Dæktryk Pegeout 309 1990 ??
Fra : Stony

Dato : 09-10-05 11:24

Hej alle i kloge hoveder :))

Har lige købt en gammel Pegeout 309 grafhit årgang 1990.
Nu skulle der jo gerne det korrekte dæktryk til , så jeg startede
med at se om der skulle være et mærke et eller andet sted på
bilen om dæktryk..Næh ingen mærker..
Så prøvede jeg på Google , men ingen resultat..
Nu er mit spørgsmål , hvordan finder jeg ud af hvor højt / lavt mit dæktryk
skal være ?
Har hørt noget om at dæktrykket er vigtigt ang. økonomi / sikkerhed .
Mange tak på forhånd for hjælpen .

Stony

Fra : Stony

Dato : 09-10-05 12:54

"Stony" <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dæktryk
> skal være ?
> Har hørt noget om at dæktrykket er vigtigt ang. økonomi / sikkerhed .

Forkert gruppe. sorry
Skulle have været i dk.teknik bil

Stony

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-10-05 13:10

Stony wrote:
> "Stony" <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Forkert gruppe. sorry
> Skulle have været i dk.teknik bil

Denne gruppe er da også OK, du er ikke OT.
Din bil skal (ifølge min AutoData) køre med 1,9 bar (27psi) i forhjulene og
2,1 bar (30psi) i baghjulene, såfremt at det er standard hjulstørrelse du
har på.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Stony

Dato : 09-10-05 14:10

> [...]
> og 2,1 bar (30psi) i baghjulene, såfremt at det er standard hjulstørrelse

TUSIND mange gange tak Per.

Stony