Så er traileren næsten færdig, hvad synes ~
Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 18:50

Så er jeg næsten ved vejs ende med mit trailer projekt, der skal lige males
en gang til, og så laves rampe til gokarten..

Og så skal jeg ha fundet ud af noget lys invendigt og ude i klappen..

http://starchild.dk/trailer/trailer1.jpg
http://starchild.dk/trailer/trailer2.jpg

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 19:38

"Juel" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> skrev i en meddelelse
> [...]
> males en gang til, og så laves rampe til gokarten..
>
> Og så skal jeg ha fundet ud af noget lys invendigt og ude i klappen..

Har du selv lavet toppen?
Jeg tænkte på om ikke den skal sikres med bolte så fartvinden ikke risikerer
at tage den? eller er den fastgort

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-10-05 20:18

> Har du selv lavet toppen?
> Jeg tænkte på om ikke den skal sikres med bolte så fartvinden ikke
> risikerer at tage den? eller er den fastgort

Det er da boltet fast med ca. 100 bræddebolte så vidt jeg kan se.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 20:57

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da boltet fast med ca. 100 bræddebolte så vidt jeg kan se.

Vist kun for neden, jeg synes ikke det ser ud som om der er nogen bolte på
den øverste halvdel af de 3 indvendige brædder.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 21:10

> Vist kun for neden, jeg synes ikke det ser ud som om der er nogen bolte på
> den øverste halvdel af de 3 indvendige brædder.

Der er en mia skruer, og trælim, så den går INGEN steder, har væet oppe på
110 med den og den stod bare klippe stabilt !!

Mvh
Morten

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-10-05 20:26

"Juel" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> skrev i en meddelelse
> Så er jeg næsten ved vejs ende med mit trailer projekt, der skal lige
males
> en gang til, og så laves rampe til gokarten..

God plan.....

> Og så skal jeg ha fundet ud af noget lys invendigt og ude i klappen..

Lav en kasse der står over vangerne foran på kassen med et batteri der
lades op under kørsel, hvis det skal laves ordentligt skal der en
ladeskiller på.
Jeg er ikke fan af de spinkle lukketøjer der er på traileren, smid et
par hundrede efter et ordentligt sæt.....

My 0.02$
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 21:11

> Lav en kasse der står over vangerne foran på kassen med et batteri der
> lades op under kørsel, hvis det skal laves ordentligt skal der en
> ladeskiller på.

Ja det var en ide... må jeg lige fundere over...

> Jeg er ikke fan af de spinkle lukketøjer der er på traileren, smid et
> par hundrede efter et ordentligt sæt.....

HuH ???

Mvh
Morten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-10-05 20:40

"Juel" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> skrev :

>Så er jeg næsten ved vejs ende med mit trailer projekt, der skal lige males
>en gang til, og så laves rampe til gokarten..

Det ser sgu' godt ud Morten - har du undersøgt om der er noget at
tage hensyn til med hensyn til trailerens højde ?

Grunden til jeg spørger, er at synsmanden kiggede efter i reglerne, da
vi var til syn med en såkaldt hundetrailer, der jo er en kasse, der er
påmonteret en trailer, lidt i stil med dit projekt, og her var der
noget med et tal om højden nævnt - 110cm, men hvad der var, fandt jeg
ikke ud af, da vor trailer var under denne højde

Måske det er klogt at spørge i en synshal, skade kan det næppe ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 21:13

> Det ser sgu' godt ud Morten - har du undersøgt om der er noget at
> tage hensyn til med hensyn til trailerens højde ?

Tak.. hmm det eneste jeg har undersøgt er om den kan gå i garagen

> [...]
> ikke ud af, da vor trailer var under denne højde
>
> Måske det er klogt at spørge i en synshal, skade kan det næppe ;)

110cm hmmm hva så med heste trailere ??
Jeg kan ikke findet nogle regler om det nogen steder...

