for fanden da, blir' de nu VED !?
Fra : jk

Dato : 13-10-05 08:26

.....nu er det sq da efterhånden ikke engang sjovt længere, det er
tragi-komisk !

/JK

Fra : Anders

Dato : 13-10-05 09:18

"jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk> wrote in message
> ....nu er det sq da efterhånden ikke engang sjovt længere, det er
> tragi-komisk !

> /JK

Så er du vel glad

Helt ærligt så har Citroen da ikke en chance for at checke om de skide
fjedre er OK.
Der kører iflg DS 102000 Citroener i dk det svarer til 408000 fjedre ( ja,
her er jeg så gået ud fra der sidder 4 i hver bil )
Hvis man accepterer 0.1 promille med fejl er det 40 knækkede fjedre om året.
Så ved et tilstrækkeligt stort antal udgør selv en minimalprocent et stort
antal.

Anders

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-10-05 10:28

Anders wrote:

> [...]
> Der kører iflg DS 102000 Citroener i dk det svarer til 408000 fjedre ( ja,
> her er jeg så gået ud fra der sidder 4 i hver bil )

Nixen bixen - alle mine Citroën'er er fjederløse :)

> Hvis man accepterer 0.1 promille med fejl er det 40 knækkede fjedre om året.
> Så ved et tilstrækkeligt stort antal udgør selv en minimalprocent et stort
> antal.

Tja, og alle biler kan knække fjedre. Spørgsmålet er hvornår der er et
mønster i det.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Anders

Dato : 13-10-05 11:05

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> Nixen bixen - alle mine Citroën'er er fjederløse :)

Så var det godt jeg lavede mine forbehold

> Tja, og alle biler kan knække fjedre. Spørgsmålet er hvornår der er et
> mønster i det.

Og om der er et mønster i det.

Anders

Fra : Torben Madsen

Dato : 13-10-05 15:41

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nixen bixen - alle mine Citroën'er er fjederløse :)

> Tja, og alle biler kan knække fjedre. Spørgsmålet er hvornår der er et
> [...]

Det er jo ikke så meget, at en fjeder kan knække. Det er mere, at
fjederbenene er konstrueret på en sådan måde, at der ikke er en fjederskål
til at fange fjederen, hvis den knækker. Det byggede de svjh på de
Berlingoer mv. som blev indkaldt. Men hvis de er vidende om, at den samme
konstruktion er anvendt på andre af deres biler, og at de derfor kører rundt
med en sikkerhedsrisiko, så kan man måske ikke bebrejde folk for at
kritisere dem for det. Så nytter det sgu ikke blot at sige, at der er jo
ikke nogen, som er døde endnu, så det går jo nok.

mvh
Torben Madsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-10-05 18:16

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nixen bixen - alle mine Citroën'er er fjederløse :)

> [...]

Det tror da faen nå de sådan bare knækker af

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-10-05 18:21

Kim Kristensen wrote:

> Det tror da faen nå de sådan bare knækker af

Hehe, ja - men du ved: If it works, don't fix it :)

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-05 18:53

> [...]

Præcis.
Min venstre forfjeder var også knækket i Sierra'en
for 4 år siden men gik igennem uden anmærkning,
ANDET end det var noteret i deres computer,
og skulle skiftes for 2 år siden før den ku' synes.

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-10-05 22:30

Lars L. Hansen wrote:

> Hehe, ja - men du ved: If it works, don't fix it :)

Det hedder "If it ain't broken, break it - then fix it!" :)

Lars B

Fra : jk

Dato : 13-10-05 15:38

"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse

> "jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk> wrote in message

> Så er du vel glad

glad og glad, nej -jo, ja- ok, det fryder mig sq lidt at de har fået noget
modvind.

/JK

Fra : KASO

Dato : 13-10-05 23:08

> [...]
> året.
> Så ved et tilstrækkeligt stort antal udgør selv en minimalprocent et stort

Hmm - modeller som BX, GS, Xantia, C5 har ingen fjedre. De fleste andre har
torsionsfjedre bagi, så antallet er betragteligt lavere... (hvad vi så end
skal med tallet)

Fra : JS

Dato : 13-10-05 15:02

"jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
> ....nu er det sq da efterhånden ikke engang sjovt længere, det er
> tragi-komisk !

Hvis han havde fået serviceret sin bil på et autoriseret citroenværksted er
jeg ret sikker på at han havde fået skiftet den i tide. Der har svjh været
en fabriksaktion på de fjedre.

Fra : Per O.

Dato : 13-10-05 22:11

"jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
> ....nu er det sq da efterhånden ikke engang sjovt længere, det er
> tragi-komisk !

> /JK

åbenbart, men der er jo stadig en del tumper som bliver ved med at købe de
lortebiler.

Per O.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-10-05 22:41

Per O. wrote:
> åbenbart, men der er jo stadig en del tumper som bliver ved med at
købe de
> lortebiler.
>
> Per O.

Fjols.

*plonk*

FUT: dk.snak.mudderkastning

Fra : Per O.

Dato : 14-10-05 15:03

> de

> [...]

Av den gjorde ondt .. hva! Det er sjovt at nogen er så pokkers nemme at
provokere !! Det er til gengæld ikke typisk for citron ejere.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-05 05:02

"Per O." skriver:

> åbenbart, men der er jo stadig en del tumper som bliver ved med at købe de
> lortebiler.

ROFL....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe