Skoda Favorit, hvor påfyldes olie og vand?
Fra : jones_net

Dato : 28-10-05 10:17

Hejsa

Jeg har lånt min svogers Favorit mens han er ude og sejle, og i går fik jeg
så en mail om, at jeg skal huske at fylde lidt vand og olie på, men nu er
jeg nok lidt mere vant til nyere biler, hvor der er fine tegninger til
alt

Jeg har lagt et billede i dk.binaer.motor af motoren, og jeg har på
fornemmeren, hvor jeg skal påfylde vand, men hvad med olien?

/J

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-10-05 10:21

jones_net wrote:
> [...]
>
> Jeg har lagt et billede i dk.binaer.motor af motoren, og jeg har på
> fornemmeren, hvor jeg skal påfylde vand, men hvad med olien?

Den påfyldningsstuds, som du har markeret på billedet, er til olipåfyldning.
Vandet skal fyldes på en ekspansionsbeholder, som er en halvgennemsigtlig
plast beholder, som typisk sidder ude i den ene side af maskinrummet.
Den er forbundet med køler/motor med gummislanger.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-10-05 10:23

Per Beer Hansen wrote:
> Vandet skal fyldes på en ekspansionsbeholder, som er
> en halvgennemsigtlig plast beholder, som typisk sidder ude i den ene
> side af maskinrummet. Den er forbundet med køler/motor med gummislanger.

Og du kan faktisk lige se en lille smule af beholderen i bunden af dit
billede, opdagede jeg lige nu

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : jones_net

Dato : 28-10-05 11:07

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> Og du kan faktisk lige se en lille smule af beholderen i bunden af dit
> billede, opdagede jeg lige nu

Mange tak for hjælpen - det var jo lige det, som jeg skulle vide

God weekend

/J