Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF hastighed til KM 5D
Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 16:23

Hej.
Jeg står for at skulle købe et KonicaMinolta 5D. Men jeg er i tvivl om
hvilken type CF-kort jeg skal købe. Jeg regner med at det bliver 1Gb, men
det er hastigheden jeg er i tvivl om. Skal det være Sandisk Extreem III for
at det ikke sløver kameraet, eller er det helt unødvendigt. Hvordan vil
Kingstom Elite Pro være i forhold til? Hvordan med kvaliteten og fejlrisiko?
Jeg vil nødigt sløve kameraet for at sparer fx 400kr. Jeg har ingen steder
fundet skrive- og læsehastighederne for 5D.

Med venlig hilsen Peter

Fra : Åge

Dato : 04-10-05 16:32

"Peter Stenkilde" <pfs (at) lightship punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil nødigt sløve kameraet for at sparer fx 400kr. Jeg har ingen steder
> fundet skrive- og læsehastighederne for 5D.

Et Kingston Elite Pro 1 GB CF er ca. 20 kroner dyrere end ikke-Elite Pro...
Vælg selv.

Fra : [HCS] 4000

Dato : 04-10-05 18:05

Der har for nylig været en grundig test i det tyske ColorFoto nr. 9. Der
blev testet en række forskellige fabrikater i både CF og SD kort i 512 MB
bl.a. Kingston Elite Pro og SanDisk Ultra II. Resultatet af testen viste at
der ikke var synderlig forskel på hastigheden i praksis, og slet ikke
svarende til prisforskellen.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Fra : [HCS] 4000

Dato : 04-10-05 20:45

Prøv at se på priserne her:
http://www.bj-trading.dk/menu.asp
1 GB 397 kr.

Hilsen Hans
------------------------------------

Fra : Thomas Christensen

Dato : 04-10-05 20:20

Peter Stenkilde wrote:
> [...]
> Jeg vil nødigt sløve kameraet for at sparer fx 400kr. Jeg har ingen steder
> fundet skrive- og læsehastighederne for 5D.

Jeg har et KonicaMinolta 7D - hvor jeg har et Dane-Elec CF 1GB XS og et
Sandisk Extreme 1Gb.
Jeg vil nok sige at i praksis er der reelt meget lidt forskel på de to
kort - så jeg ville nok købe Dane-elec kortet hvis jeg var dig - det er
noget billigere.
Dane-elec 1GB XS - pris edbpriser.dk d.d. 625,00 kr
Sandisk Extreme 1 GB - pris edbpriser.dk d.d. 811,00 kr

med venlig hilsen
Thomas

Fra : Poul

Dato : 06-10-05 08:37

Jeg har et KM D7D, hvor jeg først prøvede et Kingston Elite Pro 512MB, som virkede meget langsomt.
(jeg skyder KUN i RAW...)

Så købte jeg et Sandisk Extreme III 2GB, og det var ca. faktor 10X hurtigere...

Mvh. Poul

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-10-05 09:11

"Poul"
> [...]
> (jeg skyder KUN i RAW...)
>
> Så købte jeg et Sandisk Extreme III 2GB, og det var ca. faktor 10X hurtigere...

Det tror jeg simpelthen ikke på.!
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6133
-max-

Fra : Poul

Dato : 07-10-05 13:43

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message news:a%41f.70004$Fe7.237434@news000.worldonline.dk...

> "Poul"
> langsomt.

> Det tror jeg simpelthen ikke på.!

Du må selv om hvad du tror på, det kan jeg ikke styre

http://www.dyxum.com/reviews/cfcard/index.asp

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-10-05 14:13

"Poul"

> "-max-" > >

> Du må selv om hvad du tror på, det kan jeg ikke styre
>
> http://www.dyxum.com/reviews/cfcard/index.asp

Ja så har jeg godt nok mere tillid til Rob Galbraith
end denne gruppe anonyme test folk.. Det skulle
vel ikke være dig selv, der har lavet testen?
Fordi det står på en hjemmeside behøver det jo
ikke være hverken sandt eller falsk..
Men gutten bag hjemmesiden Mladen Sever er
sikkert go nok, hvem han så end er. -max-

Fra : Poul

Dato : 07-10-05 15:08

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message news:uxu1f.70125$Fe7.237616@news000.worldonline.dk...

> [...]
> ikke være hverken sandt eller falsk..
> Men gutten bag hjemmesiden Mladen Sever er
> sikkert go nok, hvem han så end er. -max-

Når jeg nu fortæller dig at jeg oplevede faktor 10 bedre performance samt
har observeret nogenlunde samme resultat på nogle indsamlede statistikker,
så kan det vel egentlig være ligemeget med din mangel på tillid...