Syn af trailer
Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 15-10-05 10:10

Hej

Er der nogen her i gruppen, der ved om en trailer kan synes med en lille bul
i den ene vange.

Det ser ud som om der er blevet drejet for skarpt samtidig med at man har
bakket med den men og den dermed er "knækket sammen", hvilket har givet en
bule i den ene vange. Den er ikke skæv.

mvh
Martin

Fra : Kim Olsen

Dato : 15-10-05 16:06

Hej Martin

Hvis du viser synsmanden bulen, kan han sikkert godt finde på at vurdere, at
vangen er svækket pga. bulen. Og det er den måske også ?
Men alle de trailere jeg i tidens løb har været til syn med, har jeg aldrig
oplevet at de kikkede efter den slags ting.
Hvis den er uden bremser, tjekker han normalt kun lys, og slør i
kuglekoblingen, og hvis han har meget god tid, hjullejer.

Kim Olsen

Fra : Leonard

Dato : 15-10-05 16:22

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> wrote:

>Hvis den er uden bremser, tjekker han normalt kun lys, og slør i
>kuglekoblingen, og hvis han har meget god tid, hjullejer.

Det har altid undret mig hvordan de tjekker bremser på en trailer
(altså en med påløbsbremse), kan du fortælle det?

Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis du svarer under
det du svarer på og klipper det overflødige væk i citatet.
Læs mere om det her: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
mvh Leonard http://leonard.dk/

Fra : Kim Olsen

Dato : 15-10-05 16:30

> Det har altid undret mig hvordan de tjekker bremser på en trailer
> (altså en med påløbsbremse), kan du fortælle det?
>
> mvh Leonard http://leonard.dk/

Når jeg har fået synet campingvogne, har de bare bakket lidt, og dermed
aktiveret påløbsbremsen, men jeg har set på en lille campingvogn der blev
synet, og der trak de bare håndbremsen mens den stod i rullefeltet.

Kim

Fra : Hans Jensen

Dato : 16-10-05 09:35

> Det har altid undret mig hvordan de tjekker bremser på en trailer
> (altså en med påløbsbremse), kan du fortælle det?

Man bruger en stang med lidt kæde på og med det værktøj trækker man armen
sammen ( ved gummibælen ) mens hjulene på påhængsvognens hjul er i
rullebremsen..

Ved aktivering af p-bremsen får man ikke noget at vide om påløbet.

Mvh Hans

Fra : Leonard

Dato : 16-10-05 10:17

"Hans Jensen" <ask@me.dk> wrote:

>Man bruger en stang med lidt kæde på og med det værktøj trækker man armen
>sammen ( ved gummibælen ) mens hjulene på påhængsvognens hjul er i
>rullebremsen..

Kan man få hjulene i en bogie ned i rullestanden?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Hans Jensen

Dato : 16-10-05 13:09

> Kan man få hjulene i en bogie ned i rullestanden?
>
> --

Hvis det er små 10'' hjul kniber det men 13'' og opefter kan lige på de
rullestande jeg har prøvet

Mvh Hans

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-10-05 17:11

> Kan man få hjulene i en bogie ned i rullestanden?

Du er ikke i tvivl om om bremsen er strammet ordentlig op på traileren :)

Når man bremser med en trailer med en god bremse løfter man bagenden på
bilen. Det giver mere vægt på de forreste hjul på bilen, så det funger(er)

Efterhånden bliver bremsen slidt og man mærker ikke så meget dette løft.

Når bremsen er kørt godt og grundigt ihjel på traileren skubber traileren
godt til bilen før den når at begynde at bremse. Det føles som om at en
kører ind i dig hver gang du bremser. Og des hårdere du bremsere, des
hårdere føles "påkørslen".

En tur rundt på pladsen ved synshallen ville straks påvise bremserne.

Jeg har haft campingvogn til syn, der blev bremsningen på højre/venstre hjul
testet på rullefelt ved at trække i håndbremsen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 16-10-05 17:17

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> [...]
>bilen. Det giver mere vægt på de forreste hjul på bilen, så det funger(er)

Ja, hvis der er vægt på traileren.

>En tur rundt på pladsen ved synshallen ville straks påvise bremserne.

Ikke med en tom trailer, slet ikke hvis den vejer 400 kg og må læsse
1600 kg, så bremser den intet uden last.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-10-05 17:36

> Ikke med en tom trailer, slet ikke hvis den vejer 400 kg og må læsse
> 1600 kg, så bremser den intet uden last.

Det har du så ret i. Jeg har kun bremseerfaringer med trailere i
campingvognsklassen :)

--
Per, Esbjerg