Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sikker fjernelse af hardware
Fra : Hans J. Jensen

Dato : 25-09-05 16:45

Jeg har en Nikon D70s og en bærbar computer (IBM Thinkpad R50e med WinXp
pro). Når jeg vil overføre billeder fra kameraet til computeret bruger
jeg et kabel/ledning mellem et USB-stik på computeren og kameraet. Jeg
tænder computeren, slukkter kameraet, forbiner kamera og computer og
tænder kameraet. Ikonet med "sikker fjernelse af hardware" dukker op på
linien ved siden af uret. Jeg overføre billederne ved at "åbne kameraet"
i "Denne computer", markere alle billederne som jeg vil overføre og så
"sætte dem ind" i den mappe på computeren jeg vil have billederne. Jeg
lukker nu alle åbne vinduer i windows. Jeg højre klikker nu på ikoen med
"sikker fjernelse af hardware" og vælger "Fjern USB-lagerenhed drev X nu".

Nu kommer så endeligt mig problem. Normal går det helt fint. Windows
fortæller mig at jeg kan fjerne hardwaren osv. Men nu får jeg i stedet
en pop-up som siger at: "Enheden 'Standardenhed' kan ikke stoppes på
nuværende tidspunkt. Prøv at stoppe enheden igen senere.".

Er der nogen som har oplevet dette og ved hvordan man løser det?

Mvh. Hans

Fra : LIV

Dato : 25-09-05 16:52

Hans J. Jensen wrote:

> [...]
> nuværende tidspunkt. Prøv at stoppe enheden igen senere.".
>
> Er der nogen som har oplevet dette og ved hvordan man løser det?

Ja - mange gange.
Luk Stifinder før du fjerner hardwaren.
Ellers blot vent 30 sek. før du prøver igen.

Fra : Åge

Dato : 25-09-05 16:52

"Hans J. Jensen" <jjjg3401@mailme.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> nuværende tidspunkt. Prøv at stoppe enheden igen senere.".
>
> Er der nogen som har oplevet dette og ved hvordan man løser det?

Hvis du f.eks. har åbnet kameradrevet i Denne computer, vises denne
meddelelse.

Fra : Newbie@news

Dato : 25-09-05 22:31

> [...]
> nuværende tidspunkt. Prøv at stoppe enheden igen senere.".
>
> Er der nogen som har oplevet dette og ved hvordan man løser det?

Du kunne også ændre indstillingen for denne enhed. Dvs. at den aldrig skal
komme op med beskeden. Spørgsmål er om du selv har styr på hvornår du er i
gang med at arbejde med enheden or not

Gøres på følgende måde (i XP):
Hent egenskaber for usb forbindelsen. Så det skal gøres mens forbindelsen er
aktiv/tændt.
Vælg Hardware og der vælger du Politikker. Her skulle du så have to
muligheder at vælge imellem.
Optimer for hurtig fjernelse og Optimer for ydelse.

Men som sagt, så skal du være mere opmærksom på hvornår du fjerner
forbindelsen.
Hilsen Nybien

Fra : Brian Lund

Dato : 25-09-05 22:56

> [...]
> muligheder at vælge imellem.
> Optimer for hurtig fjernelse og Optimer for ydelse.

Når jeg piller min kortlæser fra flår jeg den nu også bare ud, der er ingen
grund til at bruge "sikker fjernelse"... Eller det vil sige, har man slettet
ting der er på kortet og hiver kortet ud et sekund efter er det ikke sikkert
den har lavet ændringerne endnu...

Men det er ikke noget der gør nogen skade...

Brian

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 26-09-05 04:59

Newbie@news wrote:
[snip]

> [...]

> komme op med beskeden. Spørgsmål er om du selv har styr på hvornår du er i
Vil det sige, at når bare jeg er helt sikker på at alle billederne er
overført og der ikke er nogen lamper der lyser på mit kamera kan jeg
bare slukke kameraet og hive stikket ud?

Mvh. Hans

Fra : Simon Nielsen

Dato : 26-09-05 06:08

"Hans J. Jensen" <jjjg3401@mailme.invalid> wrote in message
> [...]
> Vil det sige, at når bare jeg er helt sikker på at alle billederne er
> overført og der ikke er nogen lamper der lyser på mit kamera kan jeg bare

Jep det kan du nroligt gøre, det mest for windows skyld at man skal bruge
sikker fjernelse, da win gerne vil være helt sikker på hvordan den skal
håndtere arbejdsgangen, men der sker ikke nogen skade ved det.

Mvh
Simon