Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Aften motiv Københavns Havn 2
Fra : Michael

Dato : 24-09-05 08:40

Jeg har taget et nyt billede fra Knippelsbro. Kritik og tudekiks
modtages stadig med glæde. Takker Alle for gode råd af det forgående
billede af Københavns Havn! Ingen nævnt, ingen glemt.

http://www.imagerating.dk/upload/images/39086image.jpg
Mvh. Michael

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-09-05 08:52

Michael skrev den 24-09-2005 09:39:
> [...]
> modtages stadig med glæde. Takker Alle for gode råd af det forgående
> billede af Københavns Havn! Ingen nævnt, ingen glemt.

Synd, at båden er med.

Ellers udemærket.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Michael

Dato : 24-09-05 08:57

Carsten Riis wrote:

> Synd, at båden er med.
>
> Ellers udemærket.

Hej Karsten
Takker for kritikken
Jeg har flere billeder uden båden, det var for kompositionens skyld jeg
valgte den med båden. Jeg uploader en uden båden senere i dag.
Mvh. Michael

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-09-05 20:01

Carsten Riis wrote:

> Synd, at båden er med.

godt, båden er med. Eller størkner alt...

Bo //

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-09-05 09:02

Michael skrev:
> [...]
> modtages stadig med glæde. Takker Alle for gode råd af det forgående
> billede af Københavns Havn! Ingen nævnt, ingen glemt.

Jeg synes det er fint nok med båden, men som jeg husker det, var de
mørke områder på det første lysere. Her synes jeg de uoplyste områder er
vel mørke. Og så har du igen placere horisonten næsten i midten. Det er
ikke altid en god ide.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Michael

Dato : 24-09-05 09:11

Ole Larsen wrote:

> [...]
> mørke områder på det første lysere. Her synes jeg de uoplyste områder er
> vel mørke. Og så har du igen placere horisonten næsten i midten. Det er

Takker fot kritikken
Hvis lukkertiden blev længere, brændte himlen ud, Pest eller kolera
Jeg har taget en del billeder med forskelig eksponering, hvis det er
muligt vil prøvet at arbejde med lag. Det forgående billede blev taget
på ISO 800, med en lille tendens til udbrænding.

Mvh. Michael

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-09-05 20:10

Michael wrote:

> [...]

....man kan optage to billeder med et par blænder mellem. Så bliver
himmelen fin på det ene, og husene finde på det andet. Herefter er
opgaven at mixe de to billeder.

Bo //

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-09-05 09:29

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> modtages stadig med glæde. Takker Alle for gode råd af det forgående
> billede af Københavns Havn! Ingen nævnt, ingen glemt.

Hej Michael.

Denne gang har du fået noget rigtig godt. Jeg kan godt lide himlen, selvom
den er uden megen dramatik, det giver billedet en ro. Båden er jeg helt
tosset med, slet endelig ikke den, da den er med til at give billedet noget
liv.
Ole skriver noget om mørke bygninger, hvis du vil undgå det, er der to
løsningsmuligheder. Graduerede filtre er den ene og den anden er at tage to
billeder, et hvor du eksponerer efter himlen og et andet hvor du eksponerer
efter bygningerne og derefter kombinere dem, det virker ganske godt. Selv
synes jeg ikke de er for mørke.

MVH
Thomas

Fra : Michael

Dato : 24-09-05 10:04

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
> efter bygningerne og derefter kombinere dem, det virker ganske godt. Selv

Hej Thomas
Takker for kritikken. Jeg har taget billederne i RAW. Er det ikke en
mulighed at gørere det ene billede lidt lysere når jeg konvertere i
første omgang til Tiff, og dernæst arbejde med lag? Skal læse lidt
om at arbejde med lag inden jeg går i gang.
Det mest optimale er nok, at taget billedet på et tidligere tidspunkt.

Mvh. Michael

Fra : Alex W

Dato : 24-09-05 09:31

> modtages stadig med glæde. Takker Alle for gode råd af det forgående
> billede af Københavns Havn! Ingen nævnt, ingen glemt.
>
> http://www.imagerating.dk/upload/images/39086image.jpg
> Mvh. Michael

Hej Michael

Ikke så tosset. Hvis du fotografere lidt tidligere (bare lidt) får du mere
tegning i husene. Men så får du ikke så flot himmel ... Skibet iritere mig
at det splatter ud ... men man kan jo ikke få dem til at ligge stille

/Alex W

Fra : Michael

Dato : 24-09-05 10:10

Alex W wrote:

> [...]
> tegning i husene. Men så får du ikke så flot himmel ... Skibet iritere mig
> at det splatter ud ... men man kan jo ikke få dem til at ligge stille

Hej Alex

Takker for kritikken. Jeg uploader på et senere tidspunkt en lysere
version. Min tanke var nøjagtigt den samme vedr. skibet Skibet
skulle bare have stået knivskarpt, så var det blevet et bedre motiv.

Mvh.
Michael

Fra : Jakob

Dato : 24-09-05 16:15

In article <1K8Ze.68781$Fe7.231841@news000.worldonline.dk>,
nospam2me@invalid.dk says...

> Takker for kritikken. Jeg uploader på et senere tidspunkt en lysere
> version. Min tanke var nøjagtigt den samme vedr. skibet Skibet
> skulle bare have stået knivskarpt, så var det blevet et bedre motiv.

