Nürburgring
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 00:25

Nürburgring - eller ringen - kan som bekendt bruges af almindelige bilister
idet færdselsloven er gældende på banen.

Men hvad siger forsikringen til det, hvis man får en skade der - er der
nogen der har haft brug ... nej, naturligvis ikke ... som har spurgt
forsikringen om dette?

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas

Dato : 22-10-05 10:03

> Men hvad siger forsikringen til det, hvis man får en skade der - er
> der nogen der har haft brug ... nej, naturligvis ikke ... som har
> spurgt forsikringen om dette?

Det er offentlig betalingsvej som f.eks. Storebæltsbroen, hvorfor der ingen
problemer bør være!

Da vi besøgte Ringen i april md. blev der smadret følgende biler på en
enkelt søndag:
- Porsche 996 GT3
- BMW M3 CSL
- Ford Fiesta
- Motorcykel

--
Mvh/TK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-05 12:53

Thomas skriver:

> Da vi besøgte Ringen i april md. blev der smadret følgende biler på en
> enkelt søndag:

Cut

> - Motorcykel

Sjov bil
(Undskyld, kunne ikke lade være

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 10:37

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in

> Da vi besøgte Ringen i april md. blev der smadret følgende biler på en
> enkelt søndag:

Efterhånden er søndage med godt vejr desværre forvandlet til det rene kaos
på 'ringen, så hvis folk herfra vil derned kan jeg kun anbefale at forsøge
at ramme hverdage hvor stemningen er meget mere afslappet.

/lars, addict.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-10-05 10:18

> [...]
>
> Men hvad siger forsikringen til det, hvis man får en skade der - er der
> nogen der har haft brug ... nej, naturligvis ikke ... som har spurgt

Det får man nok kun korrekt svar på ved at ringe til sit eget selskab, og
hvis de tøver, så få det på skrift.
Hvis der er tale om motorløb, kap eller væddeløbskørsel på privat eller
offentlig vej dækker min forsikring ikke.
Den dækker heller ikke kørsel på bane eller område der er afspærret til
hastighedskonkurrencer, manøvre og eller specialprøver, kap og
væddeløbskørsel.

Jeg synes hurtigt man kommer ind under banekørsel når man tænker på
Nürburgring, og samtidig kan man vel ikke komme udenom at det er kap og
væddeløbskørsel der foregår der. Jeg ved godt man selv bestemmer farten, men
lur mig den der ikke kommer der for at køre race.

Niels

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 10:44

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> og væddeløbskørsel der foregår der. Jeg ved godt man selv bestemmer
> farten, men lur mig den der ikke kommer der for at køre race.

Det har intet med race at gøre!. Siden hvornår gælder de almindelige
færdselsregler på en racerbane? Var det tilfældet var det meste af DTC
feltet da vist blevet "skudt i vejkanten" for længst.

Mht. til forsikring vil jeg vurdere at selskaberne vil få mere end svært
ved at løbe fra ansvarsdækningen - dvs. skader på andre, banen[2] og
erstatningen for evt. lukning af banen ved uheld[1].

Når det er sagt er jeg ikke tvivl om at de fleste selskaber vil slå sig i
tøjret hvis man vil gøre brug af kasko.

Mit korte råd til alle der kører på ringen: Hvis du ikke er klar over de
financielle risici, og ikke har råd til det - så bliv hjemme. Har du først
passeret bommene har du nemlig allerde glemt risikoen.

[1]: Ca. 10 kkr/time, så det kan løbe op.
[2]: Højeste regning for autoværn jeg har hørt om var på ca. 110.000 kr.

/lars

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-10-05 11:08

> Det har intet med race at gøre!. Siden hvornår gælder de almindelige
> færdselsregler på en racerbane? Var det tilfældet var det meste af DTC
> feltet da vist blevet "skudt i vejkanten" for længst.

Jeg har set tilstrækkeligt mange film fra den bane til at jeg mener der
bliver kørt race der. Du gør det måske ikke, men andre gør i hvert fald.
Der bliver også kørt masser af race på offentlige veje i Danmark. Man kan
godt køre race selv om man ikke er på en racerbane.
Om der gælder almindelige færdselsregler på Nürburgring ved jeg nu ikke.
Banen er ensrettet, man overhaler både højre og venstre om, der er fri
hastighed osv.. Ingen af disse dele er vist helt almindeligt på offentlig
vej, i hvert fald ikke på offentlig vej i Danmark.

