Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Historisk Nikon objektiv oversigt?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-09-05 07:48

Hej,

Nogen der kender til en hjemmeside hvor der er en historisk oversigt over
Nikon objektiver - gerne med billeder? Det er mest AF modellerne jeg er
interesseret i, så hvis du har en liste uden de ældre MF modeller gør det
ikke noget

PFT

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Finsensgade 48, 4tv
8200 Aarhus N.
Denmark

(0045) 86 72 55 88
(0045) 60 72 55 88

Fra : waal

Dato : 28-09-05 08:11

"Thomas Schreiber" <NOSPAMfish@iddx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nikon objektiver - gerne med billeder? Det er mest AF modellerne jeg er
> interesseret i, så hvis du har en liste uden de ældre MF modeller gør det
http://www.kenrockwell.com/nikon/nikortek.htm
http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/nikkoresources/index.htm

Her lidt af starte med

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-09-05 09:17

"waal" <waal@post.tele.dk> wrote in message
> http://www.kenrockwell.com/nikon/nikortek.htm
> http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/nikkoresources/index.htm

Har kigget på de sider, men de er imho meget uoverskuelige
Det jeg søger efter, er en oversigt, gerne i nummerisk rækkefølge, som
ganske kort beskriver objektiverne.

Men tak anyway.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Finsensgade 48, 4tv
8200 Aarhus N.
Denmark

(0045) 86 72 55 88
(0045) 60 72 55 88

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-09-05 10:57

"Thomas Schreiber" <NOSPAMfish@iddx.net> wrote in message
> [...]
>
> Har kigget på de sider, men de er imho meget uoverskuelige
> Det jeg søger efter, er en oversigt, gerne i nummerisk rækkefølge, som

Jeg ved ikke om det her er hvad du søger, men i hvert fald er der en liste
her

http://nikonimaging.com/global/products/lens/af/index.htm

det er godt nok ikke med alle aldtimers, lidt underligt at de egentlig ikke
selv har hele listen.

Mvh
Simon

Fra : waal

Dato : 28-09-05 12:00

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://nikonimaging.com/global/products/lens/af/index.htm
>
> det er godt nok ikke med alle aldtimers, lidt underligt at de egentlig

Lige præcis det er Canon tilsyneladende alene om men der er masser af
information på nettet om de gamle sager. For både Nikon og Canons
vedkommende er det dog målsøgersystemerne der er de mest interessante.

mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 14:44

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> information på nettet om de gamle sager. For både Nikon og Canons
> vedkommende er det dog målsøgersystemerne der er de mest interessante.

Måske denne side:
http://home.aut.ac.nz//staff/rvink/nikon3.html
Mvh
Sven Ole Pedersen

Fra : Golfine

Dato : 28-09-05 12:20

> [...]
> Nikon objektiver - gerne med billeder? Det er mest AF modellerne jeg er
> interesseret i, så hvis du har en liste uden de ældre MF modeller gør det

Kan den her bruges:

http://home19.inet.tele.dk/ne/nikon3.htm

Mvh Allan

Fra : Christer Holte

Dato : 28-09-05 13:58

http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/lenses.html

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-09-05 15:48

"Christer Holte" <nospam@FJERNchristerholte.dk> wrote in message
> http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/lenses.html

Den er fjong

Tak for linskene alle sammen.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Finsensgade 48, 4tv
8200 Aarhus N.
Denmark

(0045) 86 72 55 88
(0045) 60 72 55 88

Fra : Michael

Dato : 29-09-05 10:32

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> Nikon objektiver - gerne med billeder? Det er mest AF modellerne jeg er
> interesseret i, så hvis du har en liste uden de ældre MF modeller gør det

Skal Du til at fotografere igen? I så fald med hvilken Nikon?
Mvh. Michael

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-09-05 13:15

"Michael" <nospam2me@kk.dk> wrote in message
> Skal Du til at fotografere igen? I så fald med hvilken Nikon?
> Mvh. Michael

Tja...

Fra : P. Rongsted

Dato : 29-09-05 11:21

On Wed, 28 Sep 2005 08:47:53 +0200, "Thomas Schreiber"
<NOSPAMfish@iddx.net> wrote:

> [...]
>Nikon objektiver - gerne med billeder? Det er mest AF modellerne jeg er
>interesseret i, så hvis du har en liste uden de ældre MF modeller gør det

Norske Bjørn Rørslett har en liste med vurderinger af mange Nikkor
objektiver: http://www.naturfotograf.com/index2.html

Peter