Q: Erfaringer med Renault 19 1,4.
Fra : Højby

Dato : 26-10-05 18:38

Gode eller dårlige erfaringer med sådan en automobil.

Årgang 94-95....

Lars.

Fra : Mogens

Dato : 26-10-05 18:42

"Højby" <odensegalaxy@hotmail.com> wrote in message

> Gode eller dårlige erfaringer med sådan en automobil.
> Årgang 94-95....

Vor nevø blev slået ihjel i sådan en vogn. Den lider af latent brændfare,
fordi konstruktionen er himmelråbende dårlig.

Bilsynet gav den bundkarakter ifm. synet efter ulykken. Bilen havde
skylden i, at det gik så galt - føreren brændte ihjel...
--
Mvh Mogens

S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> http://bmw323i.transpotech.dk
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift -> 149.000 kr)

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 26-10-05 18:49

> Gode eller dårlige erfaringer med sådan en automobil.
>
> Årgang 94-95....

Brormand har haft en i en række år nu. Ingen problemer. Går gennem syn hver
gang uden problemer. Ingen rust og trækker kanon. Det er så osse den 80 hk
energy der sidder i den. Har aldrig hørt skidt om den.

FOCs
RR 84', escort 81'

Fra : Q

Dato : 26-10-05 19:10

"Højby" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Gode eller dårlige erfaringer med sådan en automobil.
>
> Årgang 94-95....

Jeg havde en 96'er, som jeg heldigvis slap af med i foråret..
Den havde gået 130kkm da jeg købte den.. Solgte den godt 3 år, 100kkm og et
halvt ton reservedele senere ..

Rust i paneler, dørbunde og støddæmpertårne..
Motor renoveret efter 140kkm ( brændt ventil )
Starter, generator, bremsecylindre, kobling og lidt andet godt
Generelt bar bilen præg af løse forbindelser overalt i elsystemet (
sikringsbox, instrumentbræt osv )

Kort sagt: Den kørte ganske OK, men den var s*teme dyr at holde kørende (
stumperne er dyre, og bilen bruger reservedele som vi andre ryger cigaretter
.. Jeg køber *ikke* renault igen!

Som Mogens snakker om er den heller ikke specielt fed hvis man kigger
sikkerhed..

Skal det endelig være fransk, så ville jeg nok kigge efter en Peugeot
istedetfor..

/peter

Fra : Ulrich

Dato : 26-10-05 20:29

"Højby" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Gode eller dårlige erfaringer med sådan en automobil.
>
> Årgang 94-95....

Jeg daffede 260 kkm i en 1.4e, den kostede en pakdåse ved svinghul.
Også naturligvis div sliddele.
Gik omkring de 15 på literen.

P.S. jo der knækkede sguda en fjeder engang.

--
Hygge ulrich