Ford sierra - hvilken en?
Fra : Dak

Dato : 29-10-05 11:12

Valget bliver nok en sierra men spørgsmålet er hvilken model?

Nu lyder det måske som et dumt spørgsmål men er der forskel på reservedele
på denne model afhængig af type/årgang eller måske begge? Eller skal man
finde en reservedel til lige netop den samme årgang og sierra model?

Og hvad kan jeg forvente sådan en fætter har gået når mit prisleje er max
25.000 kr men helst 20.000 kr? jeg regner med at det bliver årgangne mellem
1990-1994 jeg hovedsagligt kigger på.

Og findes der en ford sierra GLS? kiggede på en annonce som den eneste af
den slags men kunne ikke finde andre ligende på nettet. :-/ eller mente
sælger måske bare GLX?

Og ikke mindst hvilken generelle fejl findes til sierraen?

Er jo en newbie til dette bilhalløj.

Tak for alle jeres svar. I er jo ligeså venlige som i dk.fritid.mc.

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Thomas

Dato : 29-10-05 11:53

> [...]
> reservedele på denne model afhængig af type/årgang eller måske begge?
> Eller skal man finde en reservedel til lige netop den samme årgang og

Der findes forskellige reservedele i form af motordele og undervogn.
Delene - undtagen Cosworth - koster det samme.

> Og hvad kan jeg forvente sådan en fætter har gået når mit prisleje er
> max 25.000 kr men helst 20.000 kr? jeg regner med at det bliver
> årgangne mellem 1990-1994 jeg hovedsagligt kigger på.

Forvent en pris på ca. 20 tkr.

> Og findes der en ford sierra GLS? kiggede på en annonce som den
> eneste af den slags men kunne ikke finde andre ligende på nettet. :-/
> eller mente sælger måske bare GLX?

Der findes en GLX model - ikke GLS.

> Og ikke mindst hvilken generelle fejl findes til sierraen?

Primært rust. Det er en bundsolid bil - derfor kører der stadigvæk en del
Sierra'er rundt!

> Er jo en newbie til dette bilhalløj.

Ja, det kan læses på dine svar af mine indlæg.

--
Mvh/TK

Fra : Troels Pedersen

Dato : 29-10-05 18:36

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der findes en GLX model - ikke GLS.

Jo, i England findes en GLS model, dog findes de primært kun som
højrestyrede.

Er den importeret er det ikke umuligt. Min egen er en dansk CLX'er der er
blevet opgraderet med udstyret fra en Tysk GL'er...

Generelt kan man sige at udstyrsvarianterne i en Sierra ikke er nemme at
finde ud af! Men man kan få meget godt luksus udstyr i nogla af modellerne.

> Primært rust. Det er en bundsolid bil - derfor kører der stadigvæk en del
> Sierra'er rundt!

Enig.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC '92 - Nysynet

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-10-05 19:56

Troels Pedersen wrote:

> Jo, i England findes en GLS model, dog findes de primært kun som
> højrestyrede.

Jeg synes da at kunne huske et par af gruppens deltagere, som har haft
GLS'ere.
Var det ikke Verner J og Morten Lorentzen ?

> [...]
> der er blevet opgraderet med udstyret fra en Tysk GL'er...
>
> Generelt kan man sige at udstyrsvarianterne i en Sierra ikke er nemme

Enig.

> Men man kan få meget godt luksus udstyr i nogla af
> modellerne.

Min nuværende ('93) har en del mere end den første ('92) jeg havde.
Men det var vel med dem, som med andre bilmodeller, man kunne tilvælge lige
så meget udstyr som tegnedrengen gav lov til

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Mogens

Dato : 29-10-05 20:28

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> Jeg synes da at kunne huske et par af gruppens deltagere, som har haft
> GLS'ere. Var det ikke Verner J og Morten Lorentzen ?

Sierra 2 liters udgaven hed GLS i 1990 ->

Ford Sierra 2,0i GLS Sedan 1990
Konstruktionsland :

Oprindelig nypris :
221.405 kr.

Karrosseritype :
Sedan

Antal døre :
4

Brændstoftype :

Geartype :
Man.

Bagagevolumen bag bagsæde :
413 liter

Længde :
447 cm

Bredde :
170 cm

Højde :
141 cm

Vendediameter :
10,6 m

Egenvægt :
1100 kg

Påhængsvægt uden påløbsbremse :
500 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
1100 kg

Acceleration 0-100 km/t :
10 s

Tophastighed :
190 km/t

Antal cylindre :
4

Slagvolumen :
1.997 ccm

Effekt :
120 HK

Drejningsmoment :
170 NM

Brændstofforbrug (gns.) :
12,9 km/l

--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift nedsat til -> 139.900 kr)
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> solgt

Fra : Troels Pedersen

Dato : 29-10-05 20:43

> Jeg synes da at kunne huske et par af gruppens deltagere, som har haft
> GLS'ere.
> Var det ikke Verner J og Morten Lorentzen ?

