Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panorame / Merge
Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 09-10-05 14:39

Jeg er blevet den glade ejer af et Canon IXUS 50 og er kommet igang med at
tage billeder af ALT .
Sammen med kameraet var der en del software som jeg ikke var særligt
imponeret af - efter en hurtig søgning i denne gruppe fandt jeg Picasa som
jeg synes er bedre og mere overskueligt. MEN jeg savner en merge/panorama
funktion i Picasa. Er det mig der ikke kan finde den eller er den der ikke?
Indtil videre har jeg brugt det der var med kameraet, men det ville jo være
rart at have et alt-i-et-program.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Brizz

Dato : 09-10-05 15:03

Torben Greve Otzen wrote:
> [...]
> Indtil videre har jeg brugt det der var med kameraet, men det ville jo være

Har brugt Picasa 2 i snart 1½ år og har ikke fundet den funktion endnu.
Jeg bruger selv CS2 til at lave Merge. Har dog også prøvet det der
fulgte med til mit ixus 55 som også gør det ganske udemærket.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 09-10-05 16:36

Brizz skrev:

> Har brugt Picasa 2 i snart 1½ år og har ikke fundet den funktion
> endnu. Jeg bruger selv CS2 til at lave Merge. Har dog også prøvet det
> der fulgte med til mit ixus 55 som også gør det ganske udemærket.

Jeg har været ude på nettet og lede i forskellige diskusionsgrupper, forums
osv. og jeg har fundet ud at at det er en funktions som flere gerne ser
komme, men som stadig ikke er i Picasa.
Som Brian Lund også har skrevet så kan programmet AutoStitch(nåede faktisk
at finde det på nettet inden jeg læste hans svar) det samme som
Canon-programmet - og efter et par tests så vil jeg endda sige at det er
bedre end det Canon leverede med.

Fra : Brian Lund

Dato : 09-10-05 16:18

> [...]
> ikke?
> Indtil videre har jeg brugt det der var med kameraet, men det ville jo

Jeg bruger AutoStitch (+ paintshop pro):

http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html

Brian