/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fuel save nr 1
Fra : Gertq


Dato : 13-10-05 11:50

Hej Ng

Faldt lige over denne i Ingeniørens Nyhedsbrev...

http://www.jhhansenimport.dk/fuel-save-nr/index.htm

Nogen der kender til det ? Det lyder for godt til at være sandt ?

Hvad siger I ?

/Michael

 
 
Klaus D. Mikkelsen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-10-05 11:59

Gertq skriver:
>
> Hvad siger I ?

Hvis det nu virkede ville enhver bilfabrikant putte det på deres biler
for at opnå den bedre benzinøkonomi med det samme.....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Troels Hansen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Troels Hansen


Dato : 13-10-05 12:20

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvis det nu virkede ville enhver bilfabrikant putte det på deres biler
> for at opnå den bedre benzinøkonomi med det samme.....

Aaajjj, hold nu op. Selvfølgelig virker de, og du sparer 20% benzin!
Sætter du 5 af dem efter hinanden bruger du faktisk slet ikke benzin


mvh Troels Hansen

Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 12:44

Troels Hansen wrote:
>> Hvis det nu virkede ville enhver bilfabrikant putte det på deres biler
>> for at opnå den bedre benzinøkonomi med det samme.....
> Aaajjj, hold nu op. Selvfølgelig virker de, og du sparer 20% benzin!
> Sætter du 5 af dem efter hinanden bruger du faktisk slet ikke benzin
>
Sjovt nok henviser de til en ISO9002 certificering. Ser jeg en lastbil
med den certificering begynder jeg at grine. Den er kun til dem der ikke
vil opfylde de rigtige certificeringer.

Jeg afviser ikke at der kan være noget om det, men give 1300,- kr for en
magnet? Aldrig i livet.

I øvrigt undrer jeg mig over at de kalder det 'ionisering'. Godtnok er
jeg ikke ingeniør, men jeg mener da at der skal tilføres kraft (strøm)
for at ionisere noget. (Mener bl.a. at det er det et lyn gør ved luften.)

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Gertq (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Gertq


Dato : 13-10-05 13:03

Finn Guldmann wrote:
> Troels Hansen wrote:
>
>>> Hvis det nu virkede ville enhver bilfabrikant putte det på deres biler
>>> for at opnå den bedre benzinøkonomi med det samme.....
>>
>> Aaajjj, hold nu op. Selvfølgelig virker de, og du sparer 20% benzin!
>> Sætter du 5 af dem efter hinanden bruger du faktisk slet ikke benzin
>>
> Sjovt nok henviser de til en ISO9002 certificering. Ser jeg en lastbil
> med den certificering begynder jeg at grine. Den er kun til dem der ikke
> vil opfylde de rigtige certificeringer.
>
> Jeg afviser ikke at der kan være noget om det, men give 1300,- kr for en
> magnet? Aldrig i livet.
>
> I øvrigt undrer jeg mig over at de kalder det 'ionisering'. Godtnok er
> jeg ikke ingeniør, men jeg mener da at der skal tilføres kraft (strøm)
> for at ionisere noget. (Mener bl.a. at det er det et lyn gør ved luften.)
>

Ok tak det lyder som en seriøs forklaring. Der er ingen tvivl om, at jeg
også er meget skepisk og på ingen måde er ved at købe.

Men jeg har bare svært ved at forstå at hvordan det kan blive til en
forretning at give penge, tilbage hvis det ikke virker.. Er der virkelig
så mange som glemmer eller opgiver at få pengene tilbage at det rent
faktisk bliver til penge...

Og af rent nysgerrighed.. Hvad hedder den "rigtige" certificering ?


Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 14:52

Gertq wrote:
>>>> Hvis det nu virkede ville enhver bilfabrikant putte det på deres biler
>>>> for at opnå den bedre benzinøkonomi med det samme.....
>>> Aaajjj, hold nu op. Selvfølgelig virker de, og du sparer 20% benzin!
>>> Sætter du 5 af dem efter hinanden bruger du faktisk slet ikke benzin
>>>
>> Sjovt nok henviser de til en ISO9002 certificering. Ser jeg en lastbil
>> med den certificering begynder jeg at grine. Den er kun til dem der
>> ikke vil opfylde de rigtige certificeringer.
>> Jeg afviser ikke at der kan være noget om det, men give 1300,- kr for
>> en magnet? Aldrig i livet.
>> I øvrigt undrer jeg mig over at de kalder det 'ionisering'. Godtnok er
>> jeg ikke ingeniør, men jeg mener da at der skal tilføres kraft (strøm)
>> for at ionisere noget. (Mener bl.a. at det er det et lyn gør ved luften.)
> Ok tak det lyder som en seriøs forklaring. Der er ingen tvivl om, at jeg
> også er meget skepisk og på ingen måde er ved at købe.
>
Nu skal du ikke gøre mig mere seriøs en godt er.

Det er, alene, efter huskeren. (Og du har vel hørt om Alzheimer Light?)

> Men jeg har bare svært ved at forstå at hvordan det kan blive til en
> forretning at give penge, tilbage hvis det ikke virker.. Er der virkelig
> så mange som glemmer eller opgiver at få pengene tilbage at det rent
> faktisk bliver til penge...
>
Der vil altid være dumme folk nok til at 'hvad-som-helst' kan løbe
rundt.


> Og af rent nysgerrighed.. Hvad hedder den "rigtige" certificering ?
>
ISO 9000 eller 9001. Med dem bestemmer man ikke selv hvad man vil opfylde.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Folmer Rasmussen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 13-10-05 15:11

On Thu, 13 Oct 2005 15:51:43 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:


>Nu skal du ikke gøre mig mere seriøs en godt er.
>
>Det er, alene, efter huskeren. (Og du har vel hørt om Alzheimer Light?)

>--

Det var s'gu da besynderligt?

Du ser ud til at have en skavank der hedder det samme som min
hushjælp.

Han er et yderst omgængeligt menneske, men han lægger de fleste af
mine ting på steder hvor jeg ikke kan finde dem igen.

Hvor meget han vejer véd jeg dog ikke.

Venlig hilsen
Folmer




Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 15:23

Folmer Rasmussen wrote:
>>Nu skal du ikke gøre mig mere seriøs en godt er.
>>Det er, alene, efter huskeren. (Og du har vel hørt om Alzheimer Light?)
> Det var s'gu da besynderligt?
> Du ser ud til at have en skavank der hedder det samme som min
> hushjælp.
> Han er et yderst omgængeligt menneske, men han lægger de fleste af
> mine ting på steder hvor jeg ikke kan finde dem igen.
> Hvor meget han vejer véd jeg dog ikke.
>
Har du prøvet at gå på vægten?

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Lars L. Hansen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 13-10-05 13:39

Finn Guldmann wrote:
> Sjovt nok henviser de til en ISO9002 certificering. Ser jeg en lastbil
> med den certificering begynder jeg at grine. Den er kun til dem der ikke
> vil opfylde de rigtige certificeringer.

Det var da en dum kommentar. ISO 9002 certificering (som er erstattet af
ISO 9001:2000), handler om kvalitet og dokumentation af procedurer i
organisationen, og kan lige så godt anvendes af damefrisører som
vognmandsvirksomheder.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 14:56

Lars L. Hansen wrote:
>> Sjovt nok henviser de til en ISO9002 certificering. Ser jeg en lastbil
>> med den certificering begynder jeg at grine. Den er kun til dem der
>> ikke vil opfylde de rigtige certificeringer.
> Det var da en dum kommentar. ISO 9002 certificering (som er erstattet af
> ISO 9001:2000), handler om kvalitet og dokumentation af procedurer i
> organisationen, og kan lige så godt anvendes af damefrisører som
> vognmandsvirksomheder.
>
Ja, men den (ISO 9002) blev indført for at (bl.a.) vognmandsvirksomheder
også kunne pynte sig med en certificering.

Svjv består den af nogle punkter man selv vælger om man vil have med i
sin certificering. (En slags buffet, hvor man kan vælge det man vil
overholde og lade det man ikke vil ligge.)

Det største krav efter en ISO 9002 er at man faktisk opfylder de krav
man selv har valgt at ville have med i certificeringen.

