/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Suzuki Baleno?
Fra : Slum


Dato : 13-10-05 18:17

Hej..

Ja jeg er helt ny i dette univers...men tror måske det er stedet at
spørge:
Jeg har evt. planer om at anskaffe mig en Suzuki Baleno st.car fra midt
90'erne som har gået omkring 150-70.000 km.
Er der nogen der har noget godt eller skidt at sige om den?
Noget jeg skal være obs på når jeg prøvekører eller snakker med
forhandlere?

Håber på et par gode tilbagemeldinger.

/Slumfret


 
 
KASO (13-10-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 13-10-05 18:24


"Slum" <Slumfret@opacus.dk> skrev i en meddelelse
news:1129223789.981164.123240@g44g2000cwa.googlegroups.com...
Hej..

Ja jeg er helt ny i dette univers...men tror måske det er stedet at
spørge:
Jeg har evt. planer om at anskaffe mig en Suzuki Baleno st.car fra midt
90'erne som har gået omkring 150-70.000 km.
Er der nogen der har noget godt eller skidt at sige om den?
Noget jeg skal være obs på når jeg prøvekører eller snakker med
forhandlere?

Håber på et par gode tilbagemeldinger.



Sikkerheden er elendig:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=42

Du skal sikre dig, at den har fået supplerende rustbeskyttelse, da
rustbeskyttelsen ab fabrik er ringe!



Slum (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Slum


Dato : 13-10-05 18:55

Ja... et er jo ikke just opmuntrende læsning...
Den jeg lige pt. har i kikkerten har dog trods alt airbag, om den er
db. ved jeg ikke - men det er måske også lige værd at spørge om?
Rustbeskyttelse...ja det er nok også en god ting - der står den er
pavabehandlet..

Tak for svaret - der er da lige lidt at tænke over...desværre er det
jo noget til minus-siden...

/Slumfret


Søren (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 13-10-05 19:48

Ja... et er jo ikke just opmuntrende læsning...
Den jeg lige pt. har i kikkerten har dog trods alt airbag, om den er
db. ved jeg ikke - men det er måske også lige værd at spørge om?
Rustbeskyttelse...ja det er nok også en god ting - der står den er
pavabehandlet..

Tak for svaret - der er da lige lidt at tænke over...desværre er det
jo noget til minus-siden...
------------------------------------

I virkeligheden er sikkerheden lige så god som de andre i klassen.
http://www.folksam.se/engelsk/trafik_eng/sakrabilar2005.pdf

Den skal nok efterbehandles mod rust, den skulle kunne modstå rust bedre end Liana'en der er efter følgeren med 12 års rust garanti
ifølge dette link .
http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp

Man skal være obs. på om gear kassen har mislyde, der var problemmer med nogle lejer
de brugte den gang.

Mvh Søren









KASO (13-10-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 13-10-05 21:49


"Søren" <briskat@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:434eabc6$0$90378$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ja... et er jo ikke just opmuntrende læsning...
> Den jeg lige pt. har i kikkerten har dog trods alt airbag, om den er
> db. ved jeg ikke - men det er måske også lige værd at spørge om?
> Rustbeskyttelse...ja det er nok også en god ting - der står den er
> pavabehandlet..
>
> Tak for svaret - der er da lige lidt at tænke over...desværre er det
> jo noget til minus-siden...
> ------------------------------------
>
> I virkeligheden er sikkerheden lige så god som de andre i klassen.
> http://www.folksam.se/engelsk/trafik_eng/sakrabilar2005.pdf
>

Og det er så noget vrøvl: Læg mærke til, at de biler, der sammenlignes med,
primært er konstruktioner tilbage fra midt 80-erne - dvs. 10 år ældre end
Suzuki'en. Der er ikke mange "moderne" konstruktioner med - og de, der er,
klarer sig generelt betragteligt bedre.

Så ja: Baleno'en er på niveau med en Kadett fra 1985 - men langt under
samtidige biler.