Mvh
Morten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-10-05 21:20

"Juel" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> skrev :

>110cm hmmm hva så med heste trailere ??

de er jo typisk højere ;)

>Jeg kan ikke findet nogle regler om det nogen steder...

Jeg kan heller ikke, men synsmanden kiggede i noget, og så et tal
nævnt - hvad ved jeg bare ikke.

--
jan@stevns.net

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 21:23

> de er jo typisk højere ;)

med mindre det er til my little pony hehehehe

> Jeg kan heller ikke, men synsmanden kiggede i noget, og så et tal
> nævnt - hvad ved jeg bare ikke.

Hmm ok...

Mvh
Morten

Fra : kenneth T

Dato : 09-10-05 22:05

> med mindre det er til my little pony hehehehe

.....eller til udskæringer :)

-
Kenneth

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-10-05 22:21

<jan@stevns.net> skrev

> [...]
> noget med et tal om højden nævnt - 110cm, men hvad der var, fandt jeg
> ikke ud af, da vor trailer var under denne højde

Kan det have været et krav til yderligere lygteføring?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Leo Jensen

Dato : 10-10-05 18:47

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> <jan@stevns.net> skrev

> Kan det have været et krav til yderligere lygteføring?
>
> Mvh. Uffe Ravn

Det har nok været højt placerede rød/hvide positions/markeringslygter. Alle
høje køretøjer med fast opbygning (dvs. ikke presenning) skal have dem, men
jeg ved ikke hvilken højde man skal over for at de er påkrævet.

Leo

Fra : tb

Dato : 10-10-05 06:46

> Det ser sgu' godt ud Morten - har du undersøgt om der er noget at
> tage hensyn til med hensyn til trailerens højde ?

Det har jeg (da jeg lavede et lignende projekt). Max højde 4m. Mon ikke det
holder

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 07:10

> Det har jeg (da jeg lavede et lignende projekt). Max højde 4m. Mon ikke
det
> holder

hehe jo den er kun 105cm over ladhøjde..

Mvh
Morten

Fra : Leo Jensen

Dato : 09-10-05 20:53

> [...]
> males en gang til, og så laves rampe til gokarten..
>
> Og så skal jeg ha fundet ud af noget lys invendigt og ude i klappen..

Ikke så tosset en ide simpelthen at lade de oprindelige sider blive siddende
og bygge oven på.
Er kassen så stiv/stærk at den kan holde tæt ? Regnvand kommer ind de
sjoveste steder...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 21:20

> Ikke så tosset en ide simpelthen at lade de oprindelige sider blive
> siddende og bygge oven på.
> Er kassen så stiv/stærk at den kan holde tæt ? Regnvand kommer ind de
> sjoveste steder...

Ja det er TYK krydsfiner, og som du kan se på billede 2 så er den afstivet
indeni, nu er den malet, og idag fik den fugemasse, så nu kommer der ikke en
dråbe ind.. tror sq næsten den kan flyde..

Men for satan det har taget mogle timer at lave !!

Mvh
Morten

Fra : Q

Dato : 09-10-05 22:23

> [...]
en
> dråbe ind.. tror sq næsten den kan flyde..
>
> Men for satan det har taget mogle timer at lave !!

Er det så nu jeg fortæller at du på sigt ville have sat pris på at have
brugt brun støbefiner / karosseri-finer ?

Det holder noget bedre til vind og vejr, men det er vel lidt sent nu

/peter

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 04:19

> Er det så nu jeg fortæller at du på sigt ville have sat pris på at have
> brugt brun støbefiner / karosseri-finer ?
>
> Det holder noget bedre til vind og vejr, men det er vel lidt sent nu

Snkkede med en tømre om det, og han sagde at den eneste forskel der var er
at det du omtalerikke skal veligeholdes, ellers er der ingen forskel, den
her skal bare males af og til..

Mvh
Morten

Fra : John Sahl

Dato : 10-10-05 08:10

Juel wrote:
> Snkkede med en tømre om det, og han sagde at den eneste forskel der
> var er at det du omtalerikke skal veligeholdes, ellers er der ingen
> forskel, den her skal bare males af og til..

