Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
første billede med nyt kamera
Fra : Ralph

Dato : 26-09-05 21:56

Jeg spurgte for et par uger siden om hvilket kamera man skulle købe hvis man
havde 5-6 kilo
I anbefalede Panasonic FZ30 og forventede billeder til gengæld, her er det
første. I skal lige vide at dette billede er taget af en 15-årig, så derfor
skal kritik lige rettes mod målgruppen.

http://img344.imageshack.us/img344/4269/deathfromabove2ea.jpg

--
venligst
Ralph

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-09-05 22:00

> I anbefalede Panasonic FZ30

Ikke jeg.

> og forventede billeder til gengæld, her er det første.

Forhandleren har snydt dig og solgt dig et kamera, hvor farverne ikke kan
registreres. Forlang straks et nyt kamera.

> I skal lige vide at dette billede er taget af en 15-årig, så derfor skal
> kritik lige rettes mod målgruppen.

Øh - du er 15 år?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Ralph

Dato : 26-09-05 22:11

> [...]
> Forhandleren har snydt dig og solgt dig et kamera, hvor farverne ikke kan
> registreres. Forlang straks et nyt kamera.

Har du ikke et liv udover usenet?

Billedet er lavet BW med vilje, og jo jeg er over 15, men det er min søn
ikke, og ja de forreste to døde fluer er ude af fokus, det kunne måske være
med vilje.

Og nej du har IKKE anbefalet et kamera udfra et simpelt spørgsmål, der kunne
du jo ikke nedgøre andre!

--
venligst - nej egentligt ikke
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-05 22:24

Ralph skrev:

>I skal lige vide at dette billede er taget af en 15-årig, så derfor
>skal kritik lige rettes mod målgruppen.

Skal vi nu bedømme fotos ud fra fotografens alder? )
Billedet er kedeligt og livløst.

Hilsen emj

Fra : Ralph

Dato : 26-09-05 22:37

"emj" <Ingen email> skrev i en meddelelse
> Billedet er kedeligt og livløst.

Hvor spændende og livfulde er døde fluer? Vi/I ønskede blot en vurdering af
KAMERAET.

Bare rolig, der kommer flere (U)spændende billeder, nu skal han jo lige lære
at bruge det.

--
venligst
Ralph

Fra : ksk

Dato : 26-09-05 22:41

"emj" <Ingen email> skrev i en meddelelse

> Skal vi nu bedømme fotos ud fra fotografens alder? )
> Billedet er kedeligt og livløst.
>
> Hilsen emj

ja det er sgu da også død fluer

motiv er meget godt fanget,,, han ha bare ikke som så mange andre kastet det
igen PS o hæld en masse kunstigt ting over i
, får fat i et foto program og lad ha fyld en masse Filter leves og kontrast
på det , så ligge det på højde med så mange andres billeder her fra GRP

ha

KsK

Fra : ksk

Dato : 04-10-05 08:17

> Skal vi nu bedømme fotos ud fra fotografens alder? )
> Billedet er kedeligt og livløst.
>
> Hilsen emj

det var billede du skulle bedømme ikke NRE liv

KsK

Fra : emj

Dato : 04-10-05 15:04

ksk skrev:

>det var billede du skulle bedømme ikke NRE liv
>
>KsK

Skvatugle

Hilsen emj

Fra : ksk

Dato : 04-10-05 18:12

hva det dit bedst EMJ
KsK

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 04-10-05 18:27

On Tue, 4 Oct 2005 19:12:25 +0200, ksk wrote:

> hva det dit bedst EMJ
> KsK

Hold nu kæft. Du er efterhånden ved at være en pestilens for denne gruppe,
hvis du ikke allerede er det.

Prøv at tænke før du taler(skriver), for det bærer det bestemt ikke præg
af at du gør ret meget. Hvis du opfører dig sådan over for dine kunder
mister du dem snart og får ikke nye (svjh er du selvstændig vvs mand ell.
lignende)

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : ksk

Dato : 04-10-05 20:54

> af at du gør ret meget. Hvis du opfører dig sådan over for dine kunder
> mister du dem snart og får ikke nye (svjh er du selvstændig vvs mand ell.
> lignende

er det et spørgsmål jeg må svare på ?????