Men det ser fint ud på brevpapir og biler.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Finn Holmegaard (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Holmegaard


Dato : 13-10-05 20:11


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
news:dilp1b$4cs$1@newsbin.cybercity.dk...
> Lars L. Hansen wrote:
>>> Sjovt nok henviser de til en ISO9002 certificering. Ser jeg en lastbil
>>> med den certificering begynder jeg at grine. Den er kun til dem der ikke
>>> vil opfylde de rigtige certificeringer.
>> Det var da en dum kommentar. ISO 9002 certificering (som er erstattet af
>> ISO 9001:2000), handler om kvalitet og dokumentation af procedurer i
>> organisationen, og kan lige så godt anvendes af damefrisører som
>> vognmandsvirksomheder.
>>
> Ja, men den (ISO 9002) blev indført for at (bl.a.) vognmandsvirksomheder
> også kunne pynte sig med en certificering.
>
> Svjv består den af nogle punkter man selv vælger om man vil have med i sin
> certificering. (En slags buffet, hvor man kan vælge det man vil overholde
> og lade det man ikke vil ligge.)
>
> Det største krav efter en ISO 9002 er at man faktisk opfylder de krav man
> selv har valgt at ville have med i certificeringen.
>
> Men det ser fint ud på brevpapir og biler.
>
> --
> MVH Finn
> Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
> Med plads til lidt af hvert.

Hejsa

Skal vi ikke lige tage en udpindning af den gamle ISO 900X standard

9001 Kvalitetsstyringssystemer, Krav ved udvikling, konstruktion,
produktion, installation og service
9002 Kvalitetsstyringssystemer, Krav ved Produktion, installation og service
9003 Kvalitetsstyringssystemer, krav ved slutinspektion og -prøvning

Så tidligere ville en vognmand have en iso9002, da denne ikke har noget
vedrørende udvikling mv. Alle andre krav er de samme. Idag findes der kun 1
ISO9000 hvor man har mulighed for at have nogle undtagelser i forhold til
men det er en anden snak.

/Finn



Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 22:02

Finn Holmegaard wrote:
>>Svjv består den af nogle punkter man selv vælger om man vil have med i sin
>>certificering. (En slags buffet, hvor man kan vælge det man vil overholde
>>og lade det man ikke vil ligge.)
>>Det største krav efter en ISO 9002 er at man faktisk opfylder de krav man
>>selv har valgt at ville have med i certificeringen.
>>Men det ser fint ud på brevpapir og biler.
> Skal vi ikke lige tage en udpindning af den gamle ISO 900X standard
> 9001 Kvalitetsstyringssystemer, Krav ved udvikling, konstruktion,
> produktion, installation og service
> 9002 Kvalitetsstyringssystemer, Krav ved Produktion, installation og service
> 9003 Kvalitetsstyringssystemer, krav ved slutinspektion og -prøvning
> Så tidligere ville en vognmand have en iso9002, da denne ikke har noget
> vedrørende udvikling mv. Alle andre krav er de samme. Idag findes der kun 1
> ISO9000 hvor man har mulighed for at have nogle undtagelser i forhold til
> men det er en anden snak.
>
Men fungerer det stadig som et 'tag-selv-bord' hvor man kan vælge til og
fra med hvad man vil overholde?

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Preben Riis Sørensen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 13-10-05 19:41


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

>..........men give 1300,- kr for en
> magnet? Aldrig i livet.

Det gør du da heller ikke. Du giver 1,00 kr. for magneten og 1299,- for at
være til grin.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 21:55

Preben Riis Sørensen wrote:
>>..........men give 1300,- kr for en
>>magnet? Aldrig i livet.
> Det gør du da heller ikke. Du giver 1,00 kr. for magneten og 1299,- for at
> være til grin.
>
Sådan kan man også sige det.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Benny Højvælde (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Benny Højvælde


Dato : 13-10-05 19:56


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dilh9l$10l$1@newsbin.cybercity.dk...
> Troels Hansen wrote:
>>> Hvis det nu virkede ville enhver bilfabrikant putte det på deres biler
>>> for at opnå den bedre benzinøkonomi med det samme.....
>> Aaajjj, hold nu op. Selvfølgelig virker de, og du sparer 20% benzin!
>> Sætter du 5 af dem efter hinanden bruger du faktisk slet ikke benzin
>>
> Sjovt nok henviser de til en ISO9002 certificering. Ser jeg en lastbil

ISO9002. Fnis. Firmaet hvor jeg er ansat er ISO9002 certificeret. Og det er
bare en garanti for at produktet er ens hver. 9002 er også en garanti for at
designfejl fundet i produktionen bilver rapporteret tilbage til
udviklingsafdelingen. Men det er ingen garanti for at det virker.


