Unit!!
Fra : S@ndman

Dato : 08-06-01 21:40

Hejsa,

En venlig sjæl som vil fortælle mig om implementation og interface i en unit
og hvad hovedformålet er med en Unit??

Jimmy

Fra : Thomas P

Dato : 09-06-01 09:26

> En venlig sjæl som vil fortælle mig om implementation og interface i en
unit
> og hvad hovedformålet er med en Unit??

I en unit kan du have funktioner stående du gerne vil bruge i dit
hovedprogram. Du inkluderer selv en masse units i starten af dit program,
vil jeg tro, men hvis det ikke er nok, kan du jo selv lave en. Jeg bruger
normalt units til at hoste alle mine konstanter og mindre procedurer eller
funktioner, der bare udfører en ganske bestemt opgave som fx at finde roden
til programmet. De funktioner du gerne vil kunne bruge i dit hovedprogram
skal listes under Interface, mens funktionen kommer til at stå under
implementation.

--
- Thomas [ blomme@post.com ] [ http://www.FlowCode.f2s.com ]

Fra : S@ndman

Dato : 10-06-01 08:32

"Thomas P" <blomme@post.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til programmet. De funktioner du gerne vil kunne bruge i dit hovedprogram
> skal listes under Interface, mens funktionen kommer til at stå under

Er det kun i en Unit man har implementation og interface..???

Jimmy

Fra : Christian Iversen

Dato : 10-06-01 12:41

> Er det kun i en Unit man har implementation og interface..???

For at være teknisk, så har man det også visse andre steder (f.eks. et
Library-modul).

Det er dog ikke tilfældet i et Program-modul.

--
Regards, Christian Iversen [FIDUSO]

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-06-01 13:30

"Christian Iversen" <iversen@it.dk> wrote in message

> For at være teknisk, så har man det også visse andre steder (f.eks. et
> Library-modul).

Implementation og interface forekommer kun i units. I et library har man dog
en "exports" sektion som tildels svarer til interface sektionen i en unit.

Hilsen
Uffe

Fra : Christian Iversen

Dato : 10-06-01 15:26

> Implementation og interface forekommer kun i units. I et library har man
dog
> en "exports" sektion som tildels svarer til interface sektionen i en unit.

ØV! Jeg huskede forkert! =)

Du har naturligvis ret... jeg må sove noget mere! =)

Regards, Christian Iversen
Flawless.Dk: [http://domains.flawless.dk]