Savner mine hvide/grønne urskiver :o)
Fra : Thomas H.

Dato : 13-10-05 07:40

....og accelerationen i Escorten

http://www.cm-motorsport.dk/filmklip/thhe/Ford_Escort_0-120kmh.mpg
0 til ægte 100 km/t på 9,6

Klippet er naturligvis optaget på motorvej og hjulpinslyden er lagt på
bagefter!

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Mikael L

Dato : 13-10-05 13:08

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> ...og accelerationen i Escorten

Accelerationmåling i en Ford er det ikke noget med en afrivningskalender?

Hvilken farve er urskiverne og lyset i Mondeoen?

Mikael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-10-05 13:41

"Mikael L" <miklarsen@gmail.com> skrev....

> Accelerationmåling i en Ford er det ikke noget med en
> afrivningskalender?

Hehe.... Så engang følgende i en annonce for en Citroën 2CV:

Topfart: Ja.
0-100 km/t: Måske.

Fra : Thomas H.

Dato : 13-10-05 16:20

"Mikael L" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Accelerationmåling i en Ford er det ikke noget med en afrivningskalender?

Escorten var da hurtigere end din SS-bil!

> Hvilken farve er urskiverne og lyset i Mondeoen?

Standard sort med et eller andet fesent lys

Fra : Brian

Dato : 13-10-05 18:42

Thomas H. wrote:

> ...og accelerationen i Escorten
>
> http://www.cm-motorsport.dk/filmklip/thhe/Ford_Escort_0-120kmh.mpg
> 0 til ægte 100 km/t på 9,6

Det ser godt nok vildt ud - og heftigt brug af gear/kobling

Hvordan klarer en Mondeo samme disciplin ?
Eller den er måske stadig for ny til den tur ?

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 13-10-05 18:54

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser godt nok vildt ud - og heftigt brug af gear/kobling

Vild af en Escort, ellers ikke

> Hvordan klarer en Mondeo samme disciplin ?
> Eller den er måske stadig for ny til den tur ?

Den er ikke så hurtig, og gearskfitet er heller ikke så hårdt, en en
fornemmelse af at der er noget elektronik der prøver at "hjælpe"

En bil skal kunne tåle fuld pedal, så selvfølgelig har jeg prøvet

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-10-05 19:27

> [...]
> 0 til ægte 100 km/t på 9,6
>
> Klippet er naturligvis optaget på motorvej og hjulpinslyden er lagt på

Du må prøve min BMW en dag jeg er i KBH eller omegn. Så kan du mindes de
helt gamle 318i E30 dage :)

-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Thomas H.

Dato : 14-10-05 06:33

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Du må prøve min BMW en dag jeg er i KBH eller omegn. Så kan du mindes de
> helt gamle 318i E30 dage :)

Ja jeg har kun prøvet 320 i den nye model, så det ville da være cool

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 15-10-05 07:20

> Ja jeg har kun prøvet 320 i den nye model, så det ville da være cool

Der er milevid foreskel på 320 og 325, du bliver overrasket. :)
Jeg har ikke dit telefonnummer mere. - Send mig en mail.

-M

Fra : Bjørn

Dato : 14-10-05 08:28

> [...]
> 0 til ægte 100 km/t på 9,6
>
> Klippet er naturligvis optaget på motorvej og hjulpinslyden er lagt på

Selvfølgelig - det giver vel sig selv at hjulspinslyden er lagt på bagefter
:)

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A '94 - 2.5i V6 24v - Nu med fartpilot :D

Fra : Bjørn

Dato : 14-10-05 08:41

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> ...og accelerationen i Escorten
>
> http://www.cm-motorsport.dk/filmklip/thhe/Ford_Escort_0-120kmh.mpg
> 0 til ægte 100 km/t på 9,6

Vectraen klarer forresten 0-100, med start i 2. gear hurtigere end 9,6 :)

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A '94 - 2.5i V6 24v

Fra : Thomas H.

Dato : 14-10-05 12:45

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Vectraen klarer forresten 0-100, med start i 2. gear hurtigere end 9,6 :)

Yees men den har mere end 115 hk ikke sandt?
I øvrigt en dum gearing hvis man gerne vil have en hurtig 0-100 tid, at
skifte til 3. ved 96 km/t ...måske havde den været nede på 9 rent hvis
2. gik til 101

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-10-05 10:41

> [...]
> I øvrigt en dum gearing hvis man gerne vil have en hurtig 0-100 tid, at
> skifte til 3. ved 96 km/t ...måske havde den været nede på 9 rent hvis

Men meget effektivt ved en 0 - 60 miles .....

--
Per, Esbjerg