Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
panasonic DMC-FZ5
Fra : Smed & Mikaelsen

Dato : 06-10-05 07:16

Er der nogen der har erfaring med dette, da jeg overvejer at købe det.

Fra : Morten Bern

Dato : 06-10-05 09:55

Jeg har selv købt et, og er glad for det.

Det virker fint og fylder meget lidt. Det eneste negative er, at man
ikke kan sætte iso værdien op, uden der kommer en masse støj.

Men hvad er det præcist du vil vide?

vh. Morten

Fra : Smed & Mikaelsen

Dato : 06-10-05 18:39

Det du svarer er præcis det jeg søger, nemlig nogle der har cameraet og kan
fortælle om det er en god eller dårlig "investering."
Vi er slet ikke profesionelle, men vores lille canon ixus er gået i stykker
og vi vil gerne have et lidt bedre camera denne gang. Min mand har specielt
et stort ønske om mere optisk zoom, mens jeg kræver flere pixels!
For at jeg kan/vil benytte cameraet skal det være meget let at betjene, mens
min bedre halvdel godt kan finde ud af alt det der med at "indstille" og
gøre ved.

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-10-05 18:50

Smed & Mikaelsen skrev:
mens jeg kræver flere pixels!

Og det er du naturligvis i din gode ret til. Blot synes jeg at du bør
være opmærksom på, at med 4 gode mp printer du fint større end A4 og med
6 ditto større end A3+.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Morten Bern

Dato : 07-10-05 10:46

Så kan I godt stoppe jeres søgen efter kamera. I har fundet det som
præcist opfylder jeres behov.

Jeg havde også selv et IXUS før, men blev lidt træt af at zoom ikke var
så stor, samt at mulighederne for manuelle indstillinger var begrænset.

FZ-5 har hvad jeg skal bruge af zoom og manuelle indstillings
muligheder, og jeg er rigtig glad for det.

Skriv til mig privat hvis I ønsker at se nogle billeder.

vh. Morten

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 06-10-05 15:52

Smed & Mikaelsen wrote:
> Er der nogen der har erfaring med dette, da jeg overvejer at købe det.

Jeg købte en FZ5 tidligt på sommeren for at få noget mere tele end mit
Olympus C-8080 og specielt pga. macroen. Det er et meget let kamera med
billedstabilisering, som virker OK.

FZ5 har en telemacro-indstilling hvor den kan focusere på et objekt på
knap 10 cm på en afstand på knapt en meter. Det er perfekt til større
insekter som guldsmede eller lignende. Det kan i øvrigt tage 2 billeder
i sekundet konstant så længe der er ledig hukommelse, hvilket også er
nyttigt til macro.

Desuden har jeg kørt meget med en kombination med en Olympus MCON-40
macrokonverter, som giver gode macro-muligheder med en fast focusafstand
på 35-40 cm kombineret med vilkårlig zoom. Se eventuelt
http://www.aub.dk/~kkjen/FZ5/Natur/ for et par eksempler. Advarsel: der
er vist mest insekter og andet småkryb på siden

Jeg har også fotograferet noget indendørs håndbold med det, men her skal
man op i højere ISO, hvilket hurtigt giver støj. Til det formål skal der
bruges udstyr af en helt anden klasse...

Se også http://www.pbase.com/cameras/panasonic/lumix_dmc_fz5 for mange
flere billedeksempler.

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-10-05 21:23

Smed & Mikaelsen wrote:
> Er der nogen der har erfaring med dette, da jeg overvejer at købe det.

Jeg har kigget på det, og det jeg savner på det er sko til ekstern flash -
det har søster-modellen FZ20 der også er en anelse mere lysstærk men ellers
har samme data - men er lidt større og tungere.

Jeg har pt lillebror FZ10 der er stort set samme kamera som FZ20 - bare kun
4 mp i stedet for 5 mp på fz20 - og det er et fortrinligt kamera, hvis man
ikke har lyst til at tage de sidste skridt til et DSLR.

Hvis jeg skifter inden for en rimelig fremtid, så bliver det til det nye
FZ30.

Et alternativ til FZ5, som du også kan kigge på er Canon S2IS.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Smed & Mikaelsen

Dato : 08-10-05 14:03

Vi har nu bestilt cameraet, og glæder os til at modtage det.

"Smed & Mikaelsen" <bente.smedfjerndette@skjern-net.dk> skrev i en
meddelelse news:a6c50$4344c11a$3e3d83dd$19579@news.arrownet.dk...