Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt billede? uge 41
Fra : s.v.nielsen

Dato : 10-10-05 10:51

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-10-05 11:01

"s.v.nielsen" <x.v.nielsen@c.dk> wrote in message
> http://fotokritik.jirty.dk/kritik.asp?year=2005&week=41

Hvad du end har brugt til at resize med, så skal du aldrig gøre det samme
igen. Troed først din side kørte med samme håbløse system som "fotopanik",
men dit billede er bare jævnt hakket

Dine farver er kedelig matte, dårlig beskæring (hvis det overhovedet ville
kunne redes ved beskæring), og billedet er i mine øjne, som NRE så
diplomatisk ville udtrykke det, et talentløs knipseri

Det er heldigt at du har et digitalt kamera, så dine billeder ikke koster
dig andet end tid

/Thomas

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-10-05 23:03

"Thomas Schreiber" <NOSPAMfish@iddx.net> wrote in message

> Hvad du end har brugt til at resize med, så skal du aldrig gøre det samme
> igen. Troed først din side kørte med samme håbløse system som "fotopanik",
> men dit billede er bare jævnt hakket

Skam ikke håbløst, bare en specificeret bredde så alle billeder passer til
siden, at folk så ikke selv tænker sig om er jo deres problem.

> Dine farver er kedelig matte, dårlig beskæring (hvis det overhovedet ville
> kunne redes ved beskæring), og billedet er i mine øjne, som NRE så
> diplomatisk ville udtrykke det, et talentløs knipseri

Der jeg ganske enig. Der er ikke rigtig noget spændene i dette.

> Det er heldigt at du har et digitalt kamera, så dine billeder ikke koster
> dig andet end tid

Han skal forhåbentlig også gerne lære lidt af det.

Mvh
Simon

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-10-05 17:41

s.v.nielsen skrev den 10-10-2005 11:50:
> http://fotokritik.jirty.dk/kritik.asp?year=2005&week=41

Må man spørge hvad du vil med billedet?

Har du lavet en eller anden form for farvejustering i Photoshop? Eller
er det her det rå billede?

På hvilken måde ønsker du respons. Der det det motivmæssige eller bare
generel input?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-10-05 18:38

s.v.nielsen wrote:
> http://fotokritik.jirty.dk/kritik.asp?year=2005&week=41
>
> Hej

Hmm... titlen "Et godt billede" er mildt sagt misvisende, det er noget
kompositorisk rod, og det er også fladt og kontrastløst...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 11-10-05 00:39