Niels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-05 11:26

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Om der gælder almindelige færdselsregler på Nürburgring ved jeg nu ikke.

Det gør der - det står på skiltene man bør læse før man kører ind.

> Banen er ensrettet,

Så gælder færdselsloven måske ikke?

> man overhaler både højre og venstre om,

Det gør "man" måske - men så skal man ikke gøre det mens en marshall ser på
det...

> der er fri hastighed

Der er hastighedsbegrænsninger visse steder på banen ...

> osv.. Ingen af disse dele er vist helt almindeligt på offentlig vej, i
> hvert fald ikke på offentlig vej i Danmark.

Du må finde flere argumenter, dem du har fremført indtil nu er faldet til
jorden :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-10-05 12:35

> Du må finde flere argumenter, dem du har fremført indtil nu er faldet til
> jorden :)

Jeg har ikke en mission om at overbevise dig, jeg har bare fremført mine
egne holdninger og meninger.
Mit sidste råd, vil du køre der, så kør som om forsikringen ikke dækker, det
anbefales på banens hjemmeside.

Niels

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 15:22

> Mit sidste råd, vil du køre der, så kør som om forsikringen ikke
> dækker, det anbefales på banens hjemmeside.

URL?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-10-05 15:43

> URL?

Tja, kan ikke huske den. Men det var i FAQ på den side jeg kiggede på.

Niels

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 15:52

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in news:435ba161$0
$169$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Tja, kan ikke huske den. Men det var i FAQ på den side jeg kiggede på.

Jeg ser ikke nogen FAQ på http://www.nuerburgring.de, som er banen
officielle hjemmeside.

/lars

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-10-05 16:12

> Jeg ser ikke nogen FAQ på http://www.nuerburgring.de, som er banen
> officielle hjemmeside.

Det var heller ikke den side jeg kiggede på, så den var nok ikke den
officielle. Den omhandlede kun Nordschleife.
Whatever, rådet var nu godt nok alligevel.

Niels

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 20:10

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in news:435ba820$0
$176$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Det var heller ikke den side jeg kiggede på, så den var nok ikke den
> officielle. Den omhandlede kun Nordschleife.
> Whatever, rådet var nu godt nok alligevel.

Bestemt, men det er ikke et officielt råd

Fra : Leo Jensen

Dato : 25-10-05 16:21

"Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> skrev i en meddelelse
> "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in news:435ba820$0
> $176$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Bestemt, men det er ikke et officielt råd

http://www.nordschleife.no/ er heller ikke tosset, selv om den nok ikke
svarer på det oprindelige spørgsmål

Leo

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-05 13:57

Den Sun, 23 Oct 2005 12:08:29 +0200 skrev Niels Bengaard:
> Om der gælder almindelige færdselsregler på Nürburgring ved jeg nu ikke.
> Banen er ensrettet,

Det er store dele af København også. Motorveje er i en eller anden
forstand også.

> der er fri hastighed osv..

> Ingen af disse dele er vist helt almindeligt på offentlig
> vej, i hvert fald ikke på offentlig vej i Danmark.

Nu er det også begrænset hvor meget offentlig vej i Danmark der ligger
sydvest for Köln...

Mvh
Kent

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-10-05 14:32

> Det er store dele af København også. Motorveje er i en eller anden
> forstand også.

> Nu er det også begrænset hvor meget offentlig vej i Danmark der ligger
> sydvest for Köln...

Hvad forsøger du at sige med de udklip af sammenhængen du laver, og hvad har
det med den oprindelige diskussion at gøre?

Niels

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-05 17:05

Den Sun, 23 Oct 2005 15:32:28 +0200 skrev Niels Bengaard:

> Hvad forsøger du at sige med de udklip af sammenhængen du laver,

Jeg quoter kun de ting jeg svarer på. Dem jeg ikke er uenig i, eller
ikke ved noget om svarer jeg naturligvis ikke på, og quoter derfor ikke.

> og hvad har
> det med den oprindelige diskussion at gøre?

Det kommer an på hvor langt du kigger tilbage i diskussionen. Jeg
svarede som sådan ikke på den oprindelige diskussion, men på et
specifikt indlæg.

Hvis du skal have det skåret ud i pap, så drejede det sig om to ting
i indlægget jeg ikke er helt enig i - det ene at der skulle være
noget usædvanligt i en ensrettet vej. Hvis det skulle være et
argument for at forsikringen ikke gælder, har folk sg* et problem i
København.

Det andet er at det ikke er normalt på offentlig vej i Danmark - nej,
det er da fuldstændig korrekt, det er autobahns fx heller ikke, og
så meget andet i den tyske færdselslov. Hvis en forsikring ikke gælder
lige så snart man er udenfor det område hvor den danske færdselslov
gælder, så vil jeg da håbe det står med meget store bogstaver i
forsikrings-policen, ellers får folk da et problem når de bliver
ramt af en indkøbsvogn nede ved Duborg.

Konklusion: Jeg ved (heller) ikke hvorvidt forsikringeen dækker (hverken
min egen eller andres), men det er forhåbentlig ikke begrundet i
hverken at der er tale om ensrettet vej eller at hastighedsgrænserne
er usædvanlige i forhold til *dansk* færdselslov (da det jo netop er
Tyskland vi snakker om).

Mvh
Kent

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 14:35

> Jeg har set tilstrækkeligt mange film fra den bane til at jeg mener
> der bliver kørt race der. Du gør det måske ikke, men andre gør i hvert

Der bliver også kørt (rigtigt, lukket) banerace på banen. Det være film fra
de begivenheder du har set.

> ikke. Banen er ensrettet, man overhaler både højre og venstre om, der

Det har man aldrig måttet. Iflg. gældende tysk færdselslov overhaler man
venstre om, og det har altid været gældende - også på Nürburgring.

At det så indtil for nyligt ikke er blevet håndhævet er en anden snak. Det
bliver nu håndhævet - og det siges at selv Olaf Manthey ikke er hævet over
loven og har måttet indkassere 6 point på den konto.

Det er ligeledes korrekt der ikke er hastighedsbegrænsning på det meste af
banen - men det er der heller ikke på det meste af A7'eren fra grænsen til
Hamborg.

/lars

Fra : alexbo

Dato : 23-10-05 11:16

"Lars Knudsen" skrev

> Mht. til forsikring vil jeg vurdere at selskaberne vil få mere end svært
> ved at løbe fra ansvarsdækningen - dvs. skader på andre, banen[2] og
> erstatningen for evt. lukning af banen ved uheld[1].

I betragtning af at forsikringen ikke dækker banekørsel, så bliver det nok
svært at få dem til at dække banens tab ved lukning.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-05 12:56

> I betragtning af at forsikringen ikke dækker banekørsel, så bliver det nok
> svært at få dem til at dække banens tab ved lukning.

Men det er jo ikke banekørsel. Man må ikke tage tid. Færdselsloven gælder.

Kan du forestille dig at ringe til forsikringen og få at vide at din
forsikring dækker alle de steder hvor færdselsloven gælder - undtagen på
Nürburgring?

Den holder sgu ikke i byretten.

--
Per, Esbjerg

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-10-05 13:12

> [...]
>
> Kan du forestille dig at ringe til forsikringen og få at vide at din
> forsikring dækker alle de steder hvor færdselsloven gælder - undtagen på

Jeg ved ikke om bane, race, kap, væddeløb eller hvad man kalder det
nødvendigvis hænger sammen med at tage tid?

Færdselsloven gælder på området, det er vel meget normalt. Dvs. du som
udgangspunkt er forsikret ved at køre der.
Men vælger du at køre race, kap eller væddeløb gælder forsikringen ikke,
dette uanset om det er Nürburgring eller almindelig dansk vej. Dette er hvad
der står i min police, du må selv se hvad der står i din.
Jeg har måske misforstået noget, men skulle jeg køre på den bane var det for
at køre race, jeg har svært ved at forestille mig folk køre derned og betale
for at køre med 80-100 kmh rundt og hygge sig. Det ville jeg i hvert fald
ikke selv.

Når du spørger herinde går man ud fra du er i tvivl, den tvivl kan være svær
for os at besvare præcis, da vi ikke ved hvad der står i din police. Det
formoder jeg du selv har tjekket, og når du så stadig er i tvivl og rejser
spørgsmålet, må det mest sikre svar være at du kontakter dit
forsikringsselskab.

Niels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-05 13:19

> [...]
>
> Færdselsloven gælder på området, det er vel meget normalt. Dvs. du som
> udgangspunkt er forsikret ved at køre der.

Om det er normalt skal jeg ikke kunne sige. Der er vel ikke mange steder
hvor biler imod betaling bliver lukket ind og får lov til at køre en omgang.

> Men vælger du at køre race, kap eller væddeløb gælder forsikringen ikke,
> dette uanset om det er Nürburgring eller almindelig dansk vej. Dette er
> hvad der står i min police, du må selv se hvad der står i din.

Forsikringen dækker end ikke hvis du får en skade på et køreteknisk anlæg -
med mindre du har en godkendt instruktør til at vejlede dig :)

> [...]
> for at køre race, jeg har svært ved at forestille mig folk køre derned og
> betale for at køre med 80-100 kmh rundt og hygge sig. Det ville jeg i

Det har jeg selv gjort 2-3 gange - og det gjorde jeg fordi man lærer ikke
lige en 20 km lang bane udenad ved at køre en gang rundt med flere års
mellemrum :)

> [...]
> Det formoder jeg du selv har tjekket, og når du så stadig er i tvivl og
> rejser spørgsmålet, må det mest sikre svar være at du kontakter dit

Som bliver skiftet ud fra nytår, så det kan vist ikke betale sig før til den
tid :)

--
Per, Esbjerg

Fra : alexbo

Dato : 23-10-05 14:10

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev

> Men det er jo ikke banekørsel.

Hvis det ikke er banekørsel, hvorfor skal banen så have erstatning?

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 14:39

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in news:435b8bc8$0$67260$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Hvis det ikke er banekørsel, hvorfor skal banen så have erstatning?

Vel fordi det er en betalingsvej, og man derfor kan sige man ved en
nødvendig lukning har påført Nürburgring GmBH et tab.

/lars

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-10-05 15:04

> Vel fordi det er en betalingsvej, og man derfor kan sige man ved en
> nødvendig lukning har påført Nürburgring GmBH et tab.
>
> /lars

Er det privatejet vej?

Niels

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 15:19

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in news:435b985b$0
$130$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Er det privatejet vej?

Nürburgring GmBH har mindst brugsretten til området - om de ejer det er jeg
ikke klar over. Spørgsmålet formudres yderligere af at Nürburgring GmBH
primært er ejet af offentlige instanser - delstaten, og staten SVJV.

/lars

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-10-05 15:45

> [...]
> ikke klar over. Spørgsmålet formudres yderligere af at Nürburgring GmBH
> primært er ejet af offentlige instanser - delstaten, og staten SVJV.

Jeg tror det betyder en del forsikringsmæssigt om man kører på offentlig vej
eller et privat lukket område.
Forvirret bliver man nemt.

Niels

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 15:58

> Jeg tror det betyder en del forsikringsmæssigt om man kører på
> offentlig vej eller et privat lukket område.

Lukket område er det ikke. Det er åbent for alle, biler, busser, trikes,
varebiler, så længe køretøjet er indregistreret.

/lars

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-10-05 16:14

> Lukket område er det ikke. Det er åbent for alle, biler, busser, trikes,
> varebiler, så længe køretøjet er indregistreret.

Ok, så udtrykker jeg mig lidt tydeligere, ved lukket område forstår jeg at
ejeren af området kontrollerer hvem der har adgang.

Niels

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-05 16:55

Den Sun, 23 Oct 2005 17:13:59 +0200 skrev Niels Bengaard:

> Ok, så udtrykker jeg mig lidt tydeligere, ved lukket område forstår jeg at
> ejeren af området kontrollerer hvem der har adgang.

Hvad er så forskellen på et sted hvor alle har adgang bare de betaler
(fx Nürburgring), og et sted hvor alle har adgang bare de betaler (fx
Storebæltsbroen)?

Mvh
Kent

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-05 19:11

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er så forskellen på et sted hvor alle har adgang bare de betaler
> (fx Nürburgring), og et sted hvor alle har adgang bare de betaler (fx
> Storebæltsbroen)?

Ude på Storebæltsbroen er det ikke åbent, der er det meget åbent :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-10-05 20:05

> Ude på Storebæltsbroen er det ikke åbent, der er det meget åbent :)

Det ene er, som der står på Nürburgrings officielle en privatejet
Rennstrecke, hvor den private ejer selv bestemmer hvem han vil lukke ind.
Som der også står kan ejeren udelukke visse personer, hvis han enten ikke
finder bilerne er ok, kørerne tidligere har overtrådt regler, eks. de
filmer, de tager tid osv. Samtidig hænger man på udgifter til reparation af
banen og udgifter til at dække driftstab, hvis banen må lukke ned pga ens
uheld. Det hører under hvad jeg kalder et lukket område. Privat område med
adgangskontrol.
Storebæltsbroen fører ikke den kontrol og har ikke de regler.

Ellers hører jeg da gerne jeres definition på et lukket område i trafikal
henseende, måske tager jeg helt fejl.

Niels

Fra : alexbo

Dato : 23-10-05 20:25

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev

> Hvad er så forskellen på et sted hvor alle har adgang bare de betaler
> (fx Nürburgring), og et sted hvor alle har adgang bare de betaler (fx
> Storebæltsbroen)?

Nürburgring er en lukket bane uden vejnummer, vejbaneafmærkning,
vejvisningsskilte,
nødtelefoner til offentlig nødhjælp, uden afstandsskiltning, uden mulighed
for offentlig påtale, man kan hverken få bøde, klip eller miste kørekortet.

De vilkår kan storebælt ikke byde på.

Nürburgring er en motorbane, en betal og kør bane.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 21:33

> [...]
> nødtelefoner til offentlig nødhjælp, uden afstandsskiltning, uden
> mulighed for offentlig påtale, man kan hverken få bøde, klip eller

Adskillige af dine påstande er direkte forkerte.

> Nürburgring er en motorbane, en betal og kør bane.

Forkert.

/lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-05 16:23

> "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in

> Lukket område er det ikke. Det er åbent for alle, biler, busser, trikes,
> varebiler, så længe køretøjet er indregistreret.

Motorcykler - og i den forbindelse især ambulancer og "falck"-biler :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 20:09

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in news:435baac7$0
$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Motorcykler - og i den forbindelse især ambulancer og "falck"-biler :)

Desværre ja. Jeg forstår ikke dem der tør køre på to hjul dernede.

/lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-10-05 01:19

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in news:435baac7$0
> $141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Desværre ja. Jeg forstår ikke dem der tør køre på to hjul dernede.

http://www.jwhubbers.nl/ring/index.php
beskriver livet på banen ganske godt. Mød Sabine fra Ring-taxaen og alle
"Ringerne". Afsæt en 10 timer (ti timer) til at læse hele hans beretning.
Den kan sagtens tages i små bider.

Lukning af banen pga. ulykker er et hverdagsfænomen. Og det er tit bikerne
der er årsagen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-10-05 07:28

> [...]
> alle "Ringerne". Afsæt en 10 timer (ti timer) til at læse hele hans
> beretning. Den kan sagtens tages i små bider.

Ja, Jann-Wilhelm er en af de bedre trip-report skrivere - jeg har været
heldig og møde ham et par gange. Jeg har vist endda haft en kortvarig
optræden på hans videoside..

> Lukning af banen pga. ulykker er et hverdagsfænomen. Og det er tit
> bikerne der er årsagen.

Det vil være en grov simplificering, så vidt jeg har læst "Arbeitskreis
Sicherheit" referater, er flertallet af dem der forulykker biler. Mht. til
personskader ser det dog anderledes ud (underligt nok).

Man har forsøgt med "MC-only" dage, for at se om bilernes tilstedeværelse
har en betydning. Det har dog vist sig det ikke er derfor bikerne falder
af, grunden må være en anden.....

mvh/lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-10-05 07:56

> Man har forsøgt med "MC-only" dage, for at se om bilernes tilstedeværelse
> har en betydning. Det har dog vist sig det ikke er derfor bikerne falder
> af, grunden må være en anden.....

Manglende uddannelse? Kommer en MC´ist til et sving med lidt for høj
hastighed og han bare lægger den ned til den side svinget nu er, i stedet
for at kontrastyre først, så kommer han senere ind i svinget end en bilist,
der jo bare kan dreje på rattet.