Jesper Hedegaard (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 13-10-05 22:01


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:434ec824$0$38689$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Søren" <briskat@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:434eabc6$0$90378$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Ja... et er jo ikke just opmuntrende læsning...
>> Den jeg lige pt. har i kikkerten har dog trods alt airbag, om den er
>> db. ved jeg ikke - men det er måske også lige værd at spørge om?
>> Rustbeskyttelse...ja det er nok også en god ting - der står den er
>> pavabehandlet..
>>
>> Tak for svaret - der er da lige lidt at tænke over...desværre er det
>> jo noget til minus-siden...
>> ------------------------------------
>>
>> I virkeligheden er sikkerheden lige så god som de andre i klassen.
>> http://www.folksam.se/engelsk/trafik_eng/sakrabilar2005.pdf
>>
>
> Og det er så noget vrøvl: Læg mærke til, at de biler, der sammenlignes
> med, primært er konstruktioner tilbage fra midt 80-erne - dvs. 10 år ældre
> end Suzuki'en. Der er ikke mange "moderne" konstruktioner med - og de, der
> er, klarer sig generelt betragteligt bedre.
>
> Så ja: Baleno'en er på niveau med en Kadett fra 1985 - men langt under
> samtidige biler.
>
>
Hmm - da jeg for ganske nyligt læste en kort test af den opdaterede model
frikendte de den bl.a. for de tidlige årganges ringe køreegenskaber.
Så gad vide om den passive sikkerhed ikke også kom op på et højere niveau i
løbet af modellens løbetid ?
Mener det var på FDM's side....

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder



KASO (13-10-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 13-10-05 22:56


"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en meddelelse
news:434ecafc$0$84170$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:434ec824$0$38689$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> "Søren" <briskat@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>> news:434eabc6$0$90378$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> Ja... et er jo ikke just opmuntrende læsning...
>>> Den jeg lige pt. har i kikkerten har dog trods alt airbag, om den er
>>> db. ved jeg ikke - men det er måske også lige værd at spørge om?
>>> Rustbeskyttelse...ja det er nok også en god ting - der står den er
>>> pavabehandlet..
>>>
>>> Tak for svaret - der er da lige lidt at tænke over...desværre er det
>>> jo noget til minus-siden...
>>> ------------------------------------
>>>
>>> I virkeligheden er sikkerheden lige så god som de andre i klassen.
>>> http://www.folksam.se/engelsk/trafik_eng/sakrabilar2005.pdf
>>>
>>
>> Og det er så noget vrøvl: Læg mærke til, at de biler, der sammenlignes
>> med, primært er konstruktioner tilbage fra midt 80-erne - dvs. 10 år
>> ældre end Suzuki'en. Der er ikke mange "moderne" konstruktioner med - og
>> de, der er, klarer sig generelt betragteligt bedre.
>>
>> Så ja: Baleno'en er på niveau med en Kadett fra 1985 - men langt under
>> samtidige biler.
>>
>>
> Hmm - da jeg for ganske nyligt læste en kort test af den opdaterede model
> frikendte de den bl.a. for de tidlige årganges ringe køreegenskaber.
> Så gad vide om den passive sikkerhed ikke også kom op på et højere niveau
> i løbet af modellens løbetid ?

Næppe - det er ikke sådan at "eftermontere" sikkerhed. F.eks. gjorde Fiat
adskillige forsøg på at forbedre Multipla - men da den grundlæggende
konstruktion var forkert, gav det kun marginale forbedringer. Sikkerhed skal
være tænkt ind i konstruktionsfasen.



Søren (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 14-10-05 07:50

> Og det er så noget vrøvl: Læg mærke til, at de biler, der sammenlignes med, primært er konstruktioner tilbage fra midt 80-erne -
> dvs. 10 år ældre end Suzuki'en. Der er ikke mange "moderne" konstruktioner med - og de, der er, klarer sig generelt betragteligt
> bedre.
>
> Så ja: Baleno'en er på niveau med en Kadett fra 1985 - men langt under samtidige biler.

Den er på samme niveau som 12 -14 samtidige, 4 samtidige ligger over ca. det samme antal under.