> med den certificering begynder jeg at grine. Den er kun til dem der ikke
> vil opfylde de rigtige certificeringer.
>
> Jeg afviser ikke at der kan være noget om det, men give 1300,- kr for en
> magnet? Aldrig i livet.

Hov hov. Har lige givet 700 for en magnet til at sætte på vandledningen så
kalken spaltes, men den virker faktisk.

NBH



Jørgen M. Rasmussen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 13-10-05 20:57


"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Men det er ingen garanti for at det virker.
>
ISO 9000 sikre kun at alle kunder får lige dårligt produkt, service ;).

> Hov hov. Har lige givet 700 for en magnet til at sætte på vandledningen så
> kalken spaltes, men den virker faktisk.
>
Det var dyrt, kunne du ikke ha' fået fat på nogle gl. harddiske, og rippet
dem?.



Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 21:59

Benny Højvælde wrote:
>>Jeg afviser ikke at der kan være noget om det, men give 1300,- kr for en
>>magnet? Aldrig i livet.
> Hov hov. Har lige givet 700 for en magnet til at sætte på vandledningen så
> kalken spaltes, men den virker faktisk.
>
Se, det er jo allerede 600,- kr sparet. for jeg vil tro at den magnet du
har købt til vandledningen har samme virkning i bilen, hvis du monterer
den der, som den de vil have 1300,- kr for.

(Men det har stadig intet med ionisering at gøre.)

Hvordan kan du i øvrigt afgøre at det hjælper? Efter hvad jeg kender til
kan man først se virkningen på sine vandledninger længe efter at
magneten er monteret. Den skal først have lov at virke. Og man skal have
rørene skilt ad for at se det.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Ukendt (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-10-05 06:44


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

Den skal først have lov at virke. Og man skal have
> rørene skilt ad for at se det.
>
Det er hurtigere at se fx. hvor lidt afspænding du kan bruge i opvaskeren,
og samtidig undgå kalk-striber på glas. Vi gik fra MAX. til min. fordi jeg
satte magneter på, hvor stikledningen går ind til måleren- ærgerligt nok
blev den ikke påvirket ;)). Så en effekt er der, de bedste er dog dem som
vandet løber igennem. Men det har HELT sikkert ingen effekt på fuel, hint;
der er ingen ioner i.



Finn Guldmann (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-10-05 11:10

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Det er hurtigere at se fx. hvor lidt afspænding du kan bruge i opvaskeren,
> og samtidig undgå kalk-striber på glas. Vi gik fra MAX. til min. fordi jeg
> satte magneter på, hvor stikledningen går ind til måleren- ærgerligt nok
> blev den ikke påvirket ;)). Så en effekt er der, de bedste er dog dem som
> vandet løber igennem. Men det har HELT sikkert ingen effekt på fuel, hint;
> der er ingen ioner i.
>
Ok, den med opvasken havde jeg ikke lige tænkt over. Jeg var mere ovre i
de forkalkninger der er i rørene, og som på et tidspunkt bliver til
forstoppelser hvis de får lov at sidde.

Med en magnet skulle de forsvinde. Men over lang tid.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Ukendt (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-10-05 12:35


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Med en magnet skulle de forsvinde. Men over lang tid.
>
Det tvivler jeg på at den gør, kalken fjernes ikke, men der skulle ske det
at den "klumper sig sammen", så den ikke udfældes så let.



Finn Guldmann (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-10-05 15:49

Jørgen M. Rasmussen wrote:
>>Med en magnet skulle de forsvinde. Men over lang tid.
> Det tvivler jeg på at den gør, kalken fjernes ikke, men der skulle ske det
> at den "klumper sig sammen", så den ikke udfældes så let.
>
Jeg har hverken set det eller selv prøvet det i praksis. Men det hævdes
at den kalk der allerede har sat sig i rørene forsvinder lige så stille.
Og det er altså en del år vi snakker om her.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Klaus D. Mikkelsen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-10-05 13:18

Troels Hansen skriver:
>
> Aaajjj, hold nu op. Selvfølgelig virker de, og du sparer 20% benzin!
> Sætter du 5 af dem efter hinanden bruger du faktisk slet ikke benzin

10 stks tak. Så skal man bare huske at komme omkring tansktationen for
hver 1000 km, "aftanke" og hente penge



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-10-05 13:41

On Thu, 13 Oct 2005 14:18:26 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Troels Hansen skriver:
>>
>> Aaajjj, hold nu op. Selvfølgelig virker de, og du sparer 20% benzin!
>> Sætter du 5 af dem efter hinanden bruger du faktisk slet ikke benzin
>
>10 stks tak. Så skal man bare huske at komme omkring tansktationen for
>hver 1000 km, "aftanke" og hente penge
>
Så ville du sq nok give lidt mere gas og tjene lidt mere
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI
Men hunden er chippet

Klaus D. Mikkelsen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-10-05 13:42

Ivan Madsen skriver:
>
> Så ville du sq nok give lidt mere gas og tjene lidt mere

Tankespindet vil gå helt amok.

For hver 3. tankfuld jeg afleverer kan jeg få en magnet mere og dermed
tjene 20% ekstra !!!



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars L. Hansen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 13-10-05 13:50

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Tankespindet vil gå helt amok.
>
> For hver 3. tankfuld jeg afleverer kan jeg få en magnet mere og dermed
> tjene 20% ekstra !!!

Men husk at kalkulere med at du på et tidspunkt skal forlænge din
brændstofslange, for at få plads til flere magneter. Og at bilen vægt
stiger pga. alle magneterne.


--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Klaus D. Mikkelsen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-10-05 13:54

"Lars L. Hansen" skriver:
>
> Men husk at kalkulere med at du på et tidspunkt skal forlænge din
> brændstofslange, for at få plads til flere magneter. Og at bilen vægt
> stiger pga. alle magneterne.

Der er rigeligt plads under bilen til magneter.

Hvis bilens vægt stiger, får jeg så hurtigere flere liter i tanken ??


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars L. Hansen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 13-10-05 14:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Der er rigeligt plads under bilen til magneter.

Jo, men du vil jo opleve eksponentiel vækst i antallet af magneter.
2 bliver til 4 bliver til 8 bliver til 16 osv. Så bliver der hurtigt
brug for et par ekstra meter brændstofslange :)

> Hvis bilens vægt stiger, får jeg så hurtigere flere liter i tanken ??

Jada - jo mere benzin du ikke forbruger, desto hurtigere fyldes tanken.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Klaus D. Mikkelsen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-10-05 14:51

"Lars L. Hansen" skriver:
>
> Jada - jo mere benzin du ikke forbruger, desto hurtigere fyldes tanken.

Man skal passe på at tanken ike løber over, bare man skal ud af garagen.
Og nu er det en dieselbil jeg har, så den løber meget hurtigt fuld.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 14:57

Ivan Madsen wrote:
>>>Aaajjj, hold nu op. Selvfølgelig virker de, og du sparer 20% benzin!
>>>Sætter du 5 af dem efter hinanden bruger du faktisk slet ikke benzin
>>10 stks tak. Så skal man bare huske at komme omkring tansktationen for
>>hver 1000 km, "aftanke" og hente penge
> Så ville du sq nok give lidt mere gas og tjene lidt mere
>
Tror du det ekstra og fartbøderne så går lige op?

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Frandsen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Frandsen


Dato : 13-10-05 14:08

"Troels Hansen" <idle@invalid.email> skrev i en meddelelse
news:434e433e$0$49011$14726298@news.sunsite.dk...

> Sætter du 5 af dem efter hinanden bruger du faktisk slet ikke benzin

Hvordan er du kommet frem til det? Hvis jeg på en given strækning bruger 100
liter benzin, og sætter sådan en dims på, så kommer jeg ned på 80 liter.
Efter den næste dims kommer jeg ned på 64 liter. Efter den tredje kommer jeg
ned på 51,2 liter. Efter den fjerde kommer jeg ned på 40,96 liter, og efter
den femte kommer jeg ned på 32,768 liter.



Klaus D. Mikkelsen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-10-05 14:52

Frandsen skriver:
>
> Hvordan er du kommet frem til det?

Ved at regne lige så realistisk som dem der sælger benzinmagneter.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Bjørn (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 14-10-05 09:05


"Troels Hansen" <idle@invalid.email> skrev i en meddelelse
news:434e433e$0$49011$14726298@news.sunsite.dk...
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
>> Hvis det nu virkede ville enhver bilfabrikant putte det på deres biler
>> for at opnå den bedre benzinøkonomi med det samme.....
>
> Aaajjj, hold nu op. Selvfølgelig virker de, og du sparer 20% benzin!
> Sætter du 5 af dem efter hinanden bruger du faktisk slet ikke benzin

Matematik er vist ikke din stærke side :)

-20%-20%-20%-20%-20% giver stadig 32,768% tilbage.

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A '94 - 2.5i V6 24v
- I pit fra lørdag...
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Jakob Jeppesen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 14-10-05 13:39

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse news:434f67b7$0$90447$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Troels Hansen" <idle@invalid.email> skrev i en meddelelse news:434e433e$0$49011$14726298@news.sunsite.dk...
>> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>>
>>> Hvis det nu virkede ville enhver bilfabrikant putte det på deres biler
>>> for at opnå den bedre benzinøkonomi med det samme.....
>>
>> Aaajjj, hold nu op. Selvfølgelig virker de, og du sparer 20% benzin! Sætter du 5 af dem efter hinanden bruger du faktisk slet
>> ikke benzin
>
> Matematik er vist ikke din stærke side :)
>
> -20%-20%-20%-20%-20% giver stadig 32,768% tilbage.
>

Der må du vist hellere prøve igen Bjørn. Som du skriver
det er der faktisk 0% tilbage. Hvad du sikkert mente at
skrive var 0.8x0.8x0.8x0.8x0.8 = 0.32768

/Jakob



beerdog01@ofir.dk (13-10-2005)
Kommentar
Fra : beerdog01@ofir.dk


Dato : 13-10-05 14:12

Lars L. Hansen skrev:

> Klaus D. Mikkelsen wrote:
> > Der er rigeligt plads under bilen til magneter.
>
> Jo, men du vil jo opleve eksponentiel vækst i antallet af magneter.
> 2 bliver til 4 bliver til 8 bliver til 16 osv. Så bliver der hurtigt
> brug for et par ekstra meter brændstofslange :)
>
> > Hvis bilens vægt stiger, får jeg så hurtigere flere liter i tanken ??
>
> Jada - jo mere benzin du ikke forbruger, desto hurtigere fyldes tanken.

hej Lars

Bare tænk på reklamen fra Q8 med quicktank - der hvor den stakkels
dame er kommet til at montere lidt for mange magneter på sin stakkels
bil og hele kabinen fyldes med benzin - Så pas på m !!



--

Mvh

Jens B. Rasmussen


Kim Olsen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 13-10-05 16:39

Hvis I ser på www.TVS1.dk der tilsyneladende viser indslaget, kan I se, at
de sælger noget de kalder for "info-reklamer" mon ikke denne skulle være en
som de har købt - og ikke et rigtigt indslag.

kim olsen
"Gertq" <gertqq@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:434e3be6$0$49008$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Ng
>
> Faldt lige over denne i Ingeniørens Nyhedsbrev...
>
> http://www.jhhansenimport.dk/fuel-save-nr/index.htm
>
> Nogen der kender til det ? Det lyder for godt til at være sandt ?
>
> Hvad siger I ?
>
> /Michael



Ukendt (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-10-05 17:18


"Gertq" <gertqq@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:434e3be6$0$49008$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Ng
>
> Faldt lige over denne i Ingeniørens Nyhedsbrev...
>
> http://www.jhhansenimport.dk/fuel-save-nr/index.htm
>
> Nogen der kender til det ? Det lyder for godt til at være sandt ?
>
> Hvad siger I ?

Den er go nok, det virker helt kanont

Hmm hvad fanden er det for noget f*s at skrive at den er produceret og
leveret efter ISO 9002 kvalitetsstandard?. Enten er man ISO 9002
certificeret eller også er man ikke. Den formulering de anvender tyder på at
de ikke har villet ofre de ca. 50.000 Kr som det koster at blive
certificeret. Hvis de ikke er certificerede så er det misbrug af ISO at
skrive sådan.

