Her kan man da tale om en fartidiot :-(
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-10-05 12:48

Det grænser da næsten til uforsvarlig kørsel:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3015433
160 km/t på Roskildevej og forsøgte at køre en betjent ned, som ville stoppe
ham.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-05 22:41

> [...]
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3015433
> 160 km/t på Roskildevej og forsøgte at køre en betjent ned, som ville

Det sjove er at der nok er de først 10-20 mennesker herinde der forsvarer
hvad han gjorde.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 15-10-05 21:59

> stoppe
>
> Det sjove er at der nok er de først 10-20 mennesker herinde der forsvarer
> hvad han gjorde.

Jeg forsvarer ikke hans kørsel, og hans ignoringering af politiet. Men
derfra og til sigtelsen for drabsforsøg! Herregud, manden kørte jo 160 km/t,
hvordan kunne politiet forvente at han skal kunne nå at stoppe når politiet
vinker ham ind? Der kan højest blive tale om grov uagtsomhed eller vild
kørsel eller sådan noget. For at blive sigtet for drabsforsøg, skal man have
haft til hensigt til at dræbe.
Men nu ved jeg (eller du) jo ikke præcist hvordan manden har kørt, om han
virkelig "sigtede" på politiet med sin bil, eller om betjenten gik ud foran
bilens kørebane da han ville vinke den til side...
Men en fartidiot er han under alle omstændigheder...

Mvh

Emil

Fra : Bo Velschow

Dato : 15-10-05 23:25

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller vild kørsel eller sådan noget. For at blive sigtet for drabsforsøg,
> skal man have haft til hensigt til at dræbe.

Tjah, sætter man sig ind i sin bil og kører 160 km/t på Roskildevej, svarer
det vel meget godt til at styrte rundt i en forsamling med en pistol vildt
skydende omkring sig? Det er vel tilfældigheder, der afgør om man rammer
nogen eller ej - men man bliver givetvis under alle omstændigheder sigtet
for drabsforsøg, når politiet har fået fat i én! Min pointe: En bil er at
betragte som et våben i hænderne på den slags individer..

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-10-05 13:51

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
> derfra og til sigtelsen for drabsforsøg! Herregud, manden kørte jo
> 160 km/t, hvordan kunne politiet forvente at han skal kunne nå at

Ja han må have haft meget høj fart på, da bilen tilsyneladende først nåede
at stoppe, da han var kommet hjem !

> [...]
> han virkelig "sigtede" på politiet med sin bil, eller om betjenten
> gik ud foran bilens kørebane da han ville vinke den til side...

Som jeg læser det, så har han (bilisten) med vilje undladt at bremse, da
betjenten stod og forsøgte at stoppe ham.
Om det så var på kørebanen eller i rabatten, det ved jeg ikke noget om.
Men hvis man fortsætter med 160 km/t hen imod en person, så har man vel ikke
ligefrem tænkt sig at invitere ham på kaffe ?

> Men en fartidiot er han under alle omstændigheder...

Helt enig.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 16-10-05 19:41

> Ja han må have haft meget høj fart på, da bilen tilsyneladende først nåede
> at stoppe, da han var kommet hjem !

Ja, og politiet kan jo sigte han for at flygte fra politiet og lignende, men
ikke for drabsforsøg.

> [...]
> Men hvis man fortsætter med 160 km/t hen imod en person, så har man vel
> ikke ligefrem tænkt sig at invitere ham på kaffe ?

Jeg har kun læst om sagen på linket i den første indlæg. Heri står der blot,
at synderen blot valgte at forsætte kørslen. Så han har altså ikke "sigtet"
efter politibetjenten (nyhedsartikler skal lige tages med en gran salt). Men
omvendt har han eller ikke bremset op, heri skal domstolen nok vurdere om
manden havde mulighed for at stoppe op, eller om betjenten fejlvurderede
farten og var for sent ude for at vinke ham ind. Forskellen kan betyde en
sigtelse for drabsforsøg eller vild kørsel med fare for andre.

> Helt enig.

Så kan der vel ikke koges mere suppe på den historie. Kunne være interessant
at høre dommen, men til den tid har vi glemt sagen :)

Mvh

Emil

Fra : Peter Weis

Dato : 17-10-05 08:32

Emil Jensen [2100] wrote:

> Ja, og politiet kan jo sigte han for at flygte fra politiet og lignende, men
> ikke for drabsforsøg.

Det må komme an på om han forsøgte at ramme betjenten.
Det kan kun de tilstedeværende vidner have en mening om (med mindre de
ikke tør udtale sig af angst for represalier), hverken du eller jeg.

mvh
Peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-10-05 13:46

f wrote:

> Det sjove er at der nok er de først 10-20 mennesker herinde der
> forsvarer hvad han gjorde.

Mon dog ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-10-05 09:33

On Sat, 15 Oct 2005 22:40:38 +0100, "f" <sdf> wrote:

>"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
>stoppe
>
>Det sjove er at der nok er de først 10-20 mennesker herinde der forsvarer
>hvad han gjorde.

Jeg skal da være den første til at forsvare betjente! Han gjorde det
helt rigtige!

Fly

--
In space nobody will hear your cream