Opsætning af lokalt netværk
Fra : Per Madsen

Dato : 08-06-01 22:44

Håber I kan hjælpe!!

Jeg har anskaffet mig en brugt PM 8200 (MacOS 9.1 US) m. ethernet, og vil nu
gerne sætte den i netværk m. min iMac (MacOS 9.1 DK). På begge maskiner har
jeg været inde og slå¨AppleTalk til ("Connect via Ethernet"), og derefter i
"Arkivdeling" og her givet maskinerne hver deres respektive identitet
("Ejer", "Adgangskode" og "Computernavn").
For en nemheds skyld har jeg brugt den samme adgangskode på begge maskiner.
Når jeg går ind i "Vælger" og klikker på AppleShare kan maskinerne godt "se"
hinanden. Jeg klikker herefter OK for at forbinde, og skal herefter indtaste
adgangskoden, hvilket jeg så gør. Og her får jeg så problemer: Ingen af
maskinerne godtager det password jeg indtaster selvom det, selvsagt, er det
samme password jeg 2 minutter forinden har indtastet da jeg indstillede
"File Sharing". Jeg får beskeden: "Bruger er ukendt, adgangskoden er forkert
eller der er lukket for tilmelding. Skriv navnet/adgangskoden igen, eller
kontakt fællesarkivets administrator"
Jeg har prøvet at smide "AppleSharePrefs." ud, med det spinkle håb, at det
var det der skulle til, men det har ikke hjulpet.

Umiddelbart virker det som om den "forventer" den tidligere ejers
adgangskode.

Skal jeg på én eller anden måde "nulstille", eller hvad skal jeg gøre.

Håber som sagt der er én der kan hjælpe.

Mvh.
Per Madsen, Odense

Fra : *nico*

Dato : 09-06-01 11:47

"Per Madsen" <permand@private.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal jeg på én eller anden måde "nulstille", eller hvad skal jeg gøre.
>
> Håber som sagt der er én der kan hjælpe.

Hejsa, prøv følgende.
Jeg har desværre kun dansk os 9.1
men du kan sikkert godt finde rundt alligevel

Prøv at oprette en ny bruger
under kontrolpaneler-Arkivdeling
Du kan evt. aktivere gæstekontoen.

Husk at del de mapper/drev du vil ha din anden mac må se. Det gør du nemmest
ved at markede eks. macintosch hd, trykke æble-I og her rulle ned til
arkivdeling,

Håber det hjælper.

mvh
Nicolai!

Fra : Mikael

Dato : 10-06-01 15:57

Fik du det til at virke, Per? Det jeg tror du gør galt er, at du på PM'en
skal angive iMaccen som bruger og vise versa!

Mvh
MiK
--
Mikael Kristiansen - Copenhagen, Denmark - leakim@get2net.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 11-06-01 11:53

in article B7495771.C673%nospam@mymail.box, Mikael at nospam@mymail.box
wrote on 10/06/01 15:57:

> Fik du det til at virke, Per? Det jeg tror du gør galt er, at du på PM'en
> skal angive iMaccen som bruger og vise versa!
>
> Mvh
> MiK
Hej Mikael

Det funker ikke endnu, men jeg prøver lige at "fedte" med det i et par dage
mere, så vender jeg tilbage. Tak for svarene!

Per

Fra : Per Madsen

Dato : 11-06-01 21:10

in article B74A619C.13DD3%permand@private.dk, Per Madsen at
permand@private.dk wrote on 11/06/01 11:53:

> [...]
>
> Det funker ikke endnu, men jeg prøver lige at "fedte" med det i et par dage
> mere, så vender jeg tilbage. Tak for svarene!

Har fedtet lidt med det.
Det var computernes identiteter der lige skulle rettes, så nu fungerer
netværket.

Per