Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En sen-septemberhilsen fra Rubjerg fyr
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-10-05 18:15

Duer der her til noget, eller skal jeg kaste mig over fuglene igen, når min
tele engang vender hjem?

Rubjerg fyr:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1619033

Paraglider ved Rubjerg Knude:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1619651

Jeg tilbragte en uge i et sommerhus ved Lønstrup med direkte udsigt til
Mårup kirke der på kanten af klinten.
En dejlig uge med generelt godt vejr og hygge.
Lønstrup er en hyggelig lille by næsten fuldstændig tunet ind på feriegæster
med gallerier og restauranter i masservis.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-10-05 19:12

Frodo Nifinger skrev:
> Duer der her til noget, eller skal jeg kaste mig over fuglene igen, når min
> tele engang vender hjem?
>
> Rubjerg fyr:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1619033

Sjove linier og perspektiv. Du tog vel ikke et hvor du er i knæ?

> Paraglider ved Rubjerg Knude:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1619651

Knap så interessant og vel megen himmel foroven. En skam der ikke er
flere skyer

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-10-05 19:34

> Sjove linier og perspektiv. Du tog vel ikke et hvor du er i knæ?

Jeg var faktisk i knæ
Damn, jeg fik fyldt sand i mine kondisko.
Problemet er næremere, at terrænet stiger.

Sjovt nok faldt jeg netop for motivet, da klitten møder horisonten på den
måde. Jeg synes selv det gør billedet intressant med den triple linie ting
med tånet i det gyldne snit til venstre. parret tili højre og så toppen af
klitten med menneskene på i midten..
Jeg vil dog gerne ha haft noget farverigt på toppen, f.eks en drage eller en
paraglider, men så heldig var jeg ikke.
Sjovt nok syntes menneskerne større og tættere på, da jeg tog billedet, men
sådan er der så meget.
Brændvidden var 24 mm ved optagelsen.

> Knap så interessant og vel megen himmel foroven. En skam der ikke er flere
> skyer

Personligt faldt jeg for lyset i skærmen og netop den megen luft omkring
ham. Billedet er fullframe.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-10-05 19:14

Frodo Nifinger wrote:

> Rubjerg fyr:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1619033

Et OK billede af et IMO ganske fotogent sted.
To ting jeg ikke bryder mig om:
Klitryggen ender lige i horisontlinien. Jeg tror jeg var gået lidt mere i
knæ for at lyfte den, da alternativet skulle være enten at komme højere op
(og det er lidt svært der, hvor billedet er taget) eller at gå længere mod
nord (hvorefter fyret næppe var kommet med). Ved at gå lidt i knæ, kunne du
også have fået horisonten lidt ned, så den ikke skærer billedet midt over.
Den anden ikke så gode ting, er de personer, der står til højre. For det
første dækker madammen halvejs for manden. Dernæst generer den hæslige
campingpose mig gevaldigt. Den springer lige op i øjnene på mig. Jeg havde
fortrukket billedet uden. Og så havde jeg nok i det hele taget beskåret
noget af højre side.
Og lige til sidst: Jeg havde nok hældet lidt mere USM ud over foretagendet.
I hvert fald i sandet i den forreste del af billedet. Der mangler
stoflighed. Og detaljerne /er/ til stede - de er bare ikke til at få øje på.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1619651

Kompositionen fin, men jeg ville gerne have haft mere lys på personen.

mvh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-10-05 19:53

Frodo Nifinger wrote:

> Duer der her til noget, eller skal jeg kaste mig over fuglene igen, når min
> tele engang vender hjem?
>
> Rubjerg fyr:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1619033

Tja... jeg ville foretække billedet uden de der mennesker i forgrunden,
prøv at skære dem helt væk, efter min mening, så giver det et mere
harmonisk og spændende billede.

> Paraglider ved Rubjerg Knude:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1619651

Der er for meget luft over, og for lidt luft under paraglideren...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-10-05 20:35

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
> Paraglider ved Rubjerg Knude:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1619651

Du fik dit D70 igen kan jeg se, men de har så lige valgt at smøde din CCD
til med skidt?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber