Brændstoføkonomi på Mondeo Tdci
Fra : Max G (8600)

Dato : 16-10-05 11:02

Hej.

Jeg går og overvejer at skifte til en nyere mondeo 2004 115hk tdci, 6
gear, men er lidt nysgerrig på hvad brændstofforbruget er på den
motor/bil, og vil derfor gerne høre om andres erfaringer, eller evt.
hvad jeg skal forvente mig af økonomi. ?

Den skal bruges som pendlerbil - 160 km om dagen på dansk hovedvej -
70-90km/t - og jeg har ikke tendes til at høre agresivt.

Alternativet må være en Golf V TDI 105hk.

Max.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-10-05 11:18

> Den skal bruges som pendlerbil - 160 km om dagen på dansk hovedvej -
> 70-90km/t - og jeg har ikke tendes til at høre agresivt.

Regn med 17-18 km/ltr.

> Alternativet må være en Golf V TDI 105hk.

Regn der med 20 km/ltr.

/Jan W Nielsen

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 16-10-05 12:26

Jan W Nielsen <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev:

>Regn med 17-18 km/ltr.

>Regn der med 20 km/ltr.
>
>/Jan W Nielsen

Tror faktisk at en G5'er smutter mere end de 20 km/l ved 70-90
km/t.
Min Octavia tdi har jeg nemt oppe på 23-25 km/l ved lange stræk,
med disse hastigheder.
Min er ganske vist den gamle 90 hk's model, men den nye skylle
efter sigende være endnu mere økonimisk, og det er jo samme motor
som i Golfen.

Mondeonen kender jeg ikke økonmien på

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-10-05 14:21

> Tror faktisk at en G5'er smutter mere end de 20 km/l ved 70-90
> km/t.

Det gør den helt sikkert.

Jeg har gættet så realistisk som muligt udfra et kørselsmønster med blandet
kørsel.

/Jan W Nielsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-10-05 17:05

"Jakob Skovgaard (slet AOHP8)" <jakob.dorte@AOHP8mail.dk> skrev i en
meddelelse news:11294621680.0548748941174573@dtext.news.tele.dk...

> Tror faktisk at en G5'er smutter mere end de 20 km/l ved 70-90
> km/t.
> Min Octavia tdi har jeg nemt oppe på 23-25 km/l ved lange stræk,
> med disse hastigheder.

Det er også min erfaring med en 1.9 TDI 110HK Goller.

> Min er ganske vist den gamle 90 hk's model, men den nye skylle
> efter sigende være endnu mere økonimisk, og det er jo samme motor
> som i Golfen.

Den kører med lavere omdrejninger i højeste gear, men skal så til gengæld
også trække aircon og 16 ventiler :)

Min bror har en 140HK 2.0 TDI og jeg kunne godt tænke mig at kæmpe lidt
kørselsøkonomi imod ham. Desværre kræver det 1350 km at køre en tank tom med
den hastighed (55 liter), og hvis målingen skal være noget værd skal vi gøre
det på samme tid ...

Men så går der jo også op til 20 timer med det (målt effektiv køretid).

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-10-05 14:31

"Max G (8600)" skriver:

> Den skal bruges som pendlerbil - 160 km om dagen på dansk hovedvej -
> 70-90km/t - og jeg har ikke tendes til at høre agresivt.
>
> Alternativet må være en Golf V TDI 105hk.

Minumum 20km/l.

Har sådan en bil og kører mest småture i den, alligevel holder den ca
20km/l.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe