Se film på tv via Asus´s V7700 GeForce 2
Fra : Kurt Nielsen

Dato : 08-06-01 23:56

Hej Alle

Hvordan ser man sine film på tv via sit grafikkort ?
Jeg har et s-vhs kabel fra mit Asus-kort til mit tv, og så
har jeg hentet programmet Tv Control Center 2000 fra
tvtools hvor man skulle kunne se på både monitor og tv.
Men når jeg vælger begge dele står min monitor og hopper
vist nok fordi den ikke understøtter de 50 hz som
programmet sætter tv´t til.
Vælger jeg så kun tv, kan jeg kun se det der var på min
monitor da jeg slog over til tv´t.
Jeg har prøvet at se divx-film med programmerne
Global DivX player og Intervideo WinDVD, men kan
ikke se den rigtigt.
Jeg kan altså kun se mit skrivebord på tv´t.
Skal man virkelig købet et hollywood+ kort for at se
det ordentligt på sit tv ??
Hvad skal man så bruge tv-out på sit grafikkort til ??

M.V.H. kurt.b.nielsen@get2net.dk

Fra : Gerner

Dato : 09-06-01 11:45

On Sat, 9 Jun 2001 00:55:40 +0200, "Kurt Nielsen" <kurt.b.nielsen@get2net.dk>
wrote:

>Hej Alle
>
>Hvordan ser man sine film på tv via sit grafikkort ?

Hvilken kilde bruger du ?
--
To.: Echelon

No of SETI units returned: 39
Processing time: 25 days, 11 hours.
(Total hours: 611)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Fra : Osten

Dato : 09-06-01 22:39

"Kurt Nielsen" <kurt.b.nielsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> ikke se den rigtigt.
> Jeg kan altså kun se mit skrivebord på tv´t.
> Skal man virkelig købet et hollywood+ kort for at se

Du skal ikke købe hollywood+ hvis det er divx du vil se. Det har jeg
ihvertfald ikke haft held med på mit hollywood+, medmindre filmen først
konverteres til mpeg1 eller mpeg2. Så er kvaliteten til gengæld også iorden.
Med divx på TNT2 tv-out bliver resultatet mindre tilfredsstillende (sort
kant hele vejen rundt og konkave sider).

--
Aksel

Fra : DaWizeGuy

Dato : 09-06-01 23:44

"Osten" <blah@bla.dk> wrote in message
> [...]
> Med divx på TNT2 tv-out bliver resultatet mindre tilfredsstillende (sort
> kant hele vejen rundt og konkave sider).

Nej, Nvidia-kort er desværre ikke så velegnede til TV-out, ikke engang de
nye GeForce 3. Den sorte kant kan fjernes med et program der hedder TV-Tool,
men desværre forsvinder så 7-9 % af billedet ude i kanten. ATI og Matrox
derimod laver kort der er ganske gode.

---
Mvh. Anders

Fra : Osten

Dato : 10-06-01 07:31

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message
> [...]
TV-Tool,
> men desværre forsvinder så 7-9 % af billedet ude i kanten. ATI og Matrox

Tak for tool-tippet :) Det må prøves. Hvorfor bygger de ikke den slags ind i
driverne???

--
Aksel

Fra : DWM

Dato : 10-06-01 07:40

"Osten" <blah@bla.dk> skrev i en meddelelse news:9fv3rq$21ve$1@news.cybercity.dk...
> Tak for tool-tippet :) Det må prøves. Hvorfor bygger de ikke den slags ind i
> driverne???

Det havde de såmænd også med deres 6.31c drivere.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Osten

Dato : 12-06-01 19:34

"DWM" <no.email.address@for.you.duh> wrote in message
> "Osten" <blah@bla.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det havde de såmænd også med deres 6.31c drivere.

Asus? Okay, men jeg benytter drivere fra nvidia, for mit TNT2 er ikke lavet
af Asus. TV-tool funker - ingen sort ramme, men noget af billedet hapset.

--
Aksel