Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Sony DSC-P200
Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-10-05 15:29

Jeg har lidt kig på Sonys DSC-P200, men er der nogen der ved noget om
der evt. er en afløser på vej for denne model?

Hvad betyder det når Sony skriver:
Nulstilling af fokus (m) 0,5, 1,0, 3,0, 7,0, uendeligt
?

Fra : Jens B

Dato : 04-10-05 19:38

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:2u35k19o1nppo24s6fjbb87pc5403igsgo@4ax.com...
> Jeg har lidt kig på Sonys DSC-P200, men er der nogen der ved noget om
> der evt. er en afløser på vej for denne model?

Ikke en direkte efterfølger, men ser meget spændende ud :
http://www.dpreview.com/news/0510/05100301sonydscn1.asp

Jens

Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-10-05 19:50

On Tue, 4 Oct 2005 20:37:34 +0200, "Jens B" <ingen.spam@til.mig>
wrote:

>Ikke en direkte efterfølger, men ser meget spændende ud :
>http://www.dpreview.com/news/0510/05100301sonydscn1.asp

Har netop læst om den på:
http://akam.dk/art.php?artikkelid=19648
- men falder ikke rigtig i min smag.

Fra : Kent

Dato : 05-10-05 06:45

> [...]
> der evt. er en afløser på vej for denne model?
>
> Hvad betyder det når Sony skriver:
> Nulstilling af fokus (m) 0,5, 1,0, 3,0, 7,0, uendeligt

Tillader mig lige at give dig et alternativ .

Prøv at kigge nærmere på Casio Exilim EX-Z750.

Fx se forummet her:
http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1015

Og anmeldelse her:
http://www.dpreview.com/reviews/casioz750/

.... og mange andre steder.

På Dpreview.com bliver den betegnet som "..... the best
ultra-compact 7 megapixel on the market today for
the serious photographer. Perfect? No. Very impressive? Certainly."

Det er et rigtigt lækkert kamera - og rygterne om, at den skulle
have en svag blitz har vist ikke noget på sig alligevel. Se forummet
igennem (det første link herover).

Kent.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-10-05 13:04

On Wed, 5 Oct 2005 07:44:36 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Prøv at kigge nærmere på Casio Exilim EX-Z750.

>http://www.dpreview.com/reviews/casioz750/

Ja, den ser spændende ud. Men hvad med optikken, synes ikke lige jeg
kunne læse hvilken optik der er tale om.

Fra : Kent

Dato : 05-10-05 14:10

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:08g7k116f1ifkbful9ifbm58ql8taol5un@4ax.com...

> Ja, den ser spændende ud. Men hvad med optikken, synes ikke lige jeg
> kunne læse hvilken optik der er tale om.

Der står ellers i reviewet, at optikken er Pentax, så kvaliteten dér
er vist helt i orden .

Noget af det, jeg også har lagt meget mærke til, er, hvor fantastisk
Casio'en er til at optage video. Optagelser skulle kunne måle sig
fuldt ud med optagelser fra et videokamera - og i en så lille, kompakt
krop!

Samtidigt er det ét af det absolut hurtigste kameraer, der er!

Prøv i øvrigt at læse dette usædvanlige og yderst grundige review:

http://www.kenrockwell.com/casio/exz750.htm

Kent.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-10-05 14:31

On Wed, 5 Oct 2005 15:10:11 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Der står ellers i reviewet, at optikken er Pentax, så kvaliteten dér
>er vist helt i orden .

Ups
>Prøv i øvrigt at læse dette usædvanlige og yderst grundige review:
>
>http://www.kenrockwell.com/casio/exz750.htm

Klikker med det samme.

Fra : Kent

Dato : 07-10-05 14:10

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:0cl7k1dkdqoms6me43lf2ds4v7i4unu7vu@4ax.com...

> Ups

> Klikker med det samme.

Nu har jeg endelig bestemt mig - efter nærlæsning af UTALLIGE
review af ALLE kompakt-kameraer på markedet!

Jeg har lige bestilt en Casio EX-Z750, en 1 GB SD Sandisk Ultra II
samt en Tamrac Model 5680 kamerataske . Derudover får jeg
det hele leveret med lørdags-ekspress, så det skulle gerne være
her i morgen.

Jeg er MEGET spændt .

Vh
Kent.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-10-05 21:23

On Fri, 7 Oct 2005 15:10:02 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Jeg er MEGET spændt .

Glæder mig til at høre mere - og se resultater.....

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-10-05 21:24

wrote:

>Jeg er MEGET spændt .

Hvor bestilte du den? Og hvad kostede den?

Fra : Kent

Dato : 07-10-05 21:38

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:b9mdk1psknu9sf39lb086pqensst1edd77@4ax.com...

> Hvor bestilte du den? Og hvad kostede den?

Det billigste sted, jeg umiddelbart kunne finde den.
Hos Godigital.dk (vhja. edbpriser.dk)

Casio Exilim Z750 : 2.599,00
1 GB SD Sandisk Ultra II : 699,00
Tamrac model 5680 : 199,00
Lørdags Express : 60,00
Alm. porto : 62,00

IALT : 3.619,00 (inkl. moms)

Fik en rigtig fin service inden købet ved valg af
taske m.m.

Kent.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-10-05 11:14

On Fri, 7 Oct 2005 22:38:22 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
>meddelelse news:b9mdk1psknu9sf39lb086pqensst1edd77@4ax.com...

Glæder mig til at se nogle testbilleder....

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-10-05 14:30

On Wed, 5 Oct 2005 07:44:36 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

Jeg er egentlig blevet lidt i tvivl om hvad jeg evt. skal vælge. Synes
stadig godt om Sonys DSC-P200. Men displayet har ikke så mange punkter
og jeg synes at læse mig frem til at der skal være mindst 200.000
punkter for at kunne se om billedets er "ordentlig" skarp.

Har i øjeblikket to camera:

Analog:
http://www2.olympus.dk/consumer/195_IS-200_Specifications.htm
Har også 180 mm telekonverteren.

Digital:
http://www2.olympus.dk/consumer/29_C-220_ZOOM.htm

Jeg er meget glad for det analoge, men vil gerne være mere digital, og
C-220Zoom, er jeg bestemt ikke glad for. Men da jeg købte det var det
en okay start i den digitale verden.

Jeg er på mit analoge camera meget glad for at kunne ændre
blændeprioriteten, hvilket man vist heller ikke kan på Sonys DSC-P200
- ihvertfald ikke ret let som på mit eget analoge. Og derfor er jeg
lidt i tvivl.

Jeg er noget i tvivl om hvad jeg skal gå efter ved et digi-cam. Jeg
vil gerne have mere end 3x zoom, det skal have en god optik, høj
opløsning, autofokus og motorzoom. Og så vil jeg meget gerne have
mulighed for at kunne styre blænderen.

Må indrømme, at jeg også er faldt lidt for dette camera
http://www.letsgodigital.org/html/review/panasonic/lumix_dmc/fz30_EN1.html
som dog vist er i en helt anden kategori, og da sikkert også i en HELT
anden prisklasse. Desværre ser ovenstående ud til ikke at have zoom
funktion via motor - men derimod skal det vist zommes via ringen på
linsen, og det er et ufravigeligt krav, at der skal kunne zoomes via
"tryk-knap-system".

Men har du evt. andre gode bud på et camera - mangler lidt inspiration