Desværre ser det også ud til at Engineering Division er lukket på
universitetet.
http://www.solent.ac.uk/Home.aspx
Så det er svært at kontakte Dr. H.R. Sadek for hans videnskabelige
dokumentation.
Faktisk har jeg ikke kunne påvise at der er nogen som helst motor-afdeling
på dette universitet.


--
Tom




Thomas Kaufmann Jens~ (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Kaufmann Jens~


Dato : 13-10-05 17:40

Hej,

> Hmm hvad fanden er det for noget f*s at skrive at den er produceret og
> leveret efter ISO 9002 kvalitetsstandard?. Enten er man ISO 9002
> certificeret eller også er man ikke. Den formulering de anvender tyder på
> at de ikke har villet ofre de ca. 50.000 Kr som det koster at blive
> certificeret. Hvis de ikke er certificerede så er det misbrug af ISO at
> skrive sådan.

Det har jo ingen betydning for produktets effektivitet om producenten er ISO
certificeret, det betyder bare at alle enheder der produceres er lige
(in)effektive. En ISO certificering er IKKE en certificering af et produkts
egenskaber blot at det er det samme der kommer ud af fabrikken hver gang, og
det er jo temmelig sikkert også tilfældet her - alle boksene er fuldstændig
ens.

-Thomas






Ukendt (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-10-05 18:39


"Thomas Kaufmann Jensen" <spam@kauf.dk> skrev i en meddelelse
news:L5w3f.70684$Fe7.241000@news000.worldonline.dk...
> Hej,
>
>> Hmm hvad fanden er det for noget f*s at skrive at den er produceret og
>> leveret efter ISO 9002 kvalitetsstandard?. Enten er man ISO 9002
>> certificeret eller også er man ikke. Den formulering de anvender tyder på
>> at de ikke har villet ofre de ca. 50.000 Kr som det koster at blive
>> certificeret. Hvis de ikke er certificerede så er det misbrug af ISO at
>> skrive sådan.
>
> Det har jo ingen betydning for produktets effektivitet om producenten er
> ISO certificeret, det betyder bare at alle enheder der produceres er lige
> (in)effektive. En ISO certificering er IKKE en certificering af et
> produkts egenskaber blot at det er det samme der kommer ud af fabrikken
> hver gang, og det er jo temmelig sikkert også tilfældet her - alle boksene
> er fuldstændig ens.

En ISO 9002 certificering fortæller ikke en bønne om den kvalitet der kommer
ud.
ISO kommer såmen kun og afprøver at virksomheden gør det den siger.
I praksis betyder det at hvis de siger/skriver at de behandler en
reklamation inden for 3 mdr, at de så kan dokumentere at de rent faktisk
overholder det.
Det samme med at det som kommer ud af døren f.eks er kalibreret efter en
sporbar norm uanset om tollerancen er 20%, hvis bare virksomheden har
beskrevet at det er ok.
I det store hele er det bare en kontrol/auditering af at virksomheden lever
op til de regler som de selv fastsætter i stort omfang fastsætter og at
virksomheden kan dokumentere det.

Så hvis virksomheden siger internt at den accepterer 30% reklamationer på
salget, ja så er det i princippet ok. Hvis de siger at de vil reducere
antallet af reklamationer med 1% pr år, ja så skal de bare kunne fremvise
handlingsplaner til at reducere det og ved næste audit kunne fremvise at det
er reduceret eller at der er lavet afvigelsesrapporter og igangsat nye
aktiviteter.
Men virksomheden bestemmer selv niveauet de kører efter....så selv det
arveste kinisiske l*rt kan i princippet have en ISO 9002 godkendt virksomhed
bag sig.....bare de har en masse dokumentation for hvad de laver og gør
(groft sagt)

--
Tom



Thomas Kaufmann Jens~ (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Kaufmann Jens~


Dato : 13-10-05 19:20

Hej,

> En ISO 9002 certificering fortæller ikke en bønne om den kvalitet der
> kommer ud.

