Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Glemte piloten noget?
Fra : Carsten Riis

Dato : 16-10-05 23:38

http://www.carben.dk/carsten/Lufthavn%20007.JPG

hehehehe

Og nej, det gjorde han ikke.
Og nej, billedet er ikke manipuleret på nogen måde.
--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Brizz

Dato : 17-10-05 00:47

Carsten Riis wrote:
> http://www.carben.dk/carsten/Lufthavn%20007.JPG

> Og nej, det gjorde han ikke.
> Og nej, billedet er ikke manipuleret på nogen måde.

Hvordan vil du så forklare de manglende skygger?

Jeg vil mene det er manipuleret.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 17-10-05 02:17

On Sun, 16 Oct 2005 20:47:27 -0300, Brizz <rendmig@iroven.dk> wrote:

>Hvordan vil du så forklare de manglende skygger?
>
>Jeg vil mene det er manipuleret.

Hvilke skygger mangler du? Både vingen og motoren kaster skygge på
flykroppen. Solen står meget lavt i højre side bag fotografen.

Der er bare en lille forhøjning i græsset foran den rullebane flyet
kører på. Man kan faktisk godt se toppen af landingsstellet under
vingen. Iøvrigt ville motorerne nok ikke være igang, hvis flyet
virkelig lå på maven.

Peter

Fra : Brizz

Dato : 18-10-05 00:08

Peter Rongsted wrote:
> Hvilke skygger mangler du? Både vingen og motoren kaster skygge på
> flykroppen. Solen står meget lavt i højre side bag fotografen.

Der mangler da skygger bag flyveren. Dem burde man kunne se skråt bagved
næsen.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 18-10-05 01:21

Brizz wrote:

> Der mangler da skygger bag flyveren. Dem burde man kunne se skråt
> bagved næsen.

Billedet er meget tydeligt og dårligt fotoredigeret.

--
Jacob

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-10-05 17:16

Jacob Skaaning skrev den 18-10-2005 02:21:

> Billedet er meget tydeligt og dårligt fotoredigeret.

Nej!

Tro det eller lad' være. Såfremt jeg redigerer et billede, så skal jeg
nok skrive det.

Fra : Andreas M.

Dato : 18-10-05 10:17

Brizz wrote:

> Der mangler da skygger bag flyveren. Dem burde man kunne se skråt bagved
> næsen.

Nej, de ligger skjult bag bakken.

Det er en spidsfindighed som de fleste der har været på lufthavnsgrillen
nok kan nikke genkendende til, den bakke passer perfekt til at skjule
landingsbanen(og eventuelle skygger) :)

--
Andreas M.

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-10-05 17:18

Brizz skrev den 18-10-2005 01:07:

> Der mangler da skygger bag flyveren. Dem burde man kunne se skråt bagved
> næsen.

Hvordan skal der komme skygger bag på flyveren? Solen står - som Peter
korrekt har observeret - til højre for mig dvs. at evt. skygger skal
ligge foran flyet.

(se halemotorens skygge langs flykroppen )

Jeg tror vi to skal en tur ud til Flyvergrillen
så kan du jo se, hvordan virkeligheden ser ud.

Fra : Brizz

Dato : 18-10-05 22:22

Carsten Riis wrote:

> Hvordan skal der komme skygger bag på flyveren? Solen står - som Peter
> korrekt har observeret - til højre for mig dvs. at evt. skygger skal
> ligge foran flyet.
>
> (se halemotorens skygge langs flykroppen )

Ja det er jo netop derfor jeg mener der mangler en skygge. De falder fra
højre og mod venstre. Derfor burde der da også være en skygge bag
flyveren og fremefter.

> Jeg tror vi to skal en tur ud til Flyvergrillen
> så kan du jo se, hvordan virkeligheden ser ud.

Har nu været der en del gange og næste gang jeg kommer der er fra
luftsiden af i første omgang
Men hvis du giver en cheese er jeg klar efter landing

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-10-05 23:03

Brizz skrev den 18-10-2005 23:21:

> Ja det er jo netop derfor jeg mener der mangler en skygge. De falder fra
> højre og mod venstre. Derfor burde der da også være en skygge bag
> flyveren og fremefter.

Nope.

Den skygge flyveren giver er jo skjult af forhøjningen.

Det der glæder mig allermest ved dette billede er, at virkligheden er så
underligt, at nogen tror at den kun kan skabes ved manipulation.

> Har nu været der en del gange og næste gang jeg kommer der er fra
> luftsiden af i første omgang
> Men hvis du giver en cheese er jeg klar efter landing

Næh du. Det er dig der giver.
Det er trods alt ikke mig der kommer med påstande om manipulation på et
rent billede.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-10-05 10:25

"Carsten Riis" <.@.> skrev

> Det der glæder mig allermest ved dette billede er, at virkligheden er så
> underligt, at nogen tror at den kun kan skabes ved manipulation.

Hvad er historien bag billedet?

Umiddelbart er det umuligt at glemme at slå landenstellet ned, fordi alarmen
vil gå i gang, når den registrerer så lav højde...

Claus

Fra : HKJ

Dato : 22-10-05 10:35

Claus Tersgov wrote:

> Hvad er historien bag billedet?

Perspektivet snyder, flyveren er slet ikke over banen i forgrunden, men
kører på en bane bag ved en lille forhøjning.

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-10-05 17:14

Brizz skrev den 17-10-2005 01:47:

> Hvordan vil du så forklare de manglende skygger?
>
> Jeg vil mene det er manipuleret.

Overhovedet ikke det der ligner!

Hvis du står på flyvergrillens høj og fotograferer henover banen, så er
der et sted en slags høj eller i hvert fald en hævelse af græsset. Lige
ved denne høj kørte flyet forbi.