Mvh Søren



KASO (14-10-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 14-10-05 13:47


"Søren" <briskat@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:434f5514$0$90377$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Og det er så noget vrøvl: Læg mærke til, at de biler, der sammenlignes
>> med, primært er konstruktioner tilbage fra midt 80-erne - dvs. 10 år
>> ældre end Suzuki'en. Der er ikke mange "moderne" konstruktioner med - og
>> de, der er, klarer sig generelt betragteligt bedre.
>>
>> Så ja: Baleno'en er på niveau med en Kadett fra 1985 - men langt under
>> samtidige biler.
>
> Den er på samme niveau som 12 -14 samtidige, 4 samtidige ligger over ca.
> det samme antal under.

Hvordan når du frem til det?

Du skal se på, hvornår bilerne er konstrueret - ikke hvornår de udgik af
handlen. Da Suzukien var ny, lå den på niveau med konstruktioner, der var
ved at udgå.

Istedet for konsekvent at bilde sig ind, at "den er nok god nok" - og prøve
at finde argumenter for at den ikke er så slem, bør man - for sin egen og
sine passagerers skyld - se realistisk på, om man ikke kan få noget bedre
for pengene - og det er ikke svært her!



Søren (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 14-10-05 14:55


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse news:434fa88f$0$38617$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Søren" <briskat@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:434f5514$0$90377$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> Og det er så noget vrøvl: Læg mærke til, at de biler, der sammenlignes med, primært er konstruktioner tilbage fra midt 80-erne -
>>> dvs. 10 år ældre end Suzuki'en. Der er ikke mange "moderne" konstruktioner med - og de, der er, klarer sig generelt betragteligt
>>> bedre.
>>>
>>> Så ja: Baleno'en er på niveau med en Kadett fra 1985 - men langt under samtidige biler.
>>
>> Den er på samme niveau som 12 -14 samtidige, 4 samtidige ligger over ca. det samme antal under.
>
> Hvordan når du frem til det?
>
> Du skal se på, hvornår bilerne er konstrueret - ikke hvornår de udgik af handlen. Da Suzukien var ny, lå den på niveau med
> konstruktioner, der var ved at udgå.
>
> Istedet for konsekvent at bilde sig ind, at "den er nok god nok" - og prøve at finde argumenter for at den ikke er så slem, bør
> man - for sin egen og sine passagerers skyld - se realistisk på, om man ikke kan få noget bedre for pengene - og det er ikke svært
> her!

Er skemaet uforståeligt, her er et mere enkelt måske.
http://wse000412-503-8.hosting.win.pi.se/trafikforskning/eng_db_listan_resultat.asp

Mvh Søren



Slum (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Slum


Dato : 13-10-05 20:34

Tak for det..
Det lyder jo ikke helt så slemt alligevel..
Jeg er lige ved at lave en liste med spørgsmål til forhandleren -
og den bliver kun længere og længere...
....det er da ikke helt nemt at skulle købe bil

/Slumfret


Peter Kirk (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter Kirk


Dato : 13-10-05 20:55


"Slum" <Slumfret@opacus.dk> skrev i en meddelelse
news:1129223789.981164.123240@g44g2000cwa.googlegroups.com...
>Hej..
>
>Ja jeg er helt ny i dette univers...men tror måske det er stedet at
>spørge:
>Jeg har evt. planer om at anskaffe mig en Suzuki Baleno st.car fra midt
>90'erne som har gået omkring 150-70.000 km.
>Er der nogen der har noget godt eller skidt at sige om den?
>Noget jeg skal være obs på når jeg prøvekører eller snakker med
>forhandlere?
>
>Håber på et par gode tilbagemeldinger.

Jeg har en Baleno st car fra 1998 (jeg købte den for et år siden). Den havde
kørt 170k og kører stadigvæk meget godt - dog er anden gear lidt svært
(mekanikeren sagde noget med "synchromesh", man at det nemt kunne bruges
nogle år endnu). Nogle gange synes jeg den virker lidt "hårdt" når jeg kører
på ujævn vejoverflade - men det er til at leve med.

Jeg kan ikke udtale mig om "sikkerheden" - har aldrig været i et uheld.

