Regncensor hvad går det ud på ?
Fra : Stony

Dato : 18-10-05 04:49

Jeps.Har fået tilbudt en Pegeout 406 v6 med regncensor.
Går vinduesviskerne så bare selv igang hvis det regner ?
Hvis så automatikken går i stykker kan viskerne så startes
alligevel ?
Nogen der har erfaringer med den 406 V6.? 1999 model.
Mit ordsprog: Hellere nutidens nar end evighedens nar ..

Takker på forhånd for hjælpen.

Hilsen Stony.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-10-05 07:37

Stony wrote:
> Jeps.Har fået tilbudt en Pegeout 406 v6 med regncensor.
> Går vinduesviskerne så bare selv igang hvis det regner ?

Ja, men det skal aktiveres ved at vippe armen til interval.

> Hvis så automatikken går i stykker kan viskerne så startes
> alligevel ?

Ja, bare ikke på interval.

Jeg har regnsensor på min 306, og næst efter fartpiloten er det nok
det bedste udstyr, a/c inkl.

mvh

Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-05 22:04

Stony wrote:
> Jeps.Har fået tilbudt en Pegeout 406 v6 med regncensor.
> Går vinduesviskerne så bare selv igang hvis det regner ?

Ja, men det skal aktiveres ved at vippe armen til interval.

Den skal da bare stå på interval altid.

Fra : Jens

Dato : 19-10-05 05:27

Henrik B. <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men det skal aktiveres ved at vippe armen til interval.
>
> Den skal da bare stå på interval altid.

Den skal vippes til "interval" efter at der er sat tænding til - ellers
virker det ikke
--

Jens F

Fra : Henrik B.

Dato : 19-10-05 15:46

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

> Den skal vippes til "interval" efter at der er sat tænding til - ellers
> virker det ikke

Hmmm, mener bestemt at du på f.eks. Toyota kan lade armen blive på interval.

Fra : Jens

Dato : 20-10-05 05:30

Henrik B. <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> "Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm, mener bestemt at du på f.eks. Toyota kan lade armen blive på interval.

Muligt. Men nu drejede spørgsmålet sig jo om en 406'er
--

Jens F

Fra : jk

Dato : 18-10-05 07:36

"Stony" <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der har erfaringer med den 406 V6.? 1999 model.
> Mit ordsprog: Hellere nutidens nar end evighedens nar ..

Havde selv en på min daværende 307 - virkede frygtelig dårlig- men
værkstedet indrømmede blankt at de godt vidste de ikke var særlig gode - de
sagde at dem på 406'eren var meget bedre, men det hjalp selvfølgelig ik' så
meget i min situation :(

....og ja, de går bare igang når det begynder at regne :) - håber iøvrigt
ikke, at de har placeret regndimsen så "smart" som på 307'eren ! (sidder
på en 15 cm. lang pind øverst (midtfor) i forruden - og ender i en slags
cirkelrund dims) - stort og klodset, men ok, man vænner sig til det, li'som
med så meget andet.

/JK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-05 08:03

jk skriver:

> [...]
> cirkelrund dims) - stort og klodset, men ok, man vænner sig til det, li'som

Den sidder også og fylder på en 407'er.

Dejlig bil ellers. Okay der er som sædvanligt en "røre rundt i gryden"
gearstang og så skal man vende sig til den der bipper der leger
blinkrelæ - blip,dyt - blip, dyt - blip, dyt siger den. Men mon ikke man
kan disable den lyd ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-10-05 13:44

Stony wrote:
> Jeps.Har fået tilbudt en Pegeout 406 v6 med regncensor.
> Går vinduesviskerne så bare selv igang hvis det regner ?

Ja, hvis tændingen ikke har været slået fra siden systemet blev aktiveret.

> Hvis så automatikken går i stykker kan viskerne så startes
> alligevel ?

Ja. Systemet er identisk med det der sidder på min Xantia, og det har
altså aldrig fejlet. Nogengange kan man synes det slår til for langsomt
eller for hurtigt - men det slår altid til.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-10-05 22:44

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev
> Ja. Systemet er identisk med det der sidder på min Xantia, og det har
> altså aldrig fejlet. Nogengange kan man synes det slår til for langsomt
> eller for hurtigt - men det slår altid til.

Focus C-max har justerbar følsomhed. Finder selv ud af hvor tit der skal
viskes. Og kan sågar bruges i tågedis. Skal ikke stå tændt, for så visker
bagrudeviskeren (i tørt mudder) når man bakker ud om morgenen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-10-05 13:56

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
> altså aldrig fejlet. Nogengange kan man synes det slår til for langsomt
> eller for hurtigt - men det slår altid til.

Og det er dejligt på våde veje hvor det lige har regnet, når så der
kommer en bil forbi en, aå visker de lige 3-4 gange og så er det i
orden.

mvh

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-05 08:18

Henrik B. wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men det skal aktiveres ved at vippe armen til interval.
>
> Den skal da bare stå på interval altid.

På PSA slåes det far når tændingen afbrydes. Derfor skal man lige
vippe armen op eller ned igen.

mvh

Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 19-10-05 15:46

> Ja, men det skal aktiveres ved at vippe armen til interval.
>
> Den skal da bare stå på interval altid.

På PSA slåes det far når tændingen afbrydes. Derfor skal man lige
vippe armen op eller ned igen.

Ok.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-10-05 19:32

Hej,

On 19 Oct 2005 00:17:55 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>På PSA slåes det far når tændingen afbrydes. Derfor skal man lige
>vippe armen op eller ned igen.

Samme i BMW... Men det er nu ikke noget problem i praksis.

** Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-05 08:22

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> viskes. Og kan sågar bruges i tågedis. Skal ikke stå tændt, for så visker
> bagrudeviskeren (i tørt mudder) når man bakker ud om morgenen.

Jeg har stort set aldrig brug for at kunne ændre på følsomheden på
min regnsensor i min 306'er.

mvh

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-05 07:33

jk skrev:

> [...]
> sagde at dem på 406'eren var meget bedre, men det hjalp selvfølgelig ik' så

Den i min 306'er virker stort set perfekt.

> [...]
> cirkelrund dims) - stort og klodset, men ok, man vænner sig til det, li'som

Den er placeret i en pæn afrundet plaststøbning mellem bakspejl og
forrude. Det ser meget pænt ud.

mvh

Christian