Du vil blive overrasket så

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-05 11:12

John Sahl skrev:

> Du vil blive overrasket så

Det vil jeg godt tilslutte mig.
Jeg er i gang med at lave hestebokse, og de bliver lavet i 18 mm
karroseriplade, og der er stor forskel på alm. vandfast krydsfiner og
karroseriplade.
Bare vægten burde bekræfte en i det.

mvh

Christian

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-10-05 11:15

John Sahl skrev:

> [...]

Jeg er i gang med at lave hestebokse, og de bliver lavet i 18 mm
karroseriplade, og der er stor forskel på alm. vandfast krydsfiner og

En 18mm karroseriplade på 1x2 meter vejer jo også 288Kg...

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 10-10-05 18:37

Mon, 10 Oct 2005 12:15:19 +0200, skrev Brian Sørup, på 29 linier, i
<434a3f2b$0$49015$14726298@news.sunsite.dk>, :

>En 18mm karroseriplade på 1x2 meter vejer jo også 288Kg...

Det er nu kun 283 kg...

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-10-05 22:04

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Mon, 10 Oct 2005 12:15:19 +0200, skrev Brian Sørup, på 29 linier, i
> <434a3f2b$0$49015$14726298@news.sunsite.dk>, :

> Det er nu kun 283 kg...

282,6 hvis der *skal* fluekneppes...

Jeg ved ikke hvorfor, men vores pladeleverandør regner åbenbart med en
massefylde på 8 for jern og ikke 7,85
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - som vejer lidt over 282,6Kg.....

Fra : Verner Johnsen

Dato : 10-10-05 23:13

On Mon, 10 Oct 2005 23:03:53 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>Jeg ved ikke hvorfor, men vores pladeleverandør regner åbenbart med en
>massefylde på 8 for jern og ikke 7,85

Prisen er pr kilo - beregnet - ikke vejet
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-10-05 14:25

Mon, 10 Oct 2005 22:13:05 GMT, skrev Verner Johnsen, på 13 linier, i
<fmplk1p7urkuol2kke5418ig1b8qudih1o@4ax.com>, :

>Prisen er pr kilo - beregnet - ikke vejet
så er det jo en god ide for salgs firmaerne og bruge 8 og ikke 7,8-7,9

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-10-05 14:24

Mon, 10 Oct 2005 23:03:53 +0200, skrev Brian Sørup, på 24 linier, i
<434ad729$0$49014$14726298@news.sunsite.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

>282,6 hvis der *skal* fluekneppes...
>

>Jeg ved ikke hvorfor, men vores pladeleverandør regner åbenbart med en
>massefylde på 8 for jern og ikke 7,85

Den er nu 7,874
som giver 283,464 kg

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 11:43

> [...]
>Jeg er i gang med at lave hestebokse, og de bliver lavet i 18 mm
>karroseriplade, og der er stor forskel på alm. vandfast krydsfiner og

Øhh hvad har vægten med noget at gøre, det der er alfaomega her er vel om de
kan holde til vind/vejr, og der her min trailer fået en omgang
træbeskyttelse.. og den kommer til at stå i garage hele tiden, det er kun
hvis man lige en enkelt gang er ude og køre i regn at den får vand..

Har du tænkt på hvad der sker med træet bagved laminaten på dine plader hvis
der trænger vand ind, evt ved en dårlig samling, eller mini skade..

Og en 18mm karosseriplade vejer jo en kampvogn, det er jo ikke en 4x4 jeg
har at trække med... hehe

Mvh
Morten

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-05 12:40

Brian Sørup wrote:
> [...]
> karroseriplade.
> Bare vægten burde bekræfte en i det.
>
> En 18mm karroseriplade på 1x2 meter vejer jo også 288Kg...

Det gør den ikke, foo så kunne svigerfar og jeg ikke løfte dem op
på bukkene. Men de er meget tungere end alm. vandfaste
krydsfinerplader.

mvh

Christian