Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Serpia toning
Fra : Jesper

Dato : 25-09-05 10:29

Hej.

Hvordan laver jeg serpia toning af et foto med Elements 2?

mvh

Jesper

Fra : Åge

Dato : 25-09-05 14:16

"Jesper" <christop@***post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvordan laver jeg serpia toning af et foto med Elements 2?
>
> mvh
>
> Jesper

Hvor mange forskellige grupper spørger du i?

Fra : Jesper

Dato : 25-09-05 15:58

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper" <christop@***post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange forskellige grupper spørger du i?

Denne og EDB grafik, da der ingen svar kom i denne gruppe - hvorfor?'

Har du da et svar på mit spørgsmål?

mvh

Jesper

Fra : Jesper

Dato : 25-09-05 16:00

> [...]
>>
> Hvor mange forskellige grupper spørger du i?

Denne og EDB grafik, da der ingen svar kom i denne gruppe - hvorfor?'

Har du da et svar på mit spørgsmål - udover det du kommer med i EDB
grafik...?

mvh

Jesper

Fra : emj

Dato : 25-09-05 17:33

Jesper skrev:

>Har du da et svar på mit spørgsmål - udover det du kommer med i EDB
>grafik...?

Det svar, du har fået i dk.grafik dækker jo glimrende dit spørgsmål.

Hilsen emj

Fra : Jesper

Dato : 25-09-05 17:51

">

> Det svar, du har fået i dk.grafik dækker jo glimrende dit spørgsmål.
>
> Hilsen emj

Jeg takker meget for "den store hjælp" - nu er det jo kun mig selv som kan
afgøre om et svar er til hjælp for mig, når jeg nu er gået i stå med min
nye hobby!

Jeg troede faktisk, at dette forum var til for at hjælpe hinanden - jeg
kunne forstå svaret, hvis jeg ikke selv først havde forsøgt at finde en
løsning....

Hilsen

Jesper

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 25-09-05 18:15

On Sun, 25 Sep 2005 18:50:43 +0200, Jesper wrote:

> Jeg takker meget for "den store hjælp" - nu er det jo kun mig selv som kan
> afgøre om et svar er til hjælp for mig, når jeg nu er gået i stå med min
> nye hobby!

Har du kigget i hjælpen? Og hvad siger den.

> Jeg troede faktisk, at dette forum var til for at hjælpe hinanden - jeg
> kunne forstå svaret, hvis jeg ikke selv først havde forsøgt at finde en
> løsning....

Det der er givet er hjælp til selvhjælp. Hvis du søger det fulde svar uden
selv at lede og forsøge, tror jeg ikke at det er noget der vil hjælpe dig.
Konsulent hjælp er dyrt! Og jeg kender ikke programmet, så jeg ved ikke
hvilke muligheder der er. Men her er en opskrift der virker i photoshop
http://www.photo.net/photo/sepia/index der sikker også virker i elements 2

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-09-05 19:04

Jesper skrev:

>Jeg takker meget for "den store hjælp" [...]
>Jeg troede faktisk, at dette forum var til for at hjælpe hinanden

Folk der bliver fornærmet over ikke at ha' fået den support de
forventede, her, er trættende.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-09-05 19:28

Jesper wrote:

> Jeg troede faktisk, at dette forum var til for at hjælpe hinanden -
> jeg kunne forstå svaret, hvis jeg ikke selv først havde forsøgt at
> finde en løsning....

Det er det ikke. Det er usenet og ikke en filantropisk institution.
Det er et sted, man kommer for sin egen fornøjelses skyld. At der så ind i
mellem falder et godt råd af er en anden sag - og det fungerer lidt på
'You'll scratch my back and I'll scratch Yours!'-måden.
Folk, der stiller krav om andres hjælp, bør hoste op med et konsulenthonorar
og ikke forvente at få det gratis.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 19:18

Hvilket kamera? 350D kan dette ab fabrik...

/Torben

Fra : Jesper

Dato : 25-09-05 18:41

> Hvilket kamera? 350D kan dette ab fabrik...
>
> /Torben
>
> "Jesper" <christop@***post1.dknet.dk> wrote in message

Hej.

Jeg bruger Nikon D 70 og har forsøgt at bruge søgefunktionen i Elements 2 og
får blot at vide, at der "intet svar" er.....

Har også søgt i forskellige menuer i Elements 2 uden det store held...men
vil prøve den anvisning som Jens var så venlig at komme med - tak for det.

Mvh

Jesper

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-09-05 19:05

Jesper skrev:

>Har også søgt i forskellige menuer i Elements 2 uden det store held

Det hjælper helt sikkert hvis du skriver 'sepia' i stedet for 'serpia'
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jesper

Dato : 25-09-05 19:20

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Det hjælper helt sikkert hvis du skriver 'sepia' i stedet for 'serpia'

> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)

Tak for hjælpen - se det var jo hjælp. Nu har jeg fundet det i
søgefunktionen med den rigtige stavemåde...

Jeg er skam ikke fornærmet - blot forundret over, at når man vil bruge tid
på at svare på mit indlæg - hvorfor søren hjælper man så ikke i stedet for
at "hakke" på mit indlæg?

Jeg ved ellers ikke hvad dette forum er til, hvis det ikke er for at hjælpe
hinanden....og da jeg bestemt ikke kan beskyldes for at stille mange
spørgsmål - ja så bliver jeg endnu mere forundret...

mvh

Jesper

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-09-05 20:05