KsK

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 04-10-05 21:00

On Tue, 4 Oct 2005 21:53:51 +0200, ksk wrote:

> er det et spørgsmål jeg må svare på ?????
>
> KsK

Egentlig ikke, blot en kommentar til din fremtoning. Men en spørgsmål
kunne jo være, hvornår begynder du at opføre dig som en normal dansk
voksen?

Fra : ksk

Dato : 04-10-05 21:56

Normal er der nogle normale her ??? ok ok bare et par stykke . Icnl Jacob
selv om ha bed mig hold min Kæft lige som dig ...

men nu start du jo selv og så svare jeg ,,,, vupti så komme der en mere med
en kommetar , så svare jeg også på den

og nå folk latterlig gør mig så regere jeg Feks en der kald mig uden for
pÆgosik rækkevide og så samtider skaber sig som en 12 årig i en anden news
grp kan jeg ikke andet en kommentar det .. jeg mener ikke jeg nogen sind
har skrevet noget på usenet jeg ikke kan stå ved .. modsat så mange andre

jeg beklagede hvis jeg genere dig men kan ikke se det skulle være det stor
problem du kan et putte mig i dit kill filter eller bare Banne min ip .. nu
om dag så ha alle jo adsl .. så de få nuller og et taller jeg smide her
skulle ikke påvirke dit flow ,, men hvis du sad på en 56 linje så kan jeg
forstå du brokke dig gør som så mange andre PLONK mig !!!1 mulighed er
mange for at hold mig væk fra din skærm ,....

og nej jeg er ikke selvstædig ..!!!! men så heldig stillet så hvis jeg eks..
kom ud til han J.. ...... så ville jeg vend mig om gå .. og så ville han
ikke længere være at finde i firma kundekartotek

> Egentlig ikke, blot en kommentar til din fremtoning. Men en spørgsmål
> kunne jo være, hvornår begynder du at opføre dig som en normal dansk
> voksen?

NÅ NRE er ude af denne gruppe eller stoppe hans intet sigene kritik

KsK

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 05-10-05 18:01

On Tue, 4 Oct 2005 22:56:05 +0200, ksk wrote:

> Normal er der nogle normale her ??? ok ok bare et par stykke . Icnl Jacob
> selv om ha bed mig hold min Kæft lige som dig ...

Der er masser, der er mere eller mindre normale.

> [...]
> har skrevet noget på usenet jeg ikke kan stå ved .. modsat så mange andre

Du reagerer voldsomt på alle der ytrer sig negativt om dine udtalelser.

> [...]
> forstå du brokke dig gør som så mange andre PLONK mig !!!1 mulighed er
> mange for at hold mig væk fra din skærm ,....

Principielt PLONKER jeg ingen, og jeg har ingen i min killfilter og har
heller ikke planer om det. Jeg overser bare indlæg fra vise personer med
fuldt overlæg, og det har jeg også gjort med mange af dine. Jeg ser bare
at de fylder mere og mere i en dårlig tone.

> og nej jeg er ikke selvstædig ..!!!! men så heldig stillet så hvis jeg eks..
> kom ud til han J.. ...... så ville jeg vend mig om gå .. og så ville han
> ikke længere være at finde i firma kundekartotek

Så huskede jeg forkert. Men også hurtigt gå ned, hvis du kommer med den
holdning. Og Jan Bøgh er ikke værre end andre her i gruppen og han er da
meget flink til at kommentere billeder. Han har en mening om tingene og
det har du også - I er bare langt fra enige.

> NÅ NRE er ude af denne gruppe eller stoppe hans intet sigene kritik

Du bliver aldrig voksen med den holdning!

Fra : ksk

Dato : 05-10-05 20:54

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget flink til at kommentere billeder. Han har en mening om tingene og
> det har du også - I er bare langt fra enige.

Ja han har nogle rigtigt god og brug bare indlæg og så skyd han nogle
utrolig billedere...

Næ måske ikke , men jeg se ingen grund til NRE Jagere andre væk for denne
grp.( , han strid direkt ide med denne grp !!!
for 8 år side hade vi en i WAREZ grp der bliv kaldt TITAN !!! han ført nok
agtigt samme stile som Niels .... jeg tror sgu at NRE er far til denne
KNÆGT ...
Hans indlæg er totale udbrudlig ,,.. det er muligt mand ha rette , at det
er noget lort der bliv link til ,.. men så han han da en endst chacen for at
lære lidt fra sig

KsK

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-09-05 23:05

> [...]
> I anbefalede Panasonic FZ30 og forventede billeder til gengæld, her er det
> første. I skal lige vide at dette billede er taget af en 15-årig, så

Få så gjort rent på det værelse!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jakob

Dato : 26-09-05 23:46

In article <43386046$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
rwr@post6.tele.dk says...
> [...]
> havde 5-6 kilo
> I anbefalede Panasonic FZ30 og forventede billeder til gengæld, her er det

Tillykke med kameraet, er det fedt ?? :+), post da endelig nogle flere
testskud med kameraet.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 27-09-05 08:29

Jeg vil da godt give noget reel kritik.

Billedet skulle have været skarpt på forkanten af bordet, så skarpheden
skulle være lagt lidt længere fremme i billedet og dybdeskarpheden skulle
have været større.

Teksten med fotografen skulle være holdt uden for billedet, så det ikke er
en del af billedet - den giver ikke noget til billeder og er kun
forstyrende. Havde de to ting været opfyldt havde det været et billede der
havde været et par niveauer over hvad der normalt serveres her i butikken.

/Marten

Fra : Simon Nielsen

Dato : 27-09-05 13:58

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> første. I skal lige vide at dette billede er taget af en 15-årig, så
> derfor skal kritik lige rettes mod målgruppen.

Ganske ok billede. Der mangler dog noget der fanger ens opmærksomhed, man
skal lige studere billedet inden man ser hvad det forestiller. Hæv
lysstyrken og mere kontrast, fremhæv de lyse områder med Curves i Photoshop
og så skulle det allerede se bedre ud.

Efter at digitale kameraer har taget ders indtog er vi mange der må se i
øjnene at der er to dele: tage billedet og redigere det i computeren. Det er
vigtigt at man selv kan se hvad billedet forestiller med det samme uden at
skulle huske hvor og hvornår billedet er taget.

Billedet her er ganske ok, dog med enkelte ting der gør at det skal tages
om, skarphedsdybden kan godt være med vilje at den er sat så de to foreste
fluer er slørede men det giver ikke et godt indtryk. Først og fremmest skal
hele "motivet" være i fokus, derved sagt, forgrund, baggrund og andre ting
der ikke har noget at sige for billedets betydning kan være slørede eller
sorte eller hvad man nu finder på. Fordi billede forsvindder ud i baggrunden
skal de to foreste fluer også være skarpe for at det bliver seværdigt, men i
hvert fald skal der mere kontrst i billedet, så bliver det noget seværdigt
som man kalder det.

Mvh
Simon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-09-05 10:38

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev

> Efter at digitale kameraer har taget ders indtog er vi mange der må se i
> øjnene at der er to dele: tage billedet og redigere det i computeren. Det
er

Sådan har det da altid været. Blot brugte man badeværelset i stedet for
computeren........

Claus

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-09-05 14:13

"Ralph"
> [...]
> første. I skal lige vide at dette billede er taget af en 15-årig, så derfor

Overordentligt smukt, der er lidt til fantasien.
Tror jeg ville foretrække lidt mere dybdeskarphed,
eller måske bare mere samling på ligene. -max-

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 27-09-05 18:05

Ralph wrote:
> [...]
> første. I skal lige vide at dette billede er taget af en 15-årig, så derfor

Du må hilse ham og sige det er supercool, og for dælan hvor kommer der
mange dumme kommentarer fra en gruppe, der jo savner fine billeder som
dette! Så bare kom an med flere! - så kan vi få lidt at blande
dannbrogsflag og lappedykkere op med...

vh Simon