Ny svingteknik
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-10-05 19:27

Hak bremsen i, kort før den vej du opdagede for sent at du alligevel vil ned
ad. Kig i spejlet for at se om ham bagved (det var så undertegnede) har
indledt katastrofeopbremsningen. Det har han så ikke, han nærmer sig med et
frygteligt udtryk i ansigtet..... Derfor slipper du bremsen lidt igen og
gentager manøvren. Nu må ham bagved af gode grunde alligevel være gået igang
med at bremse, du kan vistnok se røg.....så nu indleder du et langsomt,
kontrastyret bedstefarsving, og husker at slutte manøvren af med blinklyset.
Dytter han (undertegnede), er det for at gratulere med det heldigt udførte
venstresving.......
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-05 20:35

> Dytter han (undertegnede), er det for at gratulere med det heldigt udførte
> venstresving.......

Han kan jo bare lære at holde ordenlig afstand !!

/Juel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-10-05 20:55

"Juel" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> skrev i en meddelelse

> Han kan jo bare lære at holde ordenlig afstand !!

Hvordan vurderer du min afstand?, den var skam helt efter bogen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Non-Desperado

Dato : 21-10-05 21:20

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev:

>"Juel" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> skrev i en meddelelse
>udførte

>Hvordan vurderer du min afstand?, den var skam helt efter bogen.

Det kan den ikke have været, siden den bagvedkørende måtte ty til
advarselssignalet for at advare om en fare han ikke selv havde en
chance for at forhindre.

Alternativt, har standselængden været korrekt, men reaktionstiden
for lang.

Make your choice....

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-05 21:31

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:53jil1pk3a65p812b792ui1mouuq7rvjtl@4ax.com...

> Det kan den ikke have været, siden den bagvedkørende måtte ty til
> advarselssignalet for at advare om en fare han ikke selv havde en
> chance for at forhindre.

Eftersom det ikke gav buler, så har afstanden jo været fin...

Men tag lige og læs indlægget endnu engang, for pointen har du vist ikke
fået fat i...

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-10-05 10:10

> udførte

> Hvordan vurderer du min afstand?, den var skam helt efter bogen.

Hvad hidser du dig op over Preben? Den slags sker hver dag i København. Man
lukker sin harme ud på stedet ved at dytte eller alternativt give
fuckfingeren. Det er meget sundere end at tage det med hjem og lukke det ud
her i NG'en.

Mvh

Emil

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-10-05 10:30

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lukker sin harme ud på stedet ved at dytte eller alternativt give
> fuckfingeren. Det er meget sundere end at tage det med hjem og lukke det

Vi jyder er ikke så vant til at færdes blandt tåber, så vi må fortælle det
for hinanden, hvis vi møder en.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-10-05 16:29

> Man
> ud
>
> Vi jyder er ikke så vant til at færdes blandt tåber, så vi må fortælle det
> for hinanden, hvis vi møder en.

Okay, det havde jeg nok også regnet ud. Der skal ikke så meget til, for at
fange folks opmærksomhed i det jyske.

Forsat god weekend.

Mvh

Emil

Fra : JS

Dato : 22-10-05 18:17

> "Juel" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> skrev i en meddelelse
> udførte

> Hvordan vurderer du min afstand?, den var skam helt efter bogen.

Hvis den havde været det ville du have haft tid til at stoppe uden
problemer.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-10-05 19:01

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev> >

> Hvis den havde været det ville du have haft tid til at stoppe uden
> problemer.

Hvis du havde læst alle indlæg, ville du have set, at jeg allerede har
skrevet at der ingen problemer var. Der var plads til at han kunne lave to
opbremsninger, hvor jeg kun lavede en.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : JS

Dato : 22-10-05 21:00

> [...]
>
> Hvis du havde læst alle indlæg, ville du have set, at jeg allerede har
> skrevet at der ingen problemer var. Der var plads til at han kunne lave to

Jeg har læst det men forstår blot ikke hvad problemet er så?!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 21:27

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har læst det men forstår blot ikke hvad problemet er så?!

