Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Defekt kort eller kamera?
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 04-10-05 19:42

Hejsa

Jeg har nu flere gange på det seneste oplevet, at mit D70 har blinket
"For" som den gør, når man har valgt at formatere. På D70 skal trykke på
knapperne to gange for at formattere. Den blinker som om man har gjort
det én gang. Den formaterer altså ikke kortet, og hvis jeg slukker og
tænder 3-4 gange, så kan jeg igen tage billeder.

Spørgsmålet er om det er kortet eller kameraets skyld?

Kortet er et Sandisk Ultra II på 1 GB.

/JD

Fra : Jacob

Dato : 04-10-05 20:10

"Jimmy Damsgård" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3-4 gange, så kan jeg igen tage billeder.
>
> Spørgsmålet er om det er kortet eller kameraets skyld?

Prøv at formatere kortet med en kortlæser.

Jacob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-10-05 23:04

"Jacob" <bip@bop.dk> wrote in message

> "Jimmy Damsgård" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at formatere kortet med en kortlæser.

jep, brug windows til det, FAT16 metoden og så formater kortet i kamerat,
ellers kunne det tyde på at det er kameraet.

Mvh
Simon

Fra : abacus

Dato : 05-10-05 00:06

Fandt dette hos Steve
D70 Service Advisory - It has come to our attention that select
electrical components in a limited number of D70 cameras may, in some
instances, fail affecting camera performance and/or operability. While
only a limited number of D70 cameras are affected by this advisory, if
(1) when a memory card is inserted, your D70's memory card access lamp
blinks, locking camera operations and preventing operation, or (2) with
no memory card inserted, the camera will not turn on despite the
battery indicator showing a fully charged battery, Nikon Inc. will
service it free of charge.

http://www.steves-digicams.com/diginews.html#nikon_advhttp://www.steves-digicams.com/diginews.html#nikon_adv

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 05-10-05 18:40

Hvis nu det er kameraet, hvordan er Nikons service så? Skal jeg igennem
forhandleren, og hvor lang tid plejer det at tage?

/JD

Fra : HKJ

Dato : 05-10-05 18:46

Jimmy Damsgård wrote:
> Hvis nu det er kameraet, hvordan er Nikons service så? Skal jeg igennem
> forhandleren, og hvor lang tid plejer det at tage?

Det ser ud til at det tager lidt over en måned at få fixet et Nikon
kamera i øjeblikket.