Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"beskyttelsesfilter"
Fra : Ralph

Dato : 02-10-05 14:55

Jeg søger et klart filter til Et Panasonic FZ30, gerne onlinebutik.

Hvad hedder den slags filtre, det skal udelukkende bruges til at beskytte
linsen mod ridser.

--
venligst
Ralph

Fra : Keld Hansen

Dato : 02-10-05 16:13

> Hvad hedder den slags filtre, det skal udelukkende bruges til at beskytte
> linsen mod ridser.
hej
jeg bruger et uv filter
hilsen keld

Fra : Brian Lund

Dato : 02-10-05 16:42

> Jeg søger et klart filter til Et Panasonic FZ30, gerne onlinebutik.
>
> Hvad hedder den slags filtre, det skal udelukkende bruges til at beskytte
> linsen mod ridser.

Brug et UV-filter, dit kamera blokerer alligevel UV lys, så det tager ikke
noget synligt!

Brian

Fra : J. Jørgensen

Dato : 02-10-05 23:01

> Jeg søger et klart filter til Et Panasonic FZ30, gerne onlinebutik.
>
> Hvad hedder den slags filtre, det skal udelukkende bruges til at beskytte
> [...]

Hej Ralph
Jeg har FZ20 og bruger medfølgende mellemring og modlysblænde.
Derved bliver linsen rigeligt beskyttet, og du undgår at bruge filter. Et
ekstra lag glas har trods alt bivirkninger.
Man skal så bare huske at fjerne modlysblænden, hvis der skal bruges intern
blitz, da den ellers kan danne skygge.
Hilsen
Jørgen

Fra : Ralph

Dato : 03-10-05 15:33

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> Man skal så bare huske at fjerne modlysblænden, hvis der skal bruges
> intern blitz, da den ellers kan danne skygge.

DET har jeg så fundet ud af nu, da jeg havde et alm. spejlrefleks kunne jeg
ikke gennemskue HVOR den skygge kom fra, men nu hvor man ser billedet med
det samme.

Takker for råd.

--
venligst