Mærkevare vinterdæk på stålfælge til en go~
Fra : anders majland

Dato : 11-10-05 20:34

Havde egenligt regnet med at handle hos http://www.reifen-direct.de men de
sender ikke komplette hjul til dk, men henviser mig til at at købe dækene
løst via deres dansksprogede hjemmeside.

Prisen i tyskland er små 3000kr for 186/60-14 (5huls fabia polo mf) og
michelin alpin a2 og jeg har endikke fundet noget i nærheden af det
herhjemme ...

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 07:55

anders majland skriver:

> Prisen i tyskland er små 3000kr for 186/60-14 (5huls fabia polo mf) og
> michelin alpin a2 og jeg har endikke fundet noget i nærheden af det
> herhjemme ...

Har lige fået en pris på ca. 4400 på Michelin A2 195/65-15 på stålfælge
til en Golf V, blot ved en simpel forespørgel..........

Skal lige have hørt et par af de lokale dækpushere og høre, hvad de skal
have for lignende.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : DaFosia

Dato : 12-10-05 08:00

Jeg gav 3.400kr for 4 stk. Michelin Alpin A2 195/65-15 på stålfælge
inkl. alt i november sidste år i ABC-autoteile Flensborg.

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 12-10-05 10:02

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:434cae9a$1$49022$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Prisen i tyskland er små 3000kr for 186/60-14 (5huls fabia polo mf) og
> michelin alpin a2 og jeg har endikke fundet noget i nærheden af det

Nu er Michelin Alpin A2 jo kun et middelmådigt dæk hvis du kæser den sidste
FDM test. Køb en Goodyear Super Grip 7 i stedet for. De koster ca. det
samme.

Se evt http://www.daekbutikken.dk/shop/default.asp

NBH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 10:08

Benny Hojvaelde skriver:

> Nu er Michelin Alpin A2 jo kun et middelmådigt dæk hvis du kæser den sidste
> FDM test.

Link ?

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-10-05 10:26

> Benny Hojvaelde skriver:

> Link ?
>

> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Det er den samme test der kan findes her
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/default.asp?ComponentID=4919&SourcePageID=127254%230

Med venlig hilsen Kim

Fra : anders majland

Dato : 12-10-05 14:24

> Det er den samme test der kan findes her
> http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/default.asp?ComponentID=4919&SourcePageID=127254%230

Hvordan er det med karaktererne - Er et lavere tal bedre ?

Men derudover sjovt at de før meget forskelige resultater med 175/65R14 og
195/65R15

I 14" lander helårsdækket GoodYear Vector5 midt i feltet mens det dumper som
15" - ganske tankevækkende at man ikke kan bruge en sådan test til ret meget
hvis det ikke er den dimension man skal bruge der er testet .... Jeg regner
egenligt med at skulle have 185/60R14 så det er jo midt mellem de testede
dimensioner .... Jeg var glad for vector5 på den forrige bil og ovenstående
test af 14" kunne godt få mig til at overveje helårsdæk igen ....

Fra : Bo Velschow

Dato : 12-10-05 15:15

meddelelse news:434d0e96$1$49022$14726298@news.sunsite.dk...

> Men derudover sjovt at de før meget forskelige resultater med 175/65R14 og
> 195/65R15

Nemli'! Der kan endda være enorm forskel på 2 dæk, som størrelsesmæssigt
ligger så tæt, som de næsten kan - f.eks. 195/60R15 og 195/65R15.

> I 14" lander helårsdækket GoodYear Vector5 midt i feltet mens det dumper
> som 15" - ganske tankevækkende at man ikke kan bruge en sådan test til ret
> meget hvis det ikke er den dimension man skal bruge der er testet ....

Præcis.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : J.L.

Dato : 12-10-05 10:15

"Benny Hojvaelde" <Hojvaelde@NOTgmail.com> wrote in message

> [...]
> sidste
> FDM test. Køb en Goodyear Super Grip 7 i stedet for. De koster ca. det

Kan den test ses et eller andet sted på nettet ??

Mvh J.L

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 10:26

"J.L." skriver:

> Kan den test ses et eller andet sted på nettet ??

De har vel bare kopieret den tyske ???

<http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/195_65_R15_T_10_2005/default.asp?ComponentID=127017&SourcePageID=8979%230&TL=2#>

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-10-05 10:40

> [...]
ult.asp?ComponentID=127017&SourcePageID=8979%230&TL=2#>

> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:

Jeg fik Motor nummer 10 af min nabo hvor testen er i, og de skriver "som
gennemføres i samarbejde mellem FDM og vores tyske søsterklub ADAC" så jo
det er den samme.

Med venlig hilsen Kim

Fra : anders majland

Dato : 12-10-05 14:09

> Nu er Michelin Alpin A2 jo kun et middelmådigt dæk hvis du kæser den
> sidste FDM test. Køb en Goodyear Super Grip 7 i stedet for. De koster
> ca. det samme.

Det afhænger til dels af ens egen priotitering af de enkelte egenskaber

> Se evt http://www.daekbutikken.dk/shop/default.asp

Men der er prisen så også 3950,- incl moms og montering på fælgene og
levering. Det er alligevel 30% mere end fra tyskland ..... Men det kan jo
godt være at det blot er niveauet herhjemme.

/A