Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Venedig i sort/hvid
Fra : Hans Kruse

Dato : 12-10-05 18:15

Venedig skal også ses i sort/hvid, så jeg har lagt nogle billeder op her
http://www.pbase.com/hkruse/venice_2005_bw
Den ligger i samme folder http://www.pbase.com/hkruse/venice_2005, som
farvebillederne.
Da jeg udvalgte sort/hvid billederne valgte jeg andre end med farver på.

Hvis der er nogen, der har synspunkter på det og kommentarer, så velkommen.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-10-05 07:32

> [...]
> Da jeg udvalgte sort/hvid billederne valgte jeg andre end med farver på.
>
> Hvis der er nogen, der har synspunkter på det og kommentarer, så

En skam du ikke har gjort mere ud af S/H konverteringen. Tror at lidt
farvefilter ville kunne gøre underværker på de fleste af billederne. Det er
måske med vilje at du holder en "diskret" konvertering? Jeg tror stemningen
vil blive mere intens hvis du skruede lidt op for filtrene

Motiverne er ellers meget fine, ingen tvivl om det - især det billede med
ham kontrabassisten

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Finsensgade 48, 4tv
8200 Aarhus N.
Denmark

(0045) 86 72 55 88
(0045) 60 72 55 88

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-10-05 23:06

"Thomas Schreiber" <NOSPAMfish@iddx.net> wrote in message
> [...]
stemningen
> vil blive mere intens hvis du skruede lidt op for filtrene

Det er første gang jeg poster billeder i s/h her og de er konverteret med
Phase One, hvor jeg har brugt et kamerafilter fra Outback
(http://www.outbackphoto.com/artofraw/raw_08/essay.html), som jeg egentlig
synes er udmærket, da jeg ikke har Photoshop CS, hvor man kan lave de mere
sofistikerede s/h konverteringer. Men de er ikke så hårdt trukket op, som
mange ynder dem i s/h.

> Motiverne er ellers meget fine, ingen tvivl om det - især det billede med
> ham kontrabassisten

Tak for kritkken. Ellers ser det ud til at jeg er løbet ind i en larmende
tavshed

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Erling Hansen

Dato : 14-10-05 04:33

Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> Tak for kritkken. Ellers ser det ud til at jeg er løbet ind i en larmende
> tavshed

Ja, ja, tøv lidt. Vi skal lige opdage meddelelsen.
Som én der altid har fotograferet Venedig i sort/hvid kan jeg kun sige,
at jeg holder meget af dine billeder. Der er kun få, jeg ville
kritisere, resten er aldeles dejlige og bekræfter endnu engang, at
specielt i Venedig kommer farverne 'i vejen'.
Især kan jeg lide 3483, 3213 og 2842.
Smut lige derned og tag en stribe til, tak.
Mvh
Erling

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-05 23:57

> [...]
> Da jeg udvalgte sort/hvid billederne valgte jeg andre end med farver på.
>
> Hvis der er nogen, der har synspunkter på det og kommentarer, så

Hej Hans

Du har som sædvanligt leveret en ordentlig bunke flotte og inspirerende
billeder af en gennemgående meget høj teknisk standard, hvor det er ret
svært at levere en kritik. Der er nok ikke så mange i gruppen, der kan gøre
det bedre. Det gør det jo lidt svært at kritisere dine billeder Men jeg
skal indrømme, at jeg er blevet temmelig inspireret af at se dine billeder.
Igen. Flot! Jeg sidder og har svært ved at vurdere om dine sort/hvide eller
farvebilleder er bedst. Mon ikke jeg afgør det bedst ved at "smutte" en tur
til Venedig?

Mvh. Claus Petersen