Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 300 f4 IS
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 25-09-05 11:19

hej

Er der nogen der har et Canon EF 300 f4 IS, jeg kunne godt tænke mig at høre
om deres erfaringer med den.

Er den handy
Er i godt tilfreds med den osv.

--
Jan Damkjær Dahl
tlf. 2962 5011

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-09-05 11:29

"Jan Damkjær Dahl"
> hej
>
> Er der nogen der har et Canon EF 300 f4 IS, jeg kunne godt tænke mig at høre
> [...]

Alt er jo relativt, jeg kan vade rundt med min hele
dagen uden at tænke over det. Det er et godt objektiv
også med 1,4x extender tegner den pænt. Hva skal du
bruge den til. -max-

Fra : Morten Jessen

Dato : 02-10-05 07:32

Hej alle,
Jeg hopper lige ind her og stiller et spørgsmål relateret til Canon 300 f4
IS. Jeg er meget tæt på at købe et brugt Canon 300mm objektiv (godt 5 år
gammelt - kun lidt brugt), som jeg vil bruge til mit nye 350D kamera. I den
forbindelse vil jeg høre om der er nogen, der har en kommentar til
stabilizer teknologien eller generelt til "holdbarheden" af objektivet. Er
der nogen, der har haft problemer med stabilisatoren? Går den nemt i
stykker? Er der nogle bestemte spørgsmål jeg skal have svar på før jeg
køber?

Jeg ser frem til jeres input.

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-09-05 11:58

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> skrev i en meddelelse

> Er den handy

Ja.

> Er i godt tilfreds med den osv.

Ja. Vildt tilfreds. Skiftede en 100-400mm ud til fordel for fast 300mm, og
har ikke fortrud et sekund:

http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-413
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-776

Stadig rigtig skarp med 1.4x TC:

http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-300
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-334

Selv med 2x TC fungerer den rimeligt:

http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-312

Og så kan den også bruges til "makro" (mindste fokuseringsafstand er 90cm):

http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-775
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-800

Køb den. Du vil ikke fortryde.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/21/05)

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 19:16

> Og så kan den også bruges til "makro" (mindste fokuseringsafstand er
> 90cm):
>
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-775
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-800

Jeg kan nu meget bedre lide dette makro, hvor du dog med garanti har været
længere væk end 90 cm.
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=126&pos=8