Så vidt jeg ved var Mortens en GLX'er.

> Min nuværende ('93) har en del mere end den første ('92) jeg havde.
> Men det var vel med dem, som med andre bilmodeller, man kunne tilvælge
> lige så meget udstyr som tegnedrengen gav lov til

Det tror jeg roligt du kan regne med. Hvad har du for øvrigt af udstyr i
din?

Jeg har fået en del godt fra Fly's gamle GL'er

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC '92

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-10-05 20:50

Troels Pedersen wrote:

> Så vidt jeg ved var Mortens en GLX'er.

Det ka' sq godt være, men Verners var nu god nok, ser jeg lige længere nede
i denne tråd

> Det tror jeg roligt du kan regne med. Hvad har du for øvrigt af
> udstyr i din?

For at starte fra en ende af:
Forlygte visker/vasker
Servo
Varme i forrude
Varme i spejle
Soltag
Centrallås
Elruder
Varme i sæder
Midterarmlæn
Og så har jeg selv monteret et Recaro el-sæde på førerpladsen

> Jeg har fået en del godt fra Fly's gamle GL'er

OK, noget spændende i mellem ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Troels Pedersen

Dato : 29-10-05 20:58

> Det ka' sq godt være, men Verners var nu god nok, ser jeg lige længere
> nede i denne tråd

Jeps, der har du "rat"

> For at starte fra en ende af:
> Forlygte visker/vasker

Bruger du det? Jeg kunne da tænke mig det, men er det i dagligdagen noget
værd?

> Servo
> Varme i forrude

Mums!

> Varme i spejle
> Soltag
> Centrallås
> Elruder
> Varme i sæder

Mums!

> Midterarmlæn
> Og så har jeg selv monteret et Recaro el-sæde på førerpladsen

Et original Ford, eller fås det ikke?

> OK, noget spændende i mellem ?

Det ekstra udstyr jeg har fra Fly's er følgende:

El højde justerbare forlygter.
Justerbar interval visker - En stor mangel før jeg fik det!
Midterarmlæn for.
Midterarmlæn og nakkestøtter bag.
Varme i sprinklerdyser
El spejle med varme
El ruder.
Servostyring.

Alle delene har gjort min bil meget mere behagelig, specielt servoen
Derudover har jeg soltag, centrallås, omdrejningstæller og det sædvanlige
CLX udstyr.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC '92

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-10-05 21:01

Troels Pedersen wrote:

> Bruger du det?

Ja ja, det virker automatisk, når jeg bruger sprinkleren og lyset er tændt
på bilen.

> Jeg kunne da tænke mig det, men er det i dagligdagen
> noget værd?

Det renser/vasker lygterne ganske godt.

> Mums!

> Mums!

> Et original Ford, eller fås det ikke?

Det er ikke originalt.
Jeg har efterhånden haft det i nogle år og skiftet det med fra bil til bil

> [...]
>
> Alle delene har gjort min bil meget mere behagelig, specielt servoen
> Derudover har jeg soltag, centrallås, omdrejningstæller og det

OK omdrejningstæller har jeg også + det alm. CLX gejl.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 31-10-05 21:01

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Forvent en pris på ca. 20 tkr.

> Der findes en GLX model - ikke GLS.

Jo, begge findes.

> Primært rust. Det er en bundsolid bil - derfor kører der stadigvæk en del
> Sierra'er rundt!

Yes, Sierra holder stadig 100....

-M
'05 BMW 325i E90
Tidligere:
'85 Ford Sierra 1,8 Laser 3door
'88 Ford Sierra 1,6 plaza sedan
'93 Ford Sierra 2,0i GLX Sedan
'02 Saab 9-5 2,3T Estate
'04 VW Touareg V5 TDI

Fra : OZ3BTO

Dato : 29-10-05 12:41

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er jo en newbie til dette bilhalløj.
>
> Tak for alle jeres svar. I er jo ligeså venlige som i dk.fritid.mc.

Købte for snart 2 år siden en sierra fra 1985 havde kørt ca 150.000km
12.000 måtte jeg af med

Nu har den så trillet lidt over 100.000km med mig bqg rattet og har kørt
mere eller mindre upåklageligt indtil her på det sidste .. Den er ikk så
start villig mere men køre fin fin

Men ellers er Fordens svaghed hvist at de ruster som en i h****** Men ok du
vil jo have en lidt nyere

OZ3BTO

Fra : k&y

Dato : 29-10-05 13:32

> Og ikke mindst hvilken generelle fejl findes til sierraen?

