Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sportsbilleder + beskæring
Fra : blue

Dato : 26-09-05 12:58

Hvorfor er der egentlig så få sportsbilleder, der bliver præsenteret her i
gruppen? Er det bare gruppens deltagere, som ikke interesserer sig for sport
eller er sportsbilleder ikke så "fine" at tage?

Nåh, men jeg har i den forgangne uge været på Club La Santa og naturligvis
taget en del billeder, som I måske får lov at se Jeg er nu i gang med
redigeringen, men er ind imellem lidt i tvivl om beskæringen - hvordan ville
I f.eks. beskære dette billede (gerne med eksempler)?:

http://pic.atpic.com/da/66549/0

Billedet er ubeskåret, men skal svømmeren være i midten, i højre/venstre
side eller noget helt tredje? Jeg er med på, at beskæringen skal være
tættere, men dette billede valgt, da der er luft (vand) omkring svømmeren og
I derfor har mulighed for at placere ham, hvor I vil.

PS Dette indlæg er sendt tidligere i dag, men røg ind i en anden tråd pga.
sammenfaldende overskrift (Niels og Jakob: Jeg har læst jeres kommentarer -
tak for dem).

Fra : Jakob

Dato : 26-09-05 13:28

In article <4337e252$0$38649$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
blue_iz@ofirFJERN.dk says...

> PS Dette indlæg er sendt tidligere i dag, men røg ind i en anden tråd pga.
> sammenfaldende overskrift (Niels og Jakob: Jeg har læst jeres kommentarer -
> tak for dem).

Selv tak men hvad mener du med at det "røg ind i en anden tråd" det er
da en almindelig separat tråd her hos mig. Er det ikke noget det ligger
i din newsreader.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : blue

Dato : 26-09-05 13:54

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Selv tak men hvad mener du med at det "røg ind i en anden tråd" det er
> da en almindelig separat tråd her hos mig. Er det ikke noget det ligger
> i din newsreader.

Hos mig var mit indlæg røget ind undet Malene Halds indlæg fra den 15.
september under overskriften "sportsbilleder" - det stod altså som et slags
svar på hendes indlæg. Om det er min newsreader, der er noget galt med skal
jeg ikke kunne sige, men jeg har da hørt om det før, når overskrifterne er
ens.

Fra : Erik W.

Dato : 26-09-05 15:04

"blue" skrev i en meddelelse
> Om det er min newsreader, der er noget galt med skal
> jeg ikke kunne sige, men jeg har da hørt om det før, når overskrifterne er
> ens.

Det samme sker her hos mig. Jeg har Outlook Express 6.00 ligesom dig. Om
derer noget galt med den? - Ja det er der - det er en l*rte newsreader, men
alle de alternativer, som jeg kender bryder jeg mig ikke om - pga
brugerfladen. Måske burde man få sig taget sammen til at tjekke thunderbird
& firefox.

Kommentar til billede og beskæring: Om det skal være den ene eller anden
beskæring afhænger af hvad det er du vil fortælle med billedet.

Tjek dette link ud:

http://www.textanalyse.dk/Billedkomposition.htm

Hvis du vil fortælle om en svømmers ensomme kamp i et stort blåt ingenting,
så er beskæringen god som den er. Tro ikke på dem som siger at
midterkomposition altid er dårlig. Uanset hvad forstyrres billedet dog en
del af den blåhvide flydespærring til venstre i billedet.

Mvh Erik

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-09-05 14:57

blue wrote:
> Hvorfor er der egentlig så få sportsbilleder, der bliver præsenteret
> her i gruppen? Er det bare gruppens deltagere, som ikke interesserer
> sig for sport eller er sportsbilleder ikke så "fine" at tage?

Der er vel ikke billeder, der er 'finere' end andre. Men jeg kunne
forestille mig, at det mest af alt handler om at nogen begynder tråde, der
debaterer sportsbilleder.
F.eks. dig selv!

> [...]
> beskæringen skal være tættere, men dette billede valgt, da der er
> luft (vand) omkring svømmeren og I derfor har mulighed for at placere

Jeg ville i dette tilfælde se bort fra alle regler og placere svømmeren i
midten. Og så ville jeg beskære lige netop sådan at den kedelige
banemarkering ikke kommer med. Og sikkert, så jeg fik mere vand foran end
bag svømmeren.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : blue

Dato : 27-09-05 16:00

> Der er vel ikke billeder, der er 'finere' end andre.

Næh, det er der vel ikke, men man kunne ind imellem få den opfattelse...

> Men jeg kunne forestille mig, at det mest af alt handler om at nogen
> begynder tråde, der debaterer sportsbilleder. F.eks. dig selv!

Det har du måske ret i, og jeg vil da også i den nærmeste fremtid smide et
par billeder op til kritik.

> [...]
> midten. Og så ville jeg beskære lige netop sådan at den kedelige
> banemarkering ikke kommer med. Og sikkert, så jeg fik mere vand foran end

Det er jeg glad for at høre, for det var lige præcis sådan, jeg havde tænkt
mig at beskære billedet

Fra : Rene Krogh

Dato : 26-09-05 21:31

"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> wrote in message

> [...]
> beskæringen skal være tættere, men dette billede valgt, da der er
> luft (vand) omkring svømmeren og I derfor har mulighed for at

Jeg er normalt heller ikke til center composition, men i dette
tilfælde vil jeg give de andre ret. Og som Jan skriver, husk mere vand
foran end bagved svømmeren.

/René
--
http://www.ikola.dk/jalbum/

It has removed 1301 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-09-05 21:41

"Rene Krogh" <rk@ikola.denmark> skrev i en meddelelse

> http://www.ikola.dk/jalbum/

"Bye or use my pictures, click here..."

På'en igen, René.

(Fine billeder, forresten. Jeg tror dog ikke, du får solgt så mange

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Rene Krogh

Dato : 26-09-05 23:52

> "Rene Krogh" <rk@ikola.denmark> skrev i en meddelelse

> "Bye or use my pictures, click here..."
>
> På'en igen, René.
>
> (Fine billeder, forresten. Jeg tror dog ikke, du får solgt så mange

Tak for rettelsen,

Du har ret, det er ikke blevet til mange, faktisk ikke et eneste
Men billederne har dog åbnet for et par opgaver istedet.

Er jævnligt inde på dit album, og det er heller ikke ringe det du
viser frem. Håber vore veje kydses igen engang.

/René