Eller lavet en gennemgående linie gennem motivet men det kan jo nok ikke
lade sig gøre med hastigheden på sådan en fætter :0)
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Flemming Carlsen Bra~

Dato : 24-09-05 17:03

> [...]
forgående
>billede af Københavns Havn! Ingen nævnt, ingen glemt.

Du skal være meget mere koncentreret om hvordan du komponerer dit
billede. Det kan være nok så korrekt belyst hvis det er kedeligt
komponeret. De gamle grækere kunne noget med det gyldne snit, og
det er ikke gået af mode endnu. Start med at sætte horisonten i
forhold 5:8 eller 8:13 Og gør så senere det samme med de andre
komponenter i motivet. Brug så de sene nattetimer til grækerne.
Søg under #gyldne snit# der er nok læsestof til mange timer
Flemming

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-09-05 17:07

"Flemming Carlsen Brandenborg" <brandenborg@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> komponenter i motivet. Brug så de sene nattetimer til grækerne.
> Søg under #gyldne snit# der er nok læsestof til mange timer

Eller hvis man er helt doven og ikke gider beregne, så nøjes med 1/3, det
giver næsten samme effekt Men du har ret, det gyldne snit er guld værd.

MVH
Thomas

Fra : Flemming Carlsen Bra~

Dato : 24-09-05 18:58

Thomas Pedersen <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev:

>"Flemming Carlsen Brandenborg"
> [...]
Prøv at overvind din dovenskab og tag fem i toppen og 8 i bunden.
Du vil opleve en anden dynamik i billedet, og en anden fremdrift i
båden.

Flemming

Fra : Michael

Dato : 24-09-05 17:23

Flemming Carlsen Brandenborg wrote:

> [...]
> komponenter i motivet. Brug så de sene nattetimer til grækerne.
> Søg under #gyldne snit# der er nok læsestof til mange timer

Jeg vil læse om det gyldne snit indenfor den nærmste fremtid.
Takker for Dit indlæg. Jeg synes det svært at ændre beskæringen,
fordi jeg fotograferede fra broen.

Mvh. Michael

Fra : enrico

Dato : 24-09-05 21:02

On Sat, 24 Sep 2005 09:39:48 +0200, Michael <nospam2me@invalid.dk>
wrote:

> [...]
>modtages stadig med glæde. Takker Alle for gode råd af det forgående
>billede af Københavns Havn! Ingen nævnt, ingen glemt.

Jeg synes billedet er helt i orden. Husene er så mørke i skumringen.
Båden er sej fordi den er i bevægelse og giver liv. Beskæringen er
topfed. Ikke noget dér.

Et rigtig dejligt billede.

-enrico

Fra : Michael

Dato : 25-09-05 14:40

enrico wrote:

> Jeg synes billedet er helt i orden. Husene er så mørke i skumringen.
> Båden er sej fordi den er i bevægelse og giver liv. Beskæringen er
> [...]

Takker for Din kritik.
Mvh. Michael

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 24-09-05 22:33

Hej Michael

wrote:

>Jeg har taget et nyt billede fra Knippelsbro. Kritik og tudekiks
>modtages stadig med glæde. Takker Alle for gode råd af det forgående
>billede af Københavns Havn! Ingen nævnt, ingen glemt.

Billedet er fint syntes jeg med en fin stemning.

mvh Hans Peter Larsson
Visby Sverige

Fra : Michael

Dato : 25-09-05 14:43

Hans Peter Larsson wrote:
> Hej Michael
>
> Billedet er fint syntes jeg med en fin stemning.
>
> mvh Hans Peter Larsson
> Visby Sverige

Hej Hans Peter
Tak for kritikken af mit billede.
Mvh. Michael

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-09-05 22:44

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> wrote in message
> [...]
> modtages stadig med glæde. Takker Alle for gode råd af det forgående
> billede af Københavns Havn! Ingen nævnt, ingen glemt.

Hej Michael.

Stadig et dejligt billede, dog synes jeg at den uro som båden giver i
billedet, ødelægger alt for meget.
Husene kunne godt med fordel være taget på et tidspunkt, som gav mere lys på
dem, og himlen kunne være taget på et tidspunkt hvor det var lidt mørkere.
Men okay, det er ikke mig der skal rende og tage billeder på forskellige
tidspunkter og bagefter kopiere dem sammen - med andre ord: Det er nemt nok
at sidde her og kritisere.
Det er under alle omstændigheder et rigtigt flot billede. Jeg kan bare ikke
lide den båd!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Michael

Dato : 25-09-05 15:03

Aragorn Elessar wrote:

> [...]
> at sidde her og kritisere.
> Det er under alle omstændigheder et rigtigt flot billede. Jeg kan bare ikke

Hej Aragorn
Takker for Din kritik.
Jeg har som tidligere nævnt billeder med og uden båden, synes dog bedst
om det om båden, det skaber mere dynamik i billedet.

Mvh. Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-09-05 18:09

Michael wrote:

> http://www.imagerating.dk/upload/images/39086image.jpg

Nu er jo næsten alt blevet vendt, men en smule om båden:
Havde den stået nogenlunde skarpt, så havde den været en gevisnt, men her
virker den ikke. Resten af billedet er skarpt, og et objekt, der kalder på
opmærksomheden i disse omgivelser, skal være /mindst/ lige så skarpt som
omgivelserne.

mvh
Jan

--