Benzinmåler viser forkert i toyota cor. 86~
Fra : Anders Christiansen

Dato : 13-10-05 15:20

Hej!

Benzinmåleren viser forkert i min bil (målepinden i instrumentbrættet kører
tilfældigt op og ned). Jeg har haft måleren, som ligger i tanken skiftet,
men uden det gjorde nogen forskel. Er det noget elektronisk i
instrumentbrættet, som skal skiftes?

Hvad hedder de dele der evt. skal skiftes, i tilfælde af, at jeg skal ud til
en autoophugger?

Vh. Anders

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-05 16:15

"Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:434e6cdf$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> instrumentbrættet, som skal skiftes?
>
> Hvad hedder de dele der evt. skal skiftes, i tilfælde af, at jeg skal ud

Du skal skifte selve måleinstrumentet. Måleren har ikke nogen forsinkelse,
så den vil i princippet svinge op og ned alt efter hvordan benzinen skvulper
rundt i tanken.
I måleinstrumentet sidder er kondensator til at udjævne udsvingene. Den er
nok gået i stykker.

--
Tom

Fra : Anders Christiansen

Dato : 14-10-05 08:52

"Tom" <tom_christensen skrev i en meddelelse
> I måleinstrumentet sidder er kondensator til at udjævne udsvingene. Den er
> nok gået i stykker.

Hej Tom!

Okay, Så hvis jeg henvender mig til en autoophugger, så skal jeg bare spørge
efter en kondensator til instrumentbrættet, og så har jeg fat i den rigtige
del?

Tak for det hidtidige svar!

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-05 14:55

"Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:434f63a8$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
>
> Okay, Så hvis jeg henvender mig til en autoophugger, så skal jeg bare
> spørge efter en kondensator til instrumentbrættet, og så har jeg fat i den

Kommer an på lige din bil. Nogle har sikkert kondensatoren indbygget i
instrumentet, andre har elektronik siddende foran insttrumentet

--
Tom

Fra : Anders Christiansen

Dato : 15-10-05 10:34

> Kommer an på lige din bil. Nogle har sikkert kondensatoren indbygget i
> instrumentet, andre har elektronik siddende foran insttrumentet

Det er en sedan 4-dørs - men ok, jeg vil prøve at opsøge en autoophugger.
Takker...

Vh. Anders