Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er der kvalitetsforskel på amerikansk og j~
Fra : Jakob

Dato : 06-10-05 13:12

Jeg har mulighed for at få en 50 mm 1.8 nikkor linse bragt hjem fra US.
Jeg kan købe en "imported" model og en US produceret. De ser fuldstændig
ens ud og jeg vil derfor gerne vide om der er kvalitetsforskel på de to
??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 13:55

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan købe en "imported" model og en US produceret. De ser fuldstændig
> ens ud og jeg vil derfor gerne vide om der er kvalitetsforskel på de to
De er fuldstændig ens. Den billige er gray import udenom Nikon US. Derfor
problemer og bøvl med garanti.
Husk med told og moms er der meget lidt at spare.
fx: http://www.photoshop.dk/products/productlist.aspx?menuid=1653&level=2
Gert

Fra : Jakob

Dato : 06-10-05 14:07

In article <43451eae$0$1765$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Gert
Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> says...

> De er fuldstændig ens. Den billige er gray import udenom Nikon US. Derfor
> problemer og bøvl med garanti.

OK men når det nu er et US køb så har jeg vel alligevel ikke garanti..

Men jeg er villig til at tage chancen, det er vel begrænset hvad der kan
være galt med et 50 mm fast objektiv.

Tak for informationerne

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-10-05 14:23

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
> Men jeg er villig til at tage chancen, det er vel begrænset hvad der kan
> være galt med et 50 mm fast objektiv.

Hvad koster den i USA? I HK koster den typisk 60£ = lidt over 660kr. I DK
kan den købes fra ny for en tusse. Kan det betale sig? Hvis du bliver taget
i tolden, bliver den vel endnu dyrere? Men du har da en god pointe i at en
fast 50mm næppe bare lige sådan går itu

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Finsensgade 48, 4tv
8200 Aarhus N.
Denmark

(0045) 86 72 55 88
(0045) 60 72 55 88

Fra : Jakob

Dato : 06-10-05 16:34

In article <43452525$0$49011$14726298@news.sunsite.dk>,
NOSPAMfish@iddx.net says...

> Hvad koster den i USA? I HK

HK ?? Du mener vel ikke Hong Kong for her er da ligeså meget afgift så
vidt jeg ved og chancen for at blive taget der er vel større en når man
selv tager det med ud. Har aldrig hørt om folk der er blevet taget i
tolden for et objektiv eller lignende.

Kan købe den for 620 kr alt inkl i us.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 06-10-05 14:24

> [...]
> OK men når det nu er et US køb så har jeg vel alligevel ikke garanti..
>
> Men jeg er villig til at tage chancen, det er vel begrænset hvad der kan

Hej

Undskyld, men hvor meget er der sparet ved køb af en 50mm, i forhold til køb
i tyskland, hvor der ikke er vrøvl med garanti, "told" m.m. ?

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Jakob

Dato : 06-10-05 16:36

In article <43452584$1@news.dansketelecom.com>, langgaard@klarupnet.dk
says...

> Undskyld, men hvor meget er der sparet ved køb af en 50mm, i forhold til køb
> i tyskland, hvor der ikke er vrøvl med garanti, "told" m.m. ?

ca 30 % som jeg lige kan regne det ud i hovedet. Garantien er jeg ikke
så nervøs for, det er vel begrænset hvad der kan være ivejen med en
50mm. Told er jeg heller ikke nervøs for da det er gennem en ven
derovre.

--
Venlig hilsen

Jakob