Pludselig og for sent ændring af kørselsretning og hastighed uden brug af
afviserblink - til at starte med.

--
Per, Esbjerg

Fra : JS

Dato : 22-10-05 21:39

> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Pludselig og for sent ændring af kørselsretning og hastighed uden brug af
> afviserblink - til at starte med.

Ja, det er selvfølgelig ikke heldigt. Det sker desværre bare rigtig tit når
folk leder efter en sidevej eller en parkeringsplads.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-05 21:32

"Juel" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> skrev i en meddelelse

> Han kan jo bare lære at holde ordenlig afstand !!

Det gjorde han jo så også, eftersom der ikke var tale om buler..!!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-10-05 21:48

> "Juel" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> skrev i en meddelelse

> Det gjorde han jo så også, eftersom der ikke var tale om buler..!!

Der var på intet tidspunkt fare. Han nåede jo at lave to bremsemanøvrer. Og
selvom jeg nævnte røg, var der heller ikke tale om det, det kan man vist
heller ikke med ABS, men den var heller ikke i brug. Men at det skulle være
så svært at finde blinklyset? Der var endda en vognbane klar til ham, den
brugte han heller ikke.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-05 22:03

> [...]
> være
> så svært at finde blinklyset? Der var endda en vognbane klar til ham, den

Nej, man kan undre sig, som nogle kører som om der ikke var andre på
vejene....

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-10-05 23:04

> Nej, man kan undre sig, som nogle kører som om der ikke var andre på
> vejene....

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

Og nogen køre som de ejer det hele
Lyder til du er en af dem

Jeg har personligt ingen skrubler over at bremse temlig sent og kraftig
hvis der ligger en spade helt oppe i kofangeren på mig

OZ3BTO

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-05 23:09

"OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse

> Og nogen køre som de ejer det hele
> Lyder til du er en af dem

Jep, er totalt ligeglad med typer som dig - har det svenske stål som
beskyttelse.

> Jeg har personligt ingen skrubler over at bremse temlig sent og kraftig
> hvis der ligger en spade helt oppe i kofangeren på mig

Og det var hvad Preben snakkede om???

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-10-05 23:30

> [...]
> beskyttelse.

> Og det var hvad Preben snakkede om???

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

så kunne han jo prøve at holde afstand For du ved jo aldrig om forankørendes
bremselys faktisk virker .. eller hom han bruger ankeret
Man kan nemt kome ud for at skulel bremse hårdt
Bla. her i området er der meget vildt ikke lige det sjoveste at køre ind i

Og du skal da være så velkommen til at banke dit svenske stål ind i mig ..
Ikke min bil der bliver total skadet
Sevnsk stål har ikke mange chancer mod 2 tons 4X4
For den sags skyld har den ej heller mange chancer mod det tyske "kampvogn"
vi køre i privat
Ej heller mig der midster kørekortet det er bagved kørende

OZ3BTO

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-05 23:45

"OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse

> Og du skal da være så velkommen til at banke dit svenske stål ind i mig ..
> Ikke min bil der bliver total skadet
> Sevnsk stål har ikke mange chancer mod 2 tons 4X4

*LOL*

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-10-05 23:48

> "OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse

> *LOL*

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

Det er bevidst .. Min fatter blev påkørt af en saab husker ikke modellen
men omkring først i 90erne
Saaben var total skadet og føre måtte skæres fri ..
Patrolen skulle have et nyt forlygte glas samt rettet nummerpladen

OZ3BTO

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-05 23:57

> [...]
> Saaben var total skadet og føre måtte skæres fri ..
> Patrolen skulle have et nyt forlygte glas samt rettet nummerpladen

Ja, og min tidligere svigermor fik en Patrol parkeret op i bagenden på en
gammel Corolla sedan. Corolla'en startede omkring bagsædet. Patrol'en
derimod havde hele motorrummet liggende ved siden af resten af bilen. Så det
er nok et spørgsmål om omstændigheder...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-10-05 00:18

"OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> skrev

> så kunne han jo prøve at holde afstand For du ved jo aldrig om
forankørendes
> bremselys faktisk virker .. eller hom han bruger ankeret
> Man kan nemt kome ud for at skulel bremse hårdt

Og du kunne prøve et læsekursus.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 08:28

"OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse

> Og du skal da være så velkommen til at banke dit svenske stål ind i mig ..
> Ikke min bil der bliver total skadet
> Sevnsk stål har ikke mange chancer mod 2 tons 4X4

4-hjulstrækkere kan jo ikke bremse, så brems du bare!

> For den sags skyld har den ej heller mange chancer mod det tyske
> "kampvogn"
> vi køre i privat
> Ej heller mig der midster kørekortet det er bagved kørende

Hvis du bremser uden grund, så er det helt sikkert dig der bliver straffet.
At årsagen er at du skal dreje eller provokere hjælper ikke en dyt i dit
forsvar.

Måske skulle du lige blive voksen før du låner daddy´s bil.
--
Per, Esbjerg

Fra : OZ3BTO

Dato : 22-10-05 12:53

> [...]
> forsvar.
>
> Måske skulle du lige blive voksen før du låner daddy´s bil.

Uanset om jeg gør det med fuldt overlæg eller ej ja så er den den bagved
der får skylden pga. afstand

Desuden er det ikke min fatters bil jkeg køre i men min egen

OZ3BTO

Fra : aadam

Dato : 22-10-05 15:08

> Uanset om jeg gør det med fuldt overlæg eller ej ja så er den den bagved
> der får skylden pga. afstand

Nej

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-10-05 16:36

> Nej

Delvist. Bremses der uden trafikal grund, er skylden 50-50 til hver bilist.
Bremses der ad trafikal grund, er skylden 100 % til bagvedkørende.

MVh

Emil

Fra : JS

Dato : 22-10-05 18:21

> Delvist. Bremses der uden trafikal grund, er skylden 50-50 til hver
> bilist.
> Bremses der ad trafikal grund, er skylden 100 % til bagvedkørende.

Hvordan defineres det?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-10-05 19:03

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev

> Hvordan defineres det?

Det defineres sikkert sådan at begge får skyld i langt de fleste tilfælde.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 19:25

> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan defineres det?

Den klassiske er at du må gerne bremse for en hund - men ikke for en kat.

--
Per, Esbjerg

Fra : JS

Dato : 22-10-05 21:01

> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den klassiske er at du må gerne bremse for en hund - men ikke for en kat.

Men hvad med en sidsteøjebliksdrejning ned af en sidevej?

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-10-05 21:17

> Men hvad med en sidsteøjebliksdrejning ned af en sidevej?

En sidsteøjebliksdrejning ned af en sidevej, er ikke nogen trafikal grund
til at bremse hårdt op. Der er mulighed for at forsætte for så at vende om
senere. Men er der en bus som skal ud af en buslomme, eller fodgængere som
krydser vejen, er det en trafikal grund til at bremse op.

Mvh

Emil

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 21:28

> Men hvad med en sidsteøjebliksdrejning ned af en sidevej?

Det sidestilles formentlig med en kat.

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 16:33

"OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse

> Uanset om jeg gør det med fuldt overlæg eller ej ja så er den den bagved
> der får skylden pga. afstand

Nej, det er det så (bestemt) ikke lige ....

> Desuden er det ikke min fatters bil jkeg køre i men min egen

Så bliv lidt voksen før du køber sådan en bil. De kan hverken bremse eller
styre.

Slet ikke med en dreng bag rattet :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 19:29

OZ3BTO wrote:
> straffet.
> Uanset om jeg gør det med fuldt overlæg eller ej ja så er den den bagved
> der får skylden pga. afstand

Hvis du laver en pludselig opbremsning uden påviselig grund får du en
del af skylden.

Den der ikke har holdt afstand vil altid få en del af skylden, men du
kan komme til at dele hvis du ikke har en god grund til at bremse hårdt op.

Hvis du i rimelig tid markerer hvad du vil og bremser passende ned til
det, og alligevel bliver påkørt er du naturligvis uden skyld.

> Desuden er det ikke min fatters bil jkeg køre i men min egen

Så burde du da passe endnu bedre på den. Du skal jo selv betale.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 09:20

OZ3BTO wrote:
> Jeg har personligt ingen skrubler over at bremse temlig sent og kraftig
> hvis der ligger en spade helt oppe i kofangeren på mig

Man skal blot have et eller andet så man ikke får så mange skrammer på
sin egen bil.

En Jydekrog med et cykelstativ på hjælper godt på det.

Fra : Non-Desperado

Dato : 22-10-05 08:01

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev:

>"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Der var på intet tidspunkt fare.....

Hvorfor dyttede du så ?

Hornet er et advarselssignal der skal gøre opmærksom på farer...
Men nogle bilister bruger det som "potensforlænger" i trafikken.

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-10-05 10:34

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev
> Hvorfor dyttede du så ?

Man kan ikke høre en fuckfinger med ryggen til.

> Hornet er et advarselssignal der skal gøre opmærksom på farer...

Det vidste jeg da ikke....

> Men nogle bilister bruger det som "potensforlænger" i trafikken.

Jeg får hverken potens eller forlængelse af at gøre andre opmærksom på, at
de skulle se at vågne lidt op.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : JS

Dato : 22-10-05 18:18

> "Juel" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> skrev i en meddelelse

> Det gjorde han jo så også, eftersom der ikke var tale om buler..!!

Jamen hvorfor dyttede han så af den forankørende. Alt er jo i skønneste
orden?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-10-05 19:06

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev >
> Jamen hvorfor dyttede han så af den forankørende. Alt er jo i skønneste
> orden?

Hvis du mener at hans kørsel var i skønneste orden så har du enten ikke læst
nok i denne tråd, eller du har et overfladisk kendskab til færdsel og de
dertilhørende grundregler.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 19:27

> Jamen hvorfor dyttede han så af den forankørende. Alt er jo i skønneste
> orden?

Når du engang får kørekort vil du opdage hvor pisse irriterende det er at
forankørende billister kan gøre flere ting på en gang: Dreje ind i
venstresvingsbane, slå blinklyset til, - og bremse.

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-10-05 20:02

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev

> Når du engang får kørekort vil du opdage hvor pisse irriterende det er at
> forankørende billister kan gøre flere ting på en gang: Dreje ind i
> venstresvingsbane, slå blinklyset til, - og bremse.

Korrektur: Han drejede ikke ind i venstresvingsbanen, han bremsede to gange,
drejede langsomt, og da det næsten var overstået slog han blinklyset til.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-10-05 21:19

> Korrektur: Han drejede ikke ind i venstresvingsbanen, han bremsede to
> gange,
> drejede langsomt, og da det næsten var overstået slog han blinklyset til.

Så du om det var en gammel mand/dame? De kan godt blive forfjamsket, og
handle helt ulogisk...

Mvh Emil

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-10-05 21:52

> Så du om det var en gammel mand/dame? De kan godt blive forfjamsket, og
> handle helt ulogisk...

Jeg mener ikke det var en med blød hat. Og jeg havde kørt efter vedkommende
et stykke tid, hvoraf jeg ikke fik mistanke til spirituskørsel.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 21:30

> Korrektur: Han drejede ikke ind i venstresvingsbanen, han bremsede to
> gange,
> drejede langsomt, og da det næsten var overstået slog han blinklyset til.

Jeg forsøgte blot at forklare den unge mand ved at udtrykke mig i generelle
vendinger :)

--
Per, Esbjerg