Ris til egen r..
Fra : Benjamin Skov Rasmus~

Dato : 27-10-05 14:22

Hej allesammen.

Ja, så oprandt dagen hvor min bil, en Fiat Punto fra 12/2001, skulle til sit
første syn.
Jeg tog det ikke så tungt, idet jeg var af den overbevisning at en bil på knap 4
år, da ikke fejler noget som helst. Ja, det mente jeg, lige indtil den rare
synskvinde, begyndte at ryste med venstre forhjul. Slidt stryrekugle = omsyn.
POKKERS. Og så på en 4 årig gammel bil!!!. (77000 km).
Men så er jeg da blevet det klogere.
Iøvrigt kommer det til at koste 850 kr. for 2 nye styrekugler. Jeg ved godt at det
ikke er meget, men havde jeg nu bare fået den set efter inden syn. Ja så jeg
sparet 250 kr. til et omsyn, og det besvær det giver.
Så næste gang den skal til syn, ryger direkte på værksted.

Med venlig hilsen

Benjamin Skov Rasmussen.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:87.48.120.135)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-10-05 16:07

"Benjamin Skov Rasmussen" <lakkendrup@rasmussen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

> Men så er jeg da blevet det klogere.
> Iøvrigt kommer det til at koste 850 kr. for 2 nye styrekugler.

Til gengæld betalte du ikke for et "syns-check", som nok koster mere end
250,- ;). For hun stoppede vel ikke synet ved bærekuglerne?, dvs. hvis der
var flere fejl var "de kommet med".

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-05 16:28

"Jørgen M. Rasmussen" <mailto:j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Ris til egen r.."

> [...]
> 250,- ;). For hun stoppede vel ikke synet ved bærekuglerne?, dvs. hvis der

Nej hun stoppede ikke ved bærekuglerne. Og der var ikke andet i vejen.

Benjamin

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:87.48.120.135)

Fra : Rikke & Per

Dato : 27-10-05 16:40

> [...]
> 250,- ;). For hun stoppede vel ikke synet ved bærekuglerne?, dvs. hvis der

Enig!! Min svoger har betalt i omegnen af 1000,- kr for et sådant tjek inden
syn. Og så var der ovenikøbet intet at bemærke!!!

Mvh Rikke

Fra : BJ

Dato : 27-10-05 16:42

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> skrev i en meddelelse

KLIP

> Enig!! Min svoger har betalt i omegnen af 1000,- kr for et sådant tjek
> inden syn. Og så var der ovenikøbet intet at bemærke!!!

Nogle er nemme at narre, men hvis man tager tabt timeløn med i betragtningen
(jeg ved ikke hvad din svoger tjener i timen), er det måske ikke så galt
endda..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : myk

Dato : 27-10-05 16:39

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> 250,- ;). For hun stoppede vel ikke synet ved bærekuglerne?, dvs. hvis der

Jeg plejer ikek at betale for et synscheck. Men det kan jo være at det
er pga det er et lokalt værksted ;)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-10-05 18:01

"Benjamin Skov Rasmussen" <lakkendrup@rasmussen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:004a01c5daf9$6ef55190$3a4d82d4@autoatlas.local...
> [...]
> sparet 250 kr. til et omsyn, og det besvær det giver.
> Så næste gang den skal til syn, ryger direkte på værksted.

77.000 km og/eller 4 år er jo ikke vandvittigt meget. Har du kørt med meget
brede fælge eller på ekstremt hullede veje, begge dele kan jo godt slide
hårdere på undervognen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-05 18:14

> [...]
> brede fælge eller på ekstremt hullede veje, begge dele kan jo godt slide

Jeg kører på lidt af det hele. Jeg har alu fælge på, dog ikke vanvittige brede.
Dog kører jeg en del på markedveje, og til tider også meget dårlige veje. Så det
kan godt være undervognen er udsat for et hårdt pres.
Men så vidt jeg husker, har Fiat Punto problemer med netop styrekuglerne????.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-10-05 20:28

<Benjamin Skov Rasmussen> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan godt være undervognen er udsat for et hårdt pres.
> Men så vidt jeg husker, har Fiat Punto problemer med netop

Det er muligt at lige netop det er et svagt punkt på Punto, det svar er der
givet vis en der sidder med.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 27-10-05 18:55

> [...]
> sparet 250 kr. til et omsyn, og det besvær det giver.
> Så næste gang den skal til syn, ryger direkte på værksted.

Surt, jeg har lige været til syn med Space Star'en også 4 år (8-01) og
147.000 km... intet af bemærke, kun en bettesmule overflade rust i den en
bagskærm og den kører en del hård kørsel.

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 27-10-05 19:00

> Surt, jeg har lige været til syn med Space Star'en også 4 år (8-01) og
> 147.000 km... intet af bemærke, kun en bettesmule overflade rust i den en
> bagskærm og den kører en del hård kørsel.

Men ok den gik også 146,500km på den første tandrem (105.00 er max fra
fabrikken), så man må sige heldet fulgte den uvidende

Stef

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-10-05 20:30

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> 147.000 km... intet af bemærke, kun en bettesmule overflade rust i den en
> bagskærm og den kører en del hård kørsel.

Jeg har nu heller ikke haft noget at slås med til syn, men det kommer jo på
et tidspunkt.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 27-10-05 21:07

> Jeg har nu heller ikke haft noget at slås med til syn, men det kommer jo

> et tidspunkt.

Ja men forhåbeligt først omkring de 300KKm

Stef