Jeg fik bilen undervognsbehandlet lige efter jeg fik den (den havde aldrig
fået ekstra rustbeskyttelse før), og rust er ikke et stort problem. Bilen
blev synet for 2 dage siden uden problemer - jeg havde dog fået min
mekaniker til at tjek den over (skift bremser osv) på forhånd.

Den er på ingen måde en "sportsvogn", men den virker som en solid
familiebil.

Peter



TG4600 (13-10-2005)
Kommentar
Fra : TG4600


Dato : 13-10-05 22:12


"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message
news:434ebac2$0$1816$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Slum" <Slumfret@opacus.dk> skrev i en meddelelse
> news:1129223789.981164.123240@g44g2000cwa.googlegroups.com...
> >Hej..
> >
> >Ja jeg er helt ny i dette univers...men tror måske det er stedet at
> >spørge:
> >Jeg har evt. planer om at anskaffe mig en Suzuki Baleno st.car fra midt
> >90'erne som har gået omkring 150-70.000 km.
> >Er der nogen der har noget godt eller skidt at sige om den?
> >Noget jeg skal være obs på når jeg prøvekører eller snakker med
> >forhandlere?
> >
> >Håber på et par gode tilbagemeldinger.
>
> Jeg har en Baleno st car fra 1998 (jeg købte den for et år siden). Den
havde
> kørt 170k og kører stadigvæk meget godt - dog er anden gear lidt svært
> (mekanikeren sagde noget med "synchromesh", man at det nemt kunne bruges
> nogle år endnu). Nogle gange synes jeg den virker lidt "hårdt" når jeg
kører
> på ujævn vejoverflade - men det er til at leve med.
>
> Jeg kan ikke udtale mig om "sikkerheden" - har aldrig været i et uheld.
>
> Jeg fik bilen undervognsbehandlet lige efter jeg fik den (den havde aldrig
> fået ekstra rustbeskyttelse før), og rust er ikke et stort problem. Bilen
> blev synet for 2 dage siden uden problemer - jeg havde dog fået min
> mekaniker til at tjek den over (skift bremser osv) på forhånd.
>
> Den er på ingen måde en "sportsvogn", men den virker som en solid
> familiebil.
>
> Peter
>
Jeg kan tilslutte mig at det er en fornuftig lille bil, køre selv i en
st.car fra 99, jeg havde dog problemet med gearkassen efter 3 år (udover
garanti-perioden), men ellers har der kun været helt almindeligt vedligehold
i løbet af de 180.000 km som vi har kørt i den.

De eneste ankepunkter jeg kan komme med er:
- dårlig crash-test, det var jeg ikke opmærksom på da vi købte
- rigeligt med støj i kabinen
- den virker lidt plastik-agtig indvendig
og så er pladerne enten tynde eller meget bløde. Efter en nat under et
kastanje-træ i stormvejr, var tage bulet som ...

Men bortset fra det, så kører den stabilt, og har aldrig svigtet os endnu


/TG



Rander (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 13-10-05 23:10

Thu, 13 Oct 2005 21:54:30 +0200 brugte Peter Kirk 34 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

>Jeg har en Baleno st car fra 1998 (jeg købte den for et år siden). Den havde
>kørt 170k og kører stadigvæk meget godt - dog er anden gear lidt svært
>(mekanikeren sagde noget med "synchromesh", man at det nemt kunne bruges
>nogle år endnu). Nogle gange synes jeg den virker lidt "hårdt" når jeg kører
>på ujævn vejoverflade - men det er til at leve med.

Nøjagtig det samme jeg selv oplevede, da naboen havde deres (og jeg i seks
måneders tid kørte konen på arbejde hver morgen i den)...

Det der egentlig irriterede mig mest, var at den kunne være svær at få i
anden gear, uden at kassen "børstede tænder"...

Egentlig sjovt, de solgte deres for noget over et års tid siden, og
km-tallet passer også... Din skulle vel ikke tilfældigvis være hvid?

--
Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:
http://rander.dk (temporarily down!)

At være journalist er ligesom at være gift med en nymfoman.
Sjovt de første to uger. (Lewis Grizzard)


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408611
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste