Støddæmper "knirker"..
Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 26-10-05 21:22

Hey,

Har fået ny dyt, for ikke så lang tid siden. En Peugeot 406 ST fra 1998, som
kører skide godt. Er meget glad for den.

Men hvis der er noget jeg hader, er det mislyde. Når man kører på lidt
ujævnt terræn, eller over fart-bump, så "knirker/piver" det så træls bag i
bilen. Har prøvet at trykke ned bagest på bilen, når den holdt stille (øh,
selvfølgelig..), og det er helt tydeligt at lyden kommer fra højre baghjul.
Har prøvet at snakke med mekanikeren om det (samme sted hvor bilen er købt -
har 100% garanti i nogle måneder), men han slår det lidt hen. Han siger at
det er umuligt at fjerne al mislyd fra en brugt bil, og at når man får ny
bil hører man lyde overalt.. Har han ret? Er det mig der er idiot? Skal man
bare leve med den knirke-lyd (argh!)? Hvad mener i?

--
Brian J. Nielsen - http://bachfire.homepage.dk
For at maile mig privat, brug da "email.dk" efter @

Fra : Kasper Christensen

Dato : 27-10-05 06:02

[ ThrashDK ] wrote:

> [...]
> bil hører man lyde overalt.. Har han ret? Er det mig der er idiot? Skal man
> bare leve med den knirke-lyd (argh!)? Hvad mener i?

Så vidt jeg ser det, så er det enten støddæmperen eller stabilisatoren.
Jeg tror selv mest på det sidste. Det er en rep til ca. 1200 - 1500 kr
uorig. (Har lige selv fået den)

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : Troels Hansen

Dato : 27-10-05 08:34

[ ThrashDK ] wrote:

> Men hvis der er noget jeg hader, er det mislyde. Når man kører på lidt
> ujævnt terræn, eller over fart-bump, så "knirker/piver" det så træls bag i
> bilen.

Så vidt jeg husker fra da min far havde samme model, skyldtes den
pibelyd at der var en gummi bøsning der skulle smøres.

mvh Troels Hansen

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 27-10-05 15:53

> Så vidt jeg husker fra da min far havde samme model, skyldtes den pibelyd
> at der var en gummi bøsning der skulle smøres.

Æh, jow.. :) Mange tak (også Kasper). Må se om jeg ikke kan overtale dem til
at kigge på det.