Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Turning Torso
Fra : Michael

Dato : 13-10-05 19:56

Jeg har taget nogle billeder af Turning Torso. Kritik og tudekiks
modtages gerne

http://www.fotokritik.dk/pics/188825
http://www.fotokritik.dk/pics/189142
http://www.fotokritik.dk/pics/189142-1
Mvh. Michael

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-05 20:18

"Michael" <Nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har taget nogle billeder af Turning Torso. Kritik og tudekiks
> modtages gerne

Jamen du får så en tudekiks: Jeg kan ikke se dine billeder, men får den
sædvanlige, åndssvage reklame for fotokritik.dk.

Jeg gider snart ikke spilde mere tid på at prøve links til fotokritik.dk,
der ikke virker! Find dig et andet sted at lægge dine billeder op, hvis du
vil have mig til at se dem.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Michael

Dato : 13-10-05 20:29

Michael wrote:
> Jeg har taget nogle billeder af Turning Torso. Kritik og tudekiks
> [...]

Prøver igen
http://imagerating.dk/upload/images/41294image.jpg
http://imagerating.dk/upload/images/41299image.jpg

Fra : Holst

Dato : 13-10-05 20:44

Michael wrote:

> http://imagerating.dk/upload/images/41294image.jpg
> http://imagerating.dk/upload/images/41299image.jpg

Bygningen er interessant, men det synes jeg ikke, at billederne er. Det
sidste, synes jeg, er det mest interessante, eftersom drejningen af
bygningen ligesom strækker sig efter lyset i øverste venstre hjørne og
viger bort fra mørket i den modsatte side.

Fra : Michael

Dato : 13-10-05 20:56

Holst wrote:

> [...]
> bygningen ligesom strækker sig efter lyset i øverste venstre hjørne og
> viger bort fra mørket i den modsatte side.
Jeg har fotograferet bygningen fra flere forskellige vinkler og
afstande, synes dog bedst om de to her. Tak for Din kritik.
Mvh. Michael

Fra : Holst

Dato : 13-10-05 21:04

Michael wrote:

> Jeg har fotograferet bygningen fra flere forskellige vinkler og
> afstande, synes dog bedst om de to her. Tak for Din kritik.

Men jeg vil gerne se flere billeder. Som ingeniør synes jeg, at
bygningen er meget interessant. Jeg skal klart over og se den på et
eller andet tidspunkt.

Fra : Michael

Dato : 13-10-05 21:14

Holst wrote:

> Men jeg vil gerne se flere billeder. Som ingeniør synes jeg, at
> bygningen er meget interessant. Jeg skal klart over og se den på et
> eller andet tidspunkt.

Jeg fik desværre ikke justeret farven rigtig inden opload:
http://www.imagerating.dk/upload/images/40707image.jpg
Mvh. Michael

Fra : Holst

Dato : 13-10-05 21:45

Michael wrote:

> Jeg fik desværre ikke justeret farven rigtig inden opload:
> http://www.imagerating.dk/upload/images/40707image.jpg

Det er en særpræget bygning. Har du nogen af bunden af bygningen?

Fra : Michael

Dato : 14-10-05 05:16

Holst wrote:

> Det er en særpræget bygning. Har du nogen af bunden af bygningen?

Det har jeg ikke, på grund af det er stadig en stor byggeplads rundt
om torsoen.

Mvh. Michael

Fra : Holst

Dato : 14-10-05 08:41

Michael wrote:

> Det har jeg ikke, på grund af det er stadig en stor byggeplads rundt
> om torsoen.

Som ingeniør vil jeg ikke nødvendigvis være generet af det

Men tak for synet af de andre billeder!

Fra : Jacob K.

Dato : 14-10-05 21:15

> Det er en særpræget bygning. Har du nogen af bunden af bygningen?

Jeg er vild med det hus. Ærgrer mig over at man ikke kan komme op og kigge
ud...
Jeg har også taget nogle billeder fra forskellige vinkler:
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=189431
Yes I know, det er fotokritik.dk. Beklager.
Men jeg har ikke lige noget alternativ.

Vh. Jacob.

Fra : Max

Dato : 14-10-05 21:24

Hej Jacob

> Jeg er vild med det hus. Ærgrer mig over at man ikke kan komme op og kigge

Har du prøvet at kontakte dem der lejer de øverste etager ud, det kunne
jo være man kunne snakke sig til et kik.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 14-10-05 21:52

Jacob K. wrote:

> Jeg er vild med det hus. Ærgrer mig over at man ikke kan komme op og kigge
> ud...

Ja, det er flot. Det er synd, vi danskere er så bange for sådant. Det
var rigtig synd, at det forslag til højhuse inde i København ikke blev
til noget. Det kunne have givet København en flot "skyline".

Tak for synet.

Fra : Jacob K.

Dato : 14-10-05 22:00

> Ja, det er flot. Det er synd, vi danskere er så bange for sådant. Det var
> rigtig synd, at det forslag til højhuse inde i København ikke blev til
> noget. Det kunne have givet København en flot "skyline".

Dét ærgrede også mig.
Der var engang tale om at bygge en anden skyskraber ved Malmø. Scandinavian
Tower skulle det have heddet, og tanken var at det skulle være 300 meter
højt. Turning Torso er "kun" 190 meter, og en dværg i forhold til andre
store bygningsværker. I Malmø ser det dog pænt stort ud alligevel.
Og Scandinavian Tower blev desværre droppet.

Vh. Jacob.

Fra : Michael

Dato : 14-10-05 23:53

Jacob K. wrote:

> [...]
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=189431
> Yes I know, det er fotokritik.dk. Beklager.

Andelen er på 9 mill. SEK I.flg :
http://www.boligzonen.dk/find.xml?rId=967
Man kan udsigten fra de forskellige etager her:
http://www.turningtorso.com/
Mvh. Michael

Fra : Thomas

Dato : 13-10-05 20:33

Dine links virker fint hos mig.

Det første billede er det der falder bedst i min smag. Gode farver der.

Thomas

Fra : Michael

Dato : 13-10-05 20:59

Thomas wrote:
> Dine links virker fint hos mig.
>
> Det første billede er det der falder bedst i min smag. Gode farver der.
>
> Thomas

Jeg brugte også mit polfilter på første billede, tak for kritikken.

Mvh. Michael

Fra : Jakob

Dato : 13-10-05 21:13

In article <r5y3f.70706$Fe7.241526@news000.worldonline.dk>,
Nospam2me@invalid.dk says...

Find nu for he....... et andet sted at uploade billeder end det der
amatørkodede billedkritik. Det er ret irreterende at det ALDRIG virker.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ksk

Dato : 14-10-05 18:36

> Find nu for he....... et andet sted at uploade billeder end det der
> amatørkodede billedkritik. Det er ret irreterende at det ALDRIG virker.

> [...]

virker fint her ... det er sgu da være med photosign der komme der hele tid
pop

Fra : Michael

Dato : 14-10-05 19:31

ksk wrote:

> virker fint her ... det er sgu da være med photosign der komme der hele tid
> pop

Jeg prøvede mine FK link´s på arbejdet, der kunne jeg ikke få det til at
virke, selvom cookies og oflinefiler blev slettet
Mvh. Michael