Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et par billeder fra Gribsø
Fra : Ukendt

Dato : 17-10-05 17:09

Var på skovtur i det fine vejr i går.
Billederne er taget ved 6 tiden. Det gav et flot men begrænset lys.

http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/DSC0186.jpg
http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/DSC0188.jpg

Kommentarer modtages gerne.
Gert

Fra : Henrik Boegh

Dato : 18-10-05 07:25

On Monday 17 October 2005 18:08, "Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

[...]

> Kommentarer modtages gerne.

På det første har du fanget nogle rigtigt flotte efterårsfarver. Jeg syntes at
de blade og grene der er forrest er lidt forstyrrende, men omvendt er de med
til at skabe lidt dybde i billedet.
Der er heldigvis lidt liv på søen som bryder med den store flade.

Det andet billede er et helt almindeligt skovbundsbillede, som er vist 1000
gange herinde før. Det er lidt dødt i toppen m. hensyn til farver, men
kombinationen af mørk skovbund og lys himmel er ikke let.
Jeg plejer at være nød til at vælge en af dem fra.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Boegh || http://lagengymnastik.dk/

"Her lips were saying 'no', but her eyes were saying 'read my lips'"
-- Davy H. Pircer as Niles Crane in 'Frasier'

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 21:30

"Henrik Boegh" <boegh@FJERNlagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med
> til at skabe lidt dybde i billedet.
> Der er heldigvis lidt liv på søen som bryder med den store flade.

Forgrunden tror jeg er helt nødvendig. Sammen med de 3 ænder - eller rettere
kølvand efter, gir det billedet liv og dybde.
Efterårsfarverne er ægte nok, men det er det sene lys og ikke bladenes
farve, der giver udslaget.

> [...]
> kombinationen af mørk skovbund og lys himmel er ikke let.
> Jeg plejer at være nød til at vælge en af dem fra.

Det var jeg ikke her. Idéen var det døde træ der strækker sig op til ....
Men indrømmet, det virker ikke helt.

Tak for din kritik og din tid

Gert