Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adobe Photo Shop via ebay
Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 02-10-05 15:47

Hej

Jeg kiggede netop på ebay efter Photoshop og blev lidt forbløffet over den
lave pris - 29,90 Euro for fuld version 6.0. Er der noget, som jeg har
overset? Se:

http://cgi.ebay.de/ADOBE-PHOTOSHOP-6-0-PROFESSIONAL-WINDOWS-NEU-29-90EUR_W0QQitemZ7186293822QQcategoryZ65925QQrdZ1QQcmdZViewItem

Mvh. Viggo

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-10-05 16:22

"Viggo Brøndegaard Nielsen" <No_spam_to_me@invisible.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kiggede netop på ebay efter Photoshop og blev lidt forbløffet over den
> lave pris - 29,90 Euro for fuld version 6.0. Er der noget, som jeg har

Nej det passer ganske fint. 6.0 er jo en meget gammel udgave, de har lige
frigivet version 9.0 (CS2). Så hvis du kan leve med en ældre udgave er det
fint, så kan du jo altid opdatere den på et tidspunkt til en CS hvis du vil,
det er betydeligt billigere end en fuld udgave.

Mvh
Simon

Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 02-10-05 16:27

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev:

> [...]
vil,
> det er betydeligt billigere end en fuld udgave.

Tak for svaret. Der står også:

"Updatefähig auf 7.0, 8.0, CS und die neue Adobe Creativ Suite"
- altså oversat opdaterbar til 7.0, 8.0, CS og den nye Adobe Creativ Suite.

Jeg går ud fra at en sådan opdatering er til at få gratis.

PhotoShop 9.0 CS2 sælges til 359 Euro. Får man meget mere ud af denne nyere
version?

Mvh. Viggo

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-10-05 16:43

"Viggo Brøndegaard Nielsen" <No_spam_to_me@invisible.com> skrev i en
meddelelse news:433ffd51$0$38699$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> Suite.
>
> Jeg går ud fra at en sådan opdatering er til at få gratis.

En opdatering er gratis, men det er en opgradering ikke. Opdatering er
f.eks. fra version.7 til 7.1 en opgradering er f.eks. fra version. 7 til 8.

> PhotoShop 9.0 CS2 sælges til 359 Euro. Får man meget mere ud af denne
> nyere
> version?

Ja, bl.a. en god RAW konverter, du får også Bridge med i købet. Prøv at gå
ind på Adobes hjemmeside, der står hvad forskel der er.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 02-10-05 17:38

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev:

> [...]
8.

> Prøv at gå ind på Adobes hjemmeside, der står hvad forskel der er.

På Adobes hjemmeside:

https://istore.adobe.com/b2c_adobe/b2c/init.do?shop=DK&language=EN&areaID=PSE

står, at en opgradering fra 7.0, CS eller tidligere versioner fås til 1562
kr. Det må vel betyde at en også er mulig fra den billige 6.0 - ikke? Der
står ikke direkte hvad der opgraderes til, men jeg går så ud fra, at det er
til den nye version 9.0 af PhotoShop CS2.

Med andre ord får man på den måde PhotoShop CS2 for ca. 1800 kr - ikke?

Mvh. Viggo

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 02-10-05 17:49

On Sun, 2 Oct 2005 18:38:13 +0200, Viggo Brøndegaard Nielsen wrote:

> [...]
> til den nye version 9.0 af PhotoShop CS2.
>
> Med andre ord får man på den måde PhotoShop CS2 for ca. 1800 kr - ikke?

Jeg har opgraderet på den måde til CS2. Altså købt en version 6 i tyskland
og derefter en opgraderet til CS2. I tyskland er det lovligt at sælge OEM
licenser og det er sådan en version man køber og den er uden manualer og
alt andet. Man får CD og reg. nr.

Da jeg ville installere CS2 ville den ikke kendes ved cden med version 6,
men da jeg installerede version 6 var der ingen problemmer.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Cube

Dato : 02-10-05 17:55

> [...]
> til den nye version 9.0 af PhotoShop CS2.
>
> Med andre ord får man på den måde PhotoShop CS2 for ca. 1800 kr - ikke?

Jo du kan opgradere fra alle tidligere versioner af Photoshop.

Tommy

Fra : Holst

Dato : 02-10-05 16:47

> [...]

> - altså oversat opdaterbar til 7.0, 8.0, CS og den nye Adobe Creativ Suite.
>
> Jeg går ud fra at en sådan opdatering er til at få gratis.

Det skal du bestemt ikke regne med. Det betyder normalt blot, at du kan
opdatere til en nyere version billigere end hvis du blot købte produktet
uden at have en tidligere version.