Rust og Knasten

/Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-10-05 14:53

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev :

>Valget bliver nok en sierra men spørgsmålet er hvilken model?

Den du bedst kan lide selvfølgeligt ;)

De findes i alle karosserivarianter, og en del forskellige
udstyrniveau'er - så det må jo være dine egne øjne, der fortæller dig
om valget.

At vælge en dårlig bil, med luksusudstyret, fremfor en god, med
stadardudstyr, er jo lidt som at pisse mod vinden :)

>Og hvad kan jeg forvente sådan en fætter har gået når mit prisleje er max
>25.000 kr men helst 20.000 kr? jeg regner med at det bliver årgangne mellem
>1990-1994 jeg hovedsagligt kigger på.

alt mellem 150-250 tusinde

>Og ikke mindst hvilken generelle fejl findes til sierraen?

rustspøgelsen er det værste der findes, resten er ligetil, det er en
ganske taknemmelig bil at lege med.

>Er jo en newbie til dette bilhalløj.

det har vi alle da været engang

>Tak for alle jeres svar. I er jo ligeså venlige som i dk.fritid.mc.

Jeg har hørt de er svært venlige derovre ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-10-05 18:37

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

Har da set mindst 1 Sierra GLS, men det var en Mk. I.

> alt mellem 150-250 tusinde

Så er den vist også forgyldt!

> rustspøgelsen er det værste der findes, resten er ligetil, det er en
> ganske taknemmelig bil at lege med.

Som Jan siger: Rust, rust og så rust.

Velkommen til

> Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
Subscribe!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Troels Pedersen

Dato : 29-10-05 18:45

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har da set mindst 1 Sierra GLS, men det var en Mk. I.

Og hvis du kigger efter på mandag vil du på din arbejdsplads kunne finde en
fin metalblå MK2 sedan, højrestyret og model GLS

Og nej det er ikke mig der kører i den...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-10-05 18:53

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvis du kigger efter på mandag vil du på din arbejdsplads kunne finde
> en fin metalblå MK2 sedan, højrestyret og model GLS

Så må der jo kigges, da mandag er sidste dag.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Troels Pedersen

Dato : 29-10-05 19:13

> Så må der jo kigges, da mandag er sidste dag.

Det var da trist...
Hvad er planen så?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC '92

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-10-05 21:20

> Det var da trist...
> Hvad er planen så?

Vides ikke endnu, men der dukker jo nok noget op

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Verner Johnsen

Dato : 29-10-05 20:01

On Sat, 29 Oct 2005 19:37:16 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Har da set mindst 1 Sierra GLS, men det var en Mk. I.

Jeg har da også set mindst én Sierra GLS.
Den er fra 1990, har rattet i den rigtige side og er indregistreret
med danske nummerplader.
Jeg har for øvrigt kørt ca 30000 km i den, og den er i dag
indregistreret i min søns navn
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-10-05 21:05

>Så er den vist også forgyldt!

??? det var kilometre, jeg mente ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-10-05 21:22

> ??? det var kilometre, jeg mente ;)

Nå, ok.
Jeg læste det som om du var glad for nuller, et par stykker fra eller til.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-10-05 21:25

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Jeg læste det som om du var glad for nuller, et par stykker fra eller til.

På pengesedler er jeg skam ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-10-05 21:54

> På pengesedler er jeg skam ;)

Hwa' hunne'

Ser du sådan nogle?
Sidst jeg så slige sager er år siden, da hjemmestyret snuppede dem.

(nej, jeg behøver ikke medlidenhed, har det faktisk fortræffeligt

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-10-05 10:37

>Hwa' hunne'

>Ser du sådan nogle?

Jada - jeg bruger ikke plasticpenge, men den ægte vare

Du ved, så man rigtigt kan flæbe, når man fylder i automaten ved OK,
eller betaler ved kassen ;)

>Sidst jeg så slige sager er år siden, da hjemmestyret snuppede dem.

Her i hytten, eksisterer demokratiet endnu ;)

>(nej, jeg behøver ikke medlidenhed, har det faktisk fortræffeligt

Kigger hun dig over skulderen lige nu ? <grin>

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-10-05 15:14

> Jada - jeg bruger ikke plasticpenge, men den ægte vare
>
> Du ved, så man rigtigt kan flæbe, når man fylder i automaten ved OK,
> eller betaler ved kassen ;)

De OK automater jeg har hilst på, de kunne tage plastic.

> Her i hytten, eksisterer demokratiet endnu ;)

Her får jeg altid det sidste ord, det er:

Javel skat

> Kigger hun dig over skulderen lige nu ? <grin>

Nope!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC