Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Stavblitz, er det helt yt ?
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 14:16

Hej!

Jeg havde engang en Braun BVC 370 stavblitz og savner den VILDT MEGET
Jeg ved at man i dag kan købe Metz stavblitz men de er forfærdeligt
store og tunge, nærmest et oldtidsfund at se på.

Findes der slet ikke nogen lækre stavblitze på markedet ?
Jeg har et Nikon F4

Olrik Larsen

Fra : Gert Hansen

Dato : 07-10-05 14:42

Hvis du savner den SÅ meget har jeg da en Braun 400 stav med alm. batterier
(som jeg i øvrigt har været rigtig godt tilfreds med) - og SCA 300 til
Canon. Den kan vi da godt handle om.

Gert Hansen

www.mados.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 08-10-05 01:01

<olr> wrote in message news:b2tck1pikl0gd32ua969efsa3t0uhf0i0e@4ax.com...
> [...]
> Jeg ved at man i dag kan købe Metz stavblitz men de er forfærdeligt
> store og tunge, nærmest et oldtidsfund at se på.

Stavblitze er bestemt ikke yt. Jeg har selv 2 Metz CT45-5 som jeg bruger som
transport studie fotografering, når jeg tager billeder hjemme hos folk.

> Findes der slet ikke nogen lækre stavblitze på markedet ?
> Jeg har et Nikon F4

Som du skriver at du har haft en Braun er det også et godt valg, men Metz'
nye stavblitze har stadig det store og klodsede look over sig, den eneste
der faktisk er på markedet er Metz CT70 som er en super stavblitz men også
til en pris omkring 5000 kr så skal den også være super. Der er selvfølgelig
også de gamle braun modeller som BVC 400 modellerne, som vist nok har haft
en god tid med gode bemærkninger. Så det er nok det du skal satse på, hvis
ikke du vil have det klodsede METZ look.

Mvh
Simon

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-10-05 19:11

On Sat, 8 Oct 2005 02:01:04 +0200, "Simon Nielsen" <newz@siho.dk>
wrote:

>Stavblitze er bestemt ikke yt. Jeg har selv 2 Metz CT45-5 som jeg bruger som
>transport studie fotografering, når jeg tager billeder hjemme hos folk.

Jo helt rigtigt. Jeg benytter mig gamle BVC370 stadig evt. med en
paraply til hjemmestudie - så den virker i bedste velgående. Blot nye
genopladelige batterier, så er de ok.

Selv om jeg hurtigst normalt vil bruge SB800 til min D70 kamera, så
giver en 2-3 gamle flash et udmærket lys, til faste opstillinger.

> [...]
>en god tid med gode bemærkninger. Så det er nok det du skal satse på, hvis
>ikke du vil have det klodsede METZ look.

Det er måske stadigt muligt at købe de gamle Braun som brugte? Men som
nye er f.eks. SB800 nok mere fremtidssikret, og ledetallet begynder
vel at nærme sig (evt. kombinerer flere i grupper).

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 09:45

Tusind tak for svarene gutter ;

Gert Hansen
>Hvis du savner den SÅ meget har jeg da en Braun 400 stav med alm.
>batterier (som jeg i øvrigt har været rigtig godt tilfreds med)
>og SCA 300 til Canon. Den kan vi da godt handle om.
Hvad er det for en 400 ?, der er jo et par stykker !
og hvad med sko til mit kamera, kan det fås ? ved du det ?
Canon tingen lyder ikke umiddelbart interessant da jeg kun har Nikon
udstyr !

Simon Nielsen
Hoy tolido, man kunne jo næsten skrive til Metz og bede om lidt design
til den pris ;)

Henning Jensen
>Jo helt rigtigt. Jeg benytter mig gamle BVC370 stadig evt. med en
>paraply til hjemmestudie - så den virker i bedste velgående. Blot nye
>genopladelige batterier, så er de ok.
Ok najs, nu tænkte jeg godt nok til almen fotografering, udover min
normale flash og selvfølgelig "studie" fotografering, da det fjerner
de røde øjne og giver en behagelig skygge ;)

>Det er måske stadigt muligt at købe de gamle Braun som brugte? Men som
>nye er f.eks. SB800 nok mere fremtidssikret, og ledetallet begynder
>vel at nærme sig (evt. kombinerer flere i grupper).
Jo helt sikert, ihvertfald hellere en Braun end en Metz ;)
Generelt syntes jeg at en løsning fra blitz producenterne i dag er for
høj og Nikon slipper aldeles ikke udenom ;), Skinne, Sko, og ledning,
og de koster en milliard alle sammen, så lækre er de hellere ikke he
he.

--------
Nogen af jer der kan huske hvad forskellen er på de forskællige
bogstaver i Braun serien ?
f.eks. findes følgende flash:
Braun (Flash) 310 BVC
Braun (Flash) 320 BVC
Braun (Flash) 340 SCA
Braun (Flash) 340 SCAM
Braun (Flash) 345 SCA
Braun (Flash) 370 BVC
Braun (Flash) 380 BVC
Braun (Flash) 400 M Logic
Braun (Flash) 400 VC :
Braun (Flash) 410 LS
Braun (Flash) 410 VC
Braun (Flash) 420 BVC
Braun (Flash) 440 C
Braun (Flash) 460 VCS
Braun (Flash) 500 VC
Jeg ved at V skulel stå for Vario, men resten kan jeg simpelthen ikke
huske !

Hvad med Braun 500 VC, er den værd at overveje ?

Olrik Larsen

Fra : bl

Dato : 13-10-05 15:57

<olr> skrev i en meddelelse
> [...]
> huske !
>
> Hvad med Braun 500 VC, er den værd at overveje ?

Jeg mener at huske at det er sådan.

B-Blitz
V-Vario
C-Computer
S-Slave

M.v.h.

Børge

Fra : Gertmad

Dato : 14-10-05 21:03

Min Braun er en Braun 400 M Logic Dedicated System SCA 300 med
indstillinger for auto/manuel/TTL

SCA 300 serien er en universel kobling hvor "modtageren" sidder på
kameraet og styrer flash i forhold til det enkelte kameramærke. Den SCA
jeg har er til Canon, men den fås også til f.eks. Nikon.

Hilsen

Gert Hansen
www.mados.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 12:20

Hej Gert Hansen!

Ok najs!
Men ved du så hvor jeg kan få fat i en sko til Nikon ?
Hvis man i det heletaget kan få fat i en sådanne !

Olrik Larsen