En ISO certificering siger jo netop noget om kvaliteten - at det er den
samme kvalitet der kommer ud hver gang. Om kvaliteten så er god eller dårlig
udfra en brugers vurdering er en anden sag. (Og væsentlig mere besværlig at
beskrive) F.eks. vil nogle mene at en Lada er god kvalitet (man får hvad man
forventer - hver gang) og Mercedes er dårlig kvalitet (Man forventer en 1.
klasses bil, men får en rust bunke)

-Thomas



BJ (13-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-05 19:23


"Thomas Kaufmann Jensen" <spam@kauf.dk> skrev i en meddelelse
news:3zx3f.70701$Fe7.241535@news000.worldonline.dk...

KLIP

> En ISO certificering siger jo netop noget om kvaliteten - at det er den
> samme kvalitet der kommer ud hver gang. Om kvaliteten så er god eller
> dårlig udfra en brugers vurdering er en anden sag. (Og væsentlig mere
> besværlig at beskrive) F.eks. vil nogle mene at en Lada er god kvalitet
> (man får hvad man forventer - hver gang) og Mercedes er dårlig kvalitet
> (Man forventer en 1. klasses bil, men får en rust bunke)

Det er trods alt bedre end, der får en havefakkel ...... hver gang.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 13-10-05 21:03


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Det er trods alt bedre end, der får en havefakkel ...... hver gang.
>
Tænker du på noget specielt? ;)).



BJ (13-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-05 22:02


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:434ebccd$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Det er trods alt bedre end dem, der får en havefakkel ...... hver gang.
>>
> Tænker du på noget specielt? ;)).

Hvor kan du tro det..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
>



Kent Nielsen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 13-10-05 19:02


"Gertq" <gertqq@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:434e3be6$0$49008$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Ng
>
> Faldt lige over denne i Ingeniørens Nyhedsbrev...
>
> http://www.jhhansenimport.dk/fuel-save-nr/index.htm
>
> Nogen der kender til det ? Det lyder for godt til at være sandt ?
>
> Hvad siger I ?
>
> /Michael

Jeg siger at der er mere hold i denne:
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=315350

--
Mvh
Kent Nielsen



Lars L. Hansen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 13-10-05 22:11

Kent Nielsen wrote:
> Jeg siger at der er mere hold i denne:
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=315350
>

HVA?!??!?! Det er SPILD af god energi! Den energi der kan laves i sådan
en turbine, skal ledes DIREKTE over i en tryklader og ind i manifolden
igen - sådan! Sugemotorer suger!


--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Uffe Ravn (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 13-10-05 22:26


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com>

> HVA?!??!?! Det er SPILD af god energi! Den energi der kan laves i sådan
> en turbine, skal ledes DIREKTE over i en tryklader og ind i manifolden
> igen - sådan! Sugemotorer suger!

*FNIS*

Mvh. Uffe Ravn



Kent Nielsen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 14-10-05 16:25


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:434ecd5d$0$49019
> HVA?!??!?! Det er SPILD af god energi! Den energi der kan laves i sådan en
> turbine, skal ledes DIREKTE over i en tryklader og ind i manifolden igen -
> sådan! Sugemotorer suger!

He he


--
Mvh
Kent Nielsen



k&y (14-10-2005)
Kommentar
Fra : k&y


Dato : 14-10-05 16:37


> Nogen der kender til det ? Det lyder for godt til at være sandt ?
>
> Hvad siger I ?
>
> /Michael

Sjovt men det er jo charmen ved NG der blev spurgt om en ting og nu har vi
været ude og vende i matematikkens verden og en tur hos boligafkalkere,jeg
har forsøgt med et produkt der ligner Fuel save og DET VIRKER IKKE.
Så lad for guds skyld være med at købe fem )
mvh
Kim



Aksel (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 14-10-05 16:49


"Gertq" <gertqq@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:434e3be6$0$49008$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Ng
>
> Faldt lige over denne i Ingeniørens Nyhedsbrev...
>
> http://www.jhhansenimport.dk/fuel-save-nr/index.htm
>
> Nogen der kender til det ? Det lyder for godt til at være sandt ?
>
> Hvad siger I ?
>
> /Michael

Endnu en gang "Snake oil"

Hilsen Aksel



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408611
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste