Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Godt og billigt fotopapir???
Fra : Kylle

Dato : 02-10-05 21:38

Hej.

Nu har jeg endelig taget mig sammen og købt et rimeligt kamera (Canons
Powershot G6) og en dejlig printer (Canon Pixma 4200)
Men printer skulle jo gerne fodres med noget godt, men hvad?

Synes at Canons papir er virkelig godt, men prisen er også derefter, så hvad
kan I anbefale jeg skal købe og hvor (links)?
Der er en del at vælge i mellem og da jeg er novice på området søger jeg
lidt hjælp
Der skal både være A4 og 10x15 størrelse. Det må gerne være højglans
Det kun som hobby plus konen kan i ny og næ få et enkelt billede til den
pukkelrygget.

Forslag

På forhånd tak

Kylle

Fra : Max

Dato : 02-10-05 21:46

Hej Kylle

> Der skal både være A4 og 10x15 størrelse. Det må gerne være højglans

Har også en Canon printer og mener at Canon's papir er suverænt, men
det er dyrt. Jeg bruger det til billeder der skal være i top. Til alt andet
bruger jeg Verbatim Glossy Photo Paper, købes i kasser a 100 A4 ark
hos Harald Nyborg til omkring 80 kr.

Mvh Max

Fra : Kylle

Dato : 03-10-05 18:18

> [...]
andet
> bruger jeg Verbatim Glossy Photo Paper, købes i kasser a 100 A4 ark

Lyder som en god ide
Jeg må da heller en tur i Harald Nyborg i morgen..

Mvh
Kylle

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-10-05 21:45

"Kylle" <jesper.hansen@jubiipost.dk> wrote in message

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> andet

> Lyder som en god ide
> Jeg må da heller en tur i Harald Nyborg i morgen..

Jeg er godt nok blevet meget skuffet over verbatims fotopapir, det er alt
for farveløst, kontrastfladt dødt i billedet når det kommer ud. Canons er
prangende og noget man gider at se på, det samme er ilford papiret "Ilford
Gallerie" og TPI papiret.

Papir som dette:
http://tpi-danmark.dk/produkter.php?id=A4S240S100-9

Og dette:
http://tpi-danmark.dk/produkter.php?id=A4H240S050-9

er simpelthen genialt og jeg vil næsten sige det slår Canons eget papir,
Papiret er desuden vandfast som canons papir også er.

Så hvis du vil have flotte udskrifter hver gang, anbefaler jeg helt klart at
bruge ordentligt papir, til almindelige udskrifter kan jeg anbefale Canons
High Resolution Paper. Det er virkelig kvalitet til både tekst og grafisk
flotte præsentationer.

Mvh
Simon

Fra : Jakob

Dato : 02-10-05 22:09

In article <DyX%e.836$hQ6.634@news.get2net.dk>,
jesper.hansen@jubiipost.dk says...
> [...]
> Powershot G6) og en dejlig printer (Canon Pixma 4200)
> Men printer skulle jo gerne fodres med noget godt, men hvad?

Prøv at kig hos

http://tpi-danmark.dk/

Deres papir og toner får generelt rosende ord med på vejen. Der er mange
tilfredse brugere af det papir på pixma printere.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : J. Jørgensen

Dato : 02-10-05 23:30

"Kylle" <jesper.hansen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der skal både være A4 og 10x15 størrelse. Det må gerne være højglans
> Det kun som hobby plus konen kan i ny og næ få et enkelt billede til den

Hej Kylle

Hold øje med ALDI. De har til tider nogle meget fine tilbud på forskellige
typer papir.

Hilsen
Jørgen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-10-05 00:23

Kylle wrote:
> Hej.
>
> Nu har jeg endelig taget mig sammen og købt et rimeligt kamera

Det her er ikke nogen markedes gruppe !

Fra : Kylle

Dato : 03-10-05 06:49

"Niels Riis Ebbesen" <info@nielsR-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Det her er ikke nogen markedes gruppe !
>
> --

Ja, og?!?!?!
Hvad forsøger jeg da at sælge?!?!?!

Kylle

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 03-10-05 10:01

> "Niels Riis Ebbesen" <info@nielsR-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

Hej

Tag dig ikke af Nils, jeg tror han mangler evne til at tyde grammatikken,
vil købe, har købt, ja det er jo også svært.
Dit spørgsmål er godt og relevant, da Canons papir er meget dyrt (men nok
også det bedste), så mange kan få glæde af at læse sådan en tråd.
Papir, printer/dysser og blæk skal passe sammen for at få et godt resultat,
jeg har fx meget dårlig erfaring med HP papir i en Canon printer.

Hvis du finder gode billige alternativer, så vend tilbage med resultatet!

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 03-10-05 07:20

"Niels Riis Ebbesen" <info@nielsR-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Det her er ikke nogen markedes gruppe !
>
> --

Nej, det har du da helt ret i

Og det er heller ikke nogen spam gruppe, så jeg forstår ikke
helt dit indlæg ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-10-05 14:22

Brian S. Jensen wrote:
> "Niels Riis Ebbesen" <info@nielsR-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Og det er heller ikke nogen spam gruppe, så jeg forstår ikke
> helt dit indlæg ?

....og hvis du ser afsenderen, så vil du se, at der er tale om en troll, der
faker NRE. Skynd dig og smide idioten (altså ikke NRE) i kill-filtret - så
ser vi ham ikke mere, hverken hans egne eller de svar, der laves.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 18:52

"Niels Riis Ebbesen" <info@nielsR-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Det her er ikke nogen markedes gruppe !
>
> --

Det var vist ikke lige den rigtige NRE, der svarede her...

Mvh. Claus Petersen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-10-05 14:02

> [...]
> Der skal både være A4 og 10x15 størrelse. Det må gerne være højglans
> Det kun som hobby plus konen kan i ny og næ få et enkelt billede til den

Jeg har længe med meget gode resultater brugt ilford gallerie papir, det er
suverænt og noget billigere end Canons papir.

Mvh
Simon

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-10-05 15:14

Simon Nielsen wrote:

> Jeg har længe med meget gode resultater brugt ilford gallerie papir,
> det er suverænt og noget billigere end Canons papir.

Er der ikke også noget om at man fra Ilford kan få en farveprofil til de
fleste papir/printere?

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-10-05 16:13

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Er der ikke også noget om at man fra Ilford kan få en farveprofil til de
> fleste papir/printere?

Jo det er korrekt. Dog bruger jeg selv Adobe RGB 98 med +1 i blå, det syntes
jeg giver det bedste resultat.

Mvh
Simon

Fra : Kylle

Dato : 03-10-05 18:18

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> suverænt og noget billigere end Canons papir.

Ja, Ilford kan jeg da godt huske fra den gang jeg havde foto i folkeskolen,
men hvor kan det købes: Fotoforhandler eller online?

Mvh

Kylle

Fra : Morten Wartou

Dato : 03-10-05 19:20

> [...]
> folkeskolen,
> men hvor kan det købes: Fotoforhandler eller online?

Bl.a. Bingo og Platan forhandler det. Ilford Galerie Classic Pearl er ret
lækker, og anbefales varmt herfra. De steder jeg har købt, har de haft en
mappe med prøveprint af alle Ilford-typerne.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kylle

Dato : 03-10-05 18:21

Tak for alle forslag.

Jeg skal flusk ud og prøve...
Nu skal der printes, og laves billige julegaver til
bedsteforældre/oldeforældre

Mange tak indtil videre

Kylle