatør .. bare se hans HP ligne noget der er lave med 3
klik i MS PUB

KsK

Fra : Ole Helms

Dato : 20-10-05 23:48

On Thu, 20 Oct 2005 09:56:39 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> skrev:

> [...]
>billeder, men det gjorde ikke, at jeg klynkede og krævede konstruktiv
>kritik - jeg tænkte, at jeg skal vise dem, at jeg kan gøre det bedre, og

Nu ved ikke, hvornår du var ung. Jeg havde en skolekammerat i 60'erne,
der abonnerede på vist nok månedsbladet Fotomagasinet eller dets
efterfølger. Her sendte forivrede og håbefulde amatørfotografer deres
billeder vedlagt egne kommentarer ind til bedømmelse. Tonen var langt
værre end dit venskabelige 'talentløst knipseri'. Se det var tider
dengang!

> [...]
>skal bruge et illustrativt foto, så vil de ikke ha' et exstremt flot
>billede, som stjæler al opmærksomhed, så beskueren slet ikke læser

Er billedet i Politiken et godt eksempel på et stock-foto?
http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=403292
Et efter min opfattelse fuldstændigt ligegyldigt modelfoto af en ko.
- de fleste ved nok, hvordan en ko på en mark ser ud.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Petter Ettrup

Dato : 21-10-05 19:24

Ud af ren og skær interesse, hvor mange billeder sælger du så om måneden -
bare sådan cirka!? Har endnu ikke fundet et billede derinde der ville kunne
bruges i trykte medier - f.eks. aviser og lignende. Afleverende man de
billede på min skole (Danmark Journalisthøjskole) tror jeg nu nok man ville
få besked på at tænke sig lidt mere om, inden man bare skød...men det er så
bare min holdning!

Mvh Petter

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-10-05 22:39

Petter Ettrup wrote:

> [...]
> få besked på at tænke sig lidt mere om, inden man bare skød...men det er så

Jeg kan ikke se nogen grund til, at jeg oplyser detaljer omkring det
forretningsmæssige, hverken hvem der køber eller hvor meget der købes,
men jeg kan da oplyse, at jeg har drevet sitet i 5 år, og jeg var nok
stoppet, hvis det ikke er en ok forrening.

Og hvis du påtænker at anvende stock-fotos som journalistiske
nyhedsfotos, så skal du nok ikke forvente den store vilde journalistiske
karriere, når du engang bliver færdig på Danmark Journalisthøjskole.

Jeg kan iøvrigt betro dig, at jeg temmelig sikker på, at de store
billedbureauer går en sikker død i møde, for om nogle få år vil langt de
fleste fotografer selv sælge deres arkivbilleder via Internettet, på den
samme måde som jeg allerede gør det.

Humlen er nemlig, at de mindre medier ikke vil gi' de høje priser som de
store billedbureauerne kræver, så de vil hellere købe billederne direkte
hos fotografen, så er der nemlig kun et led der skal tjene penge på den
handel.

Og så er jeg også temmelig sikker på, at om nogle få år, så vil over
halvdelen af de medier der i dag udkommer på papir være rene
Internet-medier, og da de næppe kan få folk til at betale flere hundre
kroner pr. år for abonnement på en Internet-site, så må de gå efter nogle
billige løsninger, og i den forbindelse vil hundredekroners stock-fotos
være attraktive...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-05 18:27

"Petter Ettrup" <petter.ettrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tror jeg nu nok man ville få besked på at tænke sig lidt mere om,
> inden man bare skød...men det er så bare min holdning!

NRE er på overførselsindkomst, og er således ikke afhængig af at tjene penge
på sine billeder. Du skal derfor ikke "dømme" ham som professionel fotograf.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-10-05 21:04

Jens Bruun wrote:

> NRE er på overførselsindkomst, og er således ikke afhængig af at tjene penge
> på sine billeder. Du skal derfor ikke "dømme" ham som professionel fotograf.

Ja Jens Bruun og jeg mødes som regel, når vi skal på arbejdsformidlingen
og ha' det obligatoriske stempel, men det er nok slut, for sidste onsdag
blev Jens Bruun anvist arbejde som gadefejer ved Københavns kommune...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Heine Christensen

Dato : 26-10-05 16:37

> [...]
> det gjorde ikke, at jeg klynkede og krævede konstruktiv kritik - jeg
> tænkte, at jeg skal vise dem, at jeg kan gøre det bedre, og så arbejdede

Og det er klart at når DU har haft det svært i dine "unge dage", så skal
alle andre også mærke det....De skal f... ikke tro de er noget... Nogle
kalder det mindreværskomplekser, andre som jeg, er ligeglade.

Niels....jeg fatter ikke du gider spilde tiden på det...gør som andre, lad
være med at kommentere hvis du synes det er noget crap

HC

PS: Tag en pilsner og hyg dig med familien istedet - Hehe

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-10-05 17:35

Heine Christensen wrote:

> Og det er klart at når DU har haft det svært i dine "unge dage", så skal
> alle andre også mærke det....De skal f... ikke tro de er noget... Nogle
> kalder det mindreværskomplekser, andre som jeg, er ligeglade.

Du har tilsyneladne gået i børnehave, hvor pædagoerne har lært dig, at
alle børnens tegninger gode, og at der ikke er nogen som er bedre end
andre til at tegne.

Og den forkvaklede tankegang lever du vidre med, og overfører til alle
livets sammenhænge...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Heine Christensen

Dato : 28-10-05 23:34

> [...]
> andre til at tegne.
>
> Og den forkvaklede tankegang lever du vidre med, og overfører til alle

Jeg kan ikke engang blive irriteret på dig, jeg får ondt af dig, så dum kan
man simpelt hen ikke være

HC

Fra : Henri Gath

Dato : 26-10-05 19:19

"Heine Christensen" <hc@_fjern_teamhm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

dine billeder indikerer, at du stadig er en uerfaren "fotograf".....

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 20-10-05 08:30

On Thu, 20 Oct 2005 01:03:28 +0200, Niels Riis Ebbesen wrote:

> Dit udsagn råber til himlen af uvidenhed, jeg tager ikke 2-3000 billeder
> om måneden, ind til vidre har jeg knap nok taget 6.500 billeder i år, min
> spildprocent er bare meget lille.

Det kan godt være at jeg er uvidende på det punkt, men det burde stadig
give sig udtryk i dine egne billeder at der er hævet over niviauet
2talentløs knipseri" og det er de ikke. Så jeg vil mene at din
spildprocent er 100 og ikke lille som du siger.

> Jeg kan virkelig ikke se, at min udstilling af mine billeder på
> www.photo-gallery.dk - på nogen måde kan ha' indflydelse på, om du vælger
> at udstille dine billeder på Internettet.

Har jeg heller aldrig ment og det kommer du aldrig til at bestemme.

> Jeg har det sådan, at hvis der er flere oplagte fejl i et billede, så er
> vi under grænsen for hvad jeg finder seriøst, og så er der dømt knipseri...

Det vil sige at du finder alle dine egne billeder knipserier.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 19-10-05 14:44

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> heldige, at de et par gange om året ved et ren tilfældighed og et
> lykketræf får taget et enkelt godt billede...

It takes one to know one.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-10-05 12:24

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Men hvis de talentløse er flittige knipsere, så kan de da godt være
> heldige, at de et par gange om året ved et ren tilfældighed og et
> lykketræf får taget et enkelt godt billede...

Yeahhh! Jeg ser frem til at komme op på et PER gange om året!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.