Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 0 f/2,8 Macro USM
Fra : Anders Rasmussen

Dato : 24-09-05 18:29

Er der nogle som kan fortælle mig hvorfor man skulle købe Canon EF-S 60
f/2,8 Macro USM til en pris på ca. 3.100,- når man kan få Canon EF 50 f/1,8
II til 800,-

/Anders

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-09-05 18:37

"Anders Rasmussen" <ar-newsnospam@slash.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle som kan fortælle mig hvorfor man skulle købe Canon EF-S 60
> f/2,8 Macro USM til en pris på ca. 3.100,- når man kan få Canon EF 50
> [...]

Der er tale om to vidt forskellige objektiver her, uden jeg kender meget til
dem. Macro-objektivet er designet, så du kan fokusere meget tæt på således
at du kan lave makro i 1:1, hvilket du ikke kan med 50mm'eren. Den
konstruktion er meget mere avanceret end 50mm'eren er og vil derfor være
dyrere at fremstille. 50mm er nok noget af det simpleste du kan finde
indenfor objektiv-konstruktioner. Makroen er altså designet til helt andre
typer billeder end 50/1,8.

MVH
Thomas

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-09-05 23:09

"Anders Rasmussen" <ar-newsnospam@slash.dk> wrote in message
> Er der nogle som kan fortælle mig hvorfor man skulle købe Canon EF-S 60
> f/2,8 Macro USM til en pris på ca. 3.100,- når man kan få Canon EF 50
> f/1,8 II til 800,-

Læs MACRO meget højt, det betyder sindsygt skarpttegnende mere end 50mm'eren
og at du kan gå helt tæt på. Det er kun hvis du har brug for et macro at du
skal købe det. Blandt andet til bruge ved reprostand, der er makro helt
uundværligt og der er en 60 mm en god størrelse.

Mvh
Simon

Fra : condrup.net

Dato : 25-09-05 00:53

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> macro at du skal købe det. Blandt andet til bruge ved reprostand, der er
> makro helt uundværligt og der er en 60 mm en god størrelse.

Ikke sandt! Har nævnte 60mm og laver kun portrætter, den tegner sindsygt
skarpt! Byttede faktisk 50 f/1.4 ud til fordel for 60'eren.. Så, faktisk får
du 2i1 objektiv. Eneste "hage", du kan kun bruge den på 300D, 350D og 20D.
Så, den kommer desværre ikke med på min MKII N..

Mvh Ole C
www.condrup.net

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-09-05 13:24

"condrup.net" <contact@REMOVECAPScondrup.net> wrote in message

> [...]
> får du 2i1 objektiv. Eneste "hage", du kan kun bruge den på 300D, 350D og
> 20D. Så, den kommer desværre ikke med på min MKII N..

Hvad mener du, det er jo nøjagtig det jeg mener. Macro objektivet er
skarpere end 50mm'eren ja.

Mvh
Simon

Fra : condrup.net

Dato : 25-09-05 14:50

> [...]
>
> "condrup.net" <contact@REMOVECAPScondrup.net> wrote in message

> Hvad mener du, det er jo nøjagtig det jeg mener. Macro objektivet er

Korrekt, men du skrev "Det er kun hvis du har brug for et
macro at du skal købe det." - Det var det jeg ikke ville give dig ret i..