Er der nogen der ved hvor mange der bliver dræbt på Ringen om året?
--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-10-05 20:13

> Er der nogen der ved hvor mange der bliver dræbt på Ringen om året?

Rygterne man hører er generelt overdrevne. Iår MENER jeg der har været 1
dødsfald, og det var en M3, altså ikke en biker.

/lars

Fra : Mogens

Dato : 25-10-05 20:20

"Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> wrote in message

> Rygterne man hører er generelt overdrevne. Iår MENER jeg der har været 1
> dødsfald, og det var en M3, altså ikke en biker.

26.06.2003:
Der Nürburgring galt bald als die Rennstrecke schlechthin. Schön, schwierig,
gefährlich - und als Überraschungsfaktor immer wieder das eigentümliche
Eifel-Wetter. Der Ring forderte schnell seine ersten Opfer. Man schätzt, bis
heute habe es 400 Tote gegeben. »Grüne Hölle« nannte Jackie Stewart die
Piste. Nachdem Jochen Rindt das erste Mal den Ring abgefahren war, sagte
er: »Ich hatte richtig Angst.«

--
Mvh Mogens

S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> http://bmw323i.transpotech.dk
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift -> 149.000 kr)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-10-05 06:42

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in

> Opfer. Man schätzt, bis heute habe es 400 Tote gegeben. »Grüne Hölle«

Det skal naturligvis deles ud over alle årene, og dem der sket i "rigtige"
løb skal trækkes fra, da jeg går ud fra vi taler TF her.

Dermed er der så mange usikkerhedsfaktorer at jeg ikke mener man kan bruge
dit tal til det store. Men du tror måske på alt hvad du læser på
internettet?

/lars

Fra : Mogens

Dato : 26-10-05 17:00

> Det skal naturligvis deles ud over alle årene, og dem der sket i "rigtige"
> løb skal trækkes fra, da jeg går ud fra vi taler TF her.

Jow jow

> Men du tror måske på alt hvad du læser på internettet?

Næppe :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-10-05 12:40

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Næppe :)

Korrekt.

Hvis du havde troet på alt du læste på nettet havde du købt en diesel for
mange år siden :)

--
Per, Esbjerg

Fra : alexbo

Dato : 23-10-05 14:58

"Lars Knudsen" skrev i

> Vel fordi det er en betalingsvej,

Er du gået væk fra at det er en bane, og nu er en betalingsvej på linie med
storebæltbroen?
Mit svar gik på at du skrev " skader på banen" " lukning af banen"

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 15:28

> Mit svar gik på at du skrev " skader på banen" " lukning af banen"

Hvad jeg vælger at kalde banen, området, vejen er underordnet for denne
diskussion om den forsikringsmæssige dækning.

Det er vel en bane, når der køres (lukket, rigtigt) race på den. Et
testområde under bilfabrikkernes industry-pool, og en vej under
Touristenfahrten?

/lars

Fra : Leo Jensen

Dato : 22-10-05 12:46

> [...]
>
> Men hvad siger forsikringen til det, hvis man får en skade der - er der
> nogen der har haft brug ... nej, naturligvis ikke ... som har spurgt

Jeg mener at have hørt, at det kommer an på om du har valgt tidtagning. Uden
tidtagning = ingen problemer med forsikringen.

Leo

Fra : Thomas

Dato : 22-10-05 12:58

> Jeg mener at have hørt, at det kommer an på om du har valgt
> tidtagning. Uden tidtagning = ingen problemer med forsikringen.

Du må ikke tage tid på din omgang dernede!!

--
Mvh/TK

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 14:36

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du må ikke tage tid på din omgang dernede!!

Det har jeg godt nok aldrig hørt om. Det eneste jeg har hørt og læst om (og
jeg har læst rigtig meget (og også været der selv 3 gange :)) er at man ikke
må filme.

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas

Dato : 22-10-05 15:31

> Det har jeg godt nok aldrig hørt om. Det eneste jeg har hørt og læst
> om (og jeg har læst rigtig meget (og også været der selv 3 gange :))
> er at man ikke må filme.

Det står på skiltet dernede - ellers kører folk med hovedet under armen.

--
Mvh/TK