Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt fra Herning Indoor Tattoo
Fra : Simon Nielsen

Dato : 01-10-05 23:11

Hej

Jeg er vel hjemvendt fra en tur i Herning til Indoor Tattoo og jeg har lige
to billeder jeg gerne vil dele med jer andre. Efter jeg har fået sorteret og
redigeret resten kommer de på galleriet og jeg skal nok lige få sendt et
link afsted så.

Men først en nisse i kilt som "Pyrus" så flot selv sagde det.
http://d-photo.dk/pictures/pyrus_i_kilt.jpg

Og så et af Berlins politis motorcykel gruppe, 24 mand på 3 motorcykler.
http://d-photo.dk/pictures/politi_berlin.jpg

Begge taget ved 800 ISO uden støj redigering, fordi det ville fjerne nogle
detaljer. Med exposure compensation på henholdsvis -2 og -3

Mvh
Simon

Fra : Jakob

Dato : 01-10-05 23:28

In article <433f096a$0$87564$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
newz@siho.dk says...

> Og så et af Berlins politis motorcykel gruppe, 24 mand på 3 motorcykler.
> http://d-photo.dk/pictures/politi_berlin.jpg

Der kan den danske politistyrke sgu lære noget. Prøv at rykke ind gennem
porten til Christania i den formation, så skal du sgu se tabte
underkæber ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-10-05 07:22

In article <433f096a$0$87564$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Simon Nielsen wrote:

> Begge taget ved 800 ISO uden støj redigering, fordi det ville fjerne nogle
> detaljer. Med exposure compensation på henholdsvis -2 og -3

Dvs du kunne have kørt ISO 200 (det svarer til -2 EV)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-10-05 09:17

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> Dvs du kunne have kørt ISO 200 (det svarer til -2 EV)

Nå okay, sådan virkede det ikke rigtig da jeg sad med kameraet, Jeg kørte
først med 200 ISO, men det kunne den ikke klare, det var for mørkt, så jeg
kørte ISO 800 og brugte så blænde kompensation lidt op og ned.

Men hvad med billederne?

Mvh
Simon

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-10-05 08:58

Simon Nielsen wrote:

> Men først en nisse i kilt som "Pyrus" så flot selv sagde det.
> http://d-photo.dk/pictures/pyrus_i_kilt.jpg

Hmm... det er en kompositorisk katastrofe, og der er alt for meget død
billedflade rundt om selve motivet, så derfor hører det hjemme i
kategorien "et ringe knipseri".

> Og så et af Berlins politis motorcykel gruppe, 24 mand på 3 motorcykler.
> http://d-photo.dk/pictures/politi_berlin.jpg

Tja... du burde ha' ventet til alle 24 mand var oppe på motorcyklerne, og
at de kørte, så det været et ok motiv, men det gjorde du ikke, så det
hører også hjemme i kategorien "et amatør knipseri".

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-10-05 12:35

Simon Nielsen wrote:

> http://d-photo.dk/pictures/pyrus_i_kilt.jpg

Det er et af de billeder, der forvirrer mig. Hvad er det det vil?
Umiddelbart er der det problem, at jeg ser en skotte, der sidder i et mørkt
rum på et aller andet. Hvad er det for noget 'et eller andet'. Spørgsmålet
er der, men det er ikke særligt interessant. Og hvorfor sidder en voksen man
i kilt i noget, der ligner portrætpositur. Er det et portæt? Hvorfor er så
al det ubestemmelige i omgivelserne med. Jeg får ikke en oplevelse af en
miljøskildring. I virkeligheden tror jeg at det havde været et bedre
billede, hvis du havde lavet det mere som et portræt og så udnyttet de sjøve
lyse striber i bbaggrunden.
Eller så skulle der have været noget mere motorcykel med, så der var blevet
en interessantere fortælling. Som det er nu, er det en utilfredsstillende
oplevelse at se billedet. Rent teknisk så generer støjen mig - jeg kan ikke
se nogle detaljer, jeg mener berettiger denne ubehagelige støj.

> Og så et af Berlins politis motorcykel gruppe, 24 mand på 3
> motorcykler. http://d-photo.dk/pictures/politi_berlin.jpg

Siger mig ikke så meget. Jeg synes det mangler lidt indre spænding. Den
meget symmetriske opstilling giver mig ro i et billede. Og det er der ikke
brug for her - nærmest det modsatte. Jeg kommer til at tænke på den
kedeligste form for billedkunst, jeg kender: Bolchevikisk monumentalkunst
som den blev praktiseret i det hedengangne Sovjet.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-10-05 15:55

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> [...]
> utilfredsstillende oplevelse at se billedet. Rent teknisk så generer
> støjen mig - jeg kan ikke se nogle detaljer, jeg mener berettiger denne

Kilten blandt andet, tartan mønstret vil blvie ødelagt af det.

Desuden skal billedet ikke ses som noget kunst agtigt, han kommer kørende på
en motorcykel og så snupper jeg lige et billede af ham. Tænk på det som et
reportage billede

> [...]
> kedeligste form for billedkunst, jeg kender: Bolchevikisk monumentalkunst
> som den blev praktiseret i det hedengangne Sovjet.

Her kommer du faktisk kørende og stopper kun lige som jeg tager billedet.
Men der kommer flere fra deres show op snart.

Mvh
Simon

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-10-05 17:25

Simon Nielsen wrote:

> Kilten blandt andet, tartan mønstret vil blvie ødelagt af det.

Jamen, det er da ikke nogen grund til ikke at rense resten af billedet for
støj. Det er da pærelet at afmaske kilten.

> Desuden skal billedet ikke ses som noget kunst agtigt, han kommer

Hmmmmmm - kunstagtigt. Er det når man arangerer en opsatilling?

> kørende på en motorcykel og så snupper jeg lige et billede af ham.
> Tænk på det som et reportage billede

Så vil jeg helt afgjort sige, at det vist er den løjerligste positur jeg
endnu har set en motorcyklist indtage
Men ellers så ville jeg da afgjort kræve at se MC'en her.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-10-05 19:21

> Så vil jeg helt afgjort sige, at det vist er den løjerligste positur jeg
> endnu har set en motorcyklist indtage
> Men ellers så ville jeg da afgjort kræve at se MC'en her.

Det er jo ikke motorcyklen der er det spændene i billedet, desuden kørte
motorcyklen selv. Og nej det er ikke en gang pis

Mvh
Simon

Fra : LM

Dato : 02-10-05 19:02

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> wrote in message
> [...]
> få sendt et link afsted så.
>
> Men først en nisse i kilt som "Pyrus" så flot selv sagde det.

Dette billede kan jeg specielt godt lide. Rigtigt godt fanget i farten.

> Og så et af Berlins politis motorcykel gruppe, 24 mand på 3 motorcykler.
> http://d-photo.dk/pictures/politi_berlin.jpg

Også et godt og sjovt billede.

Jeg glæder mig til at se resten? Et Tattoo plejer at være fejende flot.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-10-05 19:23

"LM" <lm@ingenmail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Også et godt og sjovt billede.
>
> Jeg glæder mig til at se resten? Et Tattoo plejer at være fejende flot.

Det var det også, men desværre lige inden afslutningen kom, hvor 600
musikere skulle spille Highland Cathedral, hvis du ellers kender den, i et
massed band blev vi bedt om at gå ud, røgmaskinen gik i stykker og så måtte
man ikke være der mere, det var ret